Na vliegtuig en trein is de bus het veiligste vervoermiddel, veel veiliger dan de auto!!
Waarom ga jij op vakantie met de bus?
Hieronder kan je reageren over het onderwerp !
Een paar maanden geleden ben ik op en neer gewipt tussen Amsterdam en Berlijn voor 18 euro, want ik was wel benieuwd wat ik voor dit belachelijke bedrag zou krijgen. En dat viel helemaal niet tegen. Berlijn niet, en de bussen ook niet. Deze laatste waren z.g.a.n. (Mercedes en VDL) met goede chauffeurs. Het was verder een zit van tien uur ofzo met een paar tussenstops, dat vind ik nog wel te doen.
Je zult me overigens niet zo snel zien in de overnight dubbeldekker naar een Lloret da Mar ofzo… :bang:
Ik gebruik de bus overal, al moet ik zeggen dat ik in Europa weinig in de bus zit. Ik neem liever de auto hiervoor.
Maar voor de rest van de wereld gebruik ik de bussen. Wanneer de rit lang genoeg is neem ik een nachtbus, dit omdat het tijd en een overnachting bespaard. Al is het niet mijn favoriet, toch maak ik hiervan vaak gebruik.
In Zuid Amerika zijn de bussen wel een stuk beter dan bijvoorbeeld Azië of Midden Amerika en zeker beter dan Afrika.
In bijvoorbeeld Senegal werden de zeer antieke bussen volgeladen met mensen, kippen en verdere goederen. De bankjes waren klein, het was warm en stoffig. Na de eerste rit in zo’n bus beloofde ik mezelf; niet meer. Om vervolgens 2 dagen later weer in zo’n bus te stappen. Er was niet veel andere keuze. Toch kom je op zulke ritten aardige mensen tegen en het uiteindelijke doel wordt altijd bereikt.
Ik beperk mijn busritten in Thailand tenhoogste voor 3 uur !
Mijn ex-vriendin had eens bustickets besteld in Chiangmai we zouden naar Udon Thani rijden,nooit meer van mijn leven.
Het was een busrit van meer dan 15 uur,onderweg nog ziek geweest (voedselvergiftiging op gelopen tijdens onze stops van 20 min) natuurlijk was er geen toilet beschikbaar .
Dikwijls aan de busbestuurder moeten vragen om eventjes te stoppen onderweg,om mijn behoefte te doen.