Welk biertje drink jij graag als je uitgaat in Bangkok?

Uitgaan in Bangkok of elders in Thailand,betekend ook een lekker biertje drinken!
Drink jij de traditionele bieren zoals,Chang,Leo of Singha of hou je het bij geïmporteerde bieren die je kan vinden in verschillende bars en restaurants.(Leffe,Duvel etc…)
Hierboven kan je stemmen in de peiling,hieronder kan je het één en ander kwijt over het onderwerp!

http://www.hieristhailand.nl/wp-content/uploads/2013/05/t1larg.beers1_.jpg

Ik ga voor de traditionele, Singha en Chang. Maar nog lekkerder zijn de diverse fruit cocktails.

Let op!

Nu word ik ervan verdacht geen bier te lusten !!! Dit is niet het geval, ik ben er alleen niet vaak voor in de stemming.
Die enkele keer dat ik bier drink, is het een Singha. Maar Georges, doe er wat aan !!! Mijn naam wordt op deze manier door het slijk gehaald !:vak02:

Hans.

Ik ga voor een Singha biertje en af en toe een Chang!

Nu ben ik nog nooit in Thailand geweest, maar afgaand op die foto weet ik in ieder geval al wel welk biertje ik zeer zeker niet zou drinken: inderdaad, onze nationale paardenpis…

Ik ben ergens toch wel benieuwd of er ook maar één land op aarde zou zijn waar je echt geen Heineken tegen zal komen…

In België vind je het ni :wink:

Wil je nu beweren dat ik de afgelopen jaren voor niets de halve wereld over ben gevlogen om een Heineken-vrij land te vinden, maar dat ik eigenlijk alleen even de grens over had hoeven steken? :biggrin:

Idd, Wizard!!! :slight_smile: Misschien in een enkele Irish Pub in Brussel of zo, maar voor de rest he-le-maal Heineken-vrij!:vrede:
In Thailand ga ik voor Leo en occasioneel voor een Beerlao (niet overal te vinden, leek me). In geval van Leo: liever een klein flesje in een isolerend jasje dan in een glas met ijsblokken.

Grts,

Jelle

Singha is mijn nummer 1. Mocht er geen Singha zijn, dan wordt het Chang. En als het echt moet Leo, maar liever niet.
Als Thai zelf een feestje hebben, drinken ze vaak Leo, maar degenen die wat meer geld hebben (of als de farang betaalt) kiezen Heineken. Heineken is duurder en daarom toch ook weer een vorm van ‘status’.

Voor mij een lekkere Chang
Snap ook niet dat ze overal in de wereld Heineken verkopen , voor mij ook kattenpis
En inderdaad , alleen in Belgie , is er gene Heineken
Waarschijnlijk omdat wij Belgen , veel beter bier hebben , en Heineken hier zou floppen

Wat Heineken dan wel doet in België is Maes overkopen… lol2

Ja dat is waar , maar AB InBev blijft de grootste bierbrouwer ter wereld
En daarin zit de nummer 1 van belgie en de wereld : Jupiler in een flesje
Dan zwijgen we nog van al die lekkere speciale bieren uit Belgie , wereldberoemd

Meest Singha, doch ook de andere Thaise bieren zijn prima, drink het liefst uit de fles, met condoom, zodat het langer koel blijft.

voor mij is Chang het lekkerste biertje, Heineken is niet lekker, grappig is dat veel nederlanders daar ook zo over denken

Als ik in thailand ben zoals afgl maand dan drink ik alleen thais bier…
Mijn voorkeur geniet een chang maar een singha sla ik ook niet af.
Dat ijs in je bier kan ik niet aan wennen.
Vooral bij de 650cl flessen dus gewoon een beetje doordrinken :wink:
Heineken is niks mis mee maar dat neem ik wel in nederland.
Wat pas echt kattenzeik is …Bavaria! Maar daar denken de brabanders vast anders over…

jeroen

Jeroen

wat bavaria betreft, ik drink het alleen als er niets anders is, gelukkig is Jupiler in opmars en dat is een heerlijk biertje

Heb gister in bangkok op vliegveld don muang mn eerste chang ijs en ijskoud gedronken!!
chang is echt onze faforiet en als we stikkeen van de dorst met ijs wij noemen dat kampong bier

Als ik echt mocht kiezen zou ik wat vaker Chang drinken… maar mn vriendin zegt dat dat “boerenbier” is… dus bestelt ze me altijd Singha.
Singha dus…

Tenzij in een Isaandancing, dan drinken we whiskey met cola, soda of sprite of…
voor mij een black label, met ijs.

Ik heb nog geen knappe whisky gevonden in BKK, alleen maar Jan de Wandelaar :frowning:

Hier en daar vind je wel ns een vergeten fles Jameson, of een Glenn (Fiddich of Livet). hoedanook is een zwarte of rode band beter als 100 pipers (gives friends headaches) of een thai brouwsel…Toegegeven, er is een verschil met Siem Reap: Duvel, Leffe, Kwak, Rodenbach, Glenfiddich, Glenlivet, Bowmore, … allemaal te vinden in Pub Street