Hoi ik ben al een aantal keer op reis geweest maar telkens weer sta ik met de vraag wat is nou het leukste of/en prettigste vervoer om van A naar B te komen.Dat verschild natuurlijk per land dus mijn vraag is: wat is het beste vervoer in het buitenland? zet er dan ook even bij in welk land je was toen je dit ervaarde.
Is in ieder land weer anders, sommige doorkruis ik liever per trein maar per bus, auto, kameel, tuktuk of step is ook allemaal prima. Hier een van mij uit Zambia, achterop de vrachtwagen bovenop zakken mango’s:
Ah, ging zo: op een bepaald stuk af te leggen (zo’n 150km) in Zambia kan je wel met openbaar vervoer - iedere dag rijdt een minibusje heen en weer. Maar die had ik gemist dus ging liften, en een paar uur later stond deze truck klaar voor vertrek… meegaan dus. De mango’s lagen eigen superzacht en was wel leuk om met een stuk of 10-15 locals mee te rijden dwars door de rimboe.
Mijn voorkeur gaat uit naar de trein voor mij het beste vervoer en dan wel het liefste overdag zodat je lekker naar buiten kunt kijken. De bus kan ik niet goed tegen word snel misselijk van het schudden.
De trein is i.d.d. ook een fijn vervoermiddel. Wij hebben een paar jaar geleden de treinreis door Barrancas del Cobre (Kopervallei) in Noord-Mexico gemaakt. Was erg relaxt en je kon erg goed van de omgeving genieten.
Ik woon in Barcelona en voor mij is dat hier toch echt de metro. Je kunt hier met de metro vrijwel overal komen en het is redelijk goedkoop! Metro dus!!