Na vliegtuig en trein is de bus het veiligste vervoermiddel, veel veiliger dan de auto!!
Waarom ga jij op vakantie met de bus?
Hieronder kan je reageren over het onderwerp !
Mijn langste busreis was als 16 jarige naar Salou. 24 uur met de slaapbus, rete gezellig met voornamelijk leeftijdsgenoten, maar nooit meer. Wat een eind!
Nou over busreizen gesproken,de langste rit dat ik al heb gedaan was van Chiangmai richting Udon Thani (18 uur) nooit meer van mijn leven.(teveel nare herrineringen aan overgehouden)
Nou de enquete gaat over dat mensen op reis gaan met de bus,zelf ben ik daar niet voor te vinden,Paulientje!
Zoals ik hierboven al vermeld heb,zijn er verschillende redenen waarom de mensen liever met de bus op reis gaan dan met het vliegtuig of trein.
Mijn ergste twee busreizen zijn de reis van Hue naar Hanoi (12-16 uur, heb de tijd verdrongen) en vorig jaar met m’n leerlingen naar Londen.
Terwijl mijn leidinggevende lag te slapen mocht ik een nacht lang toezicht houden op 55 kids (13-14) die mij continu met vragen gingen bestoken. Twee nachten achter elkaar (heen en terug dus) geen oog dicht gedaan. Het kostte me een paar dagen om bij te komen. Geen aanrader!!! Londen is leuk, maar dit jaar blijf ik lekker thuis.
Van Hurghada naar Cairo. Ik vond acht uur in de bus met amper beenruimte echt meer dan genoeg. Ik heb ook eens acht uur in de trein gezeten, van Moskou naar St. Petersburg, dat was een stuk aangenamer.
busreizen is niet mijn ding, in thailand gaan wij altijd met de bus van Pattaya naar Surin, niet echt een pretje, een keer bijna in een rivier gereden de wielen voor hingen boven het water, zal het nooit vergeten