Geef hier aan wat voor bier jíj het lekkerst vindt, en mocht je daar een reden voor hebben. Dan kun je die hieronder kwijt!
Mooie " peilingsvraag" Thomas,ha ha ha !!!Heineken drink ik meestal s’avonds in Thailand,overdag een lekkere singhaatje(moet wel gekoeld zijn)bij het eten!Ik ben eerlijk gezegd niet te vinden voor de Duitse bieren!:kus:shit de verkeerde smily gebruikt!:dag:groetjes:georgessiam.
Nu ben ik niet bekend met Thais bier, maar als dat slechter is dan dat Heineken-slootwater dan is het wel erg beroerd gesteld…
Wees gerust, dat is het niet :hihi:!
Mijn nr 1 is absoluut SINGHA !! Heb nu alweer trek in een koud Singha’tje met een paar (ja, daar gaan we weer) gefrituurde insecten !
Goede nr 2 is Chang…
Lekker,een krekelpootje tussen je tanden!!ha ha ha!!Dave ik begin dorst te krijgen van je berichtje!
Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. Tot nu toe zijn mijn ervaringen met bier uit andere Aziatische landen namelijk vrijwel altijd prima. Oké, speciaalbier hebben ze nog niet ontdekt (laat dat maar aan de Belgen over), maar het gemiddelde Europese pilsje kunnen ze makkelijk hebben.
zeker weten,wij Belgen hebben de beste bieren van heel de wereld,en meer dan 100 soorten bier!Daarmee heb ik je bedankt,hier moet niet over gedebateerd worden.g.s:dag:
Het liefst een Chang omdat ik deze een iets zwaardere smaak vind hebben en daarvan ook nog op een gegeven moment wel aardig wat van merk :lol:, anders een Singha maar daar kan ik dan wel 2 keer zoveel van op.
Ben overigens niet echt een drinker wat alcohol betreft en dan liever nog een wit wijntje of een rode wijn, en dan ook pas in de avonduren. Maar als ik eenmaal begin…
Tijdens het laatste verblijf bij vrienden aldaar maakte we een mix van Mehkong Whisky, sprite, M-150 of Redbull en wat uitgeperste limoentje’s dit in een grote kan met nam keng(ijsblokjes), even de juiste verhouding zoeken tussen niet te zoet of te zuur, maar wel voldoende whisky .
Dit is me tot nu toe het allerbeste bevallen, vooral de volgende dag.
wel als ik overdag ergens lekker op een terras zit dan graag een shingha maar als ik 's avonds een keer ga stappen dan liever een chang omdat het inderdaad een wat zwaarder biertje is
of zoals Jan aangeeft een lekkere mix van wisky met een sport/energydrankje met flink wat ijs en een beetje sprite of cola en dan vooral in een niet te kleine emmer haha
ik heb op chang gestemd
groet dirk :chin:
Tiger natuurlijk! Reden: smaakvol en geen ranzige nasmaak.
Cheers!
Als rode - wijn gebruiker schakel ik onmiddelijk over naar singha in TH en daarna naar andalusia is het san miguel !
In Belgie als apero soms een donkere leffe .
gezondheid !
Archa. Meestal niet te koop in cafes/restaurantas, alleen in winkels, maar: goed, goedkoop en constante kwaliteit.
ACHAA is goedkoper, blauwe blikken, omdat het minder alco%% heeft. Je zou eens moeten peilen welke merken het niet gehaald hebben in Thailand-zoals rode Amstel. Kloster (heel vroeger monopolie alleen met singha-nog voorsat de chang=toen Carslberg, kwam) vrijwel nergens meer te vinden, de Duittsers geprobeerd met MITTWEIDA-ook vrijwel verdwenen, nu is er Federbräu-zie ik nergens genoemd.
Wat Wizard zegt dat Bier in Asia altijd beter is-buuhhh, zeker nog nooit in China geweest? Daar zijn al die hele goedkope merken (nog goedkoper als in NL-helft van de Thaise prijs) echt bee/aa/uu/hhh. Of complete tasteless.
Naast Singha & Chang vind ik Beerlao ook wel het noemen waard. Zeer goed te drinken !
Archa is er ook in flessen en eerlijk gezegt ook wel lekker, en er was in de peiling ook de optie: Een andere, die hierboven niet bijstaat, dus kan je dat verder toelichten als je daar behoefte aan hebt.
Ik was het nog vergeten te zeggen,ik vind “san miguel” niet te drinken,precies als water!!Zijn er nog mensen die mijn mening delen?groetjes:georgessiam.
Altijd beter is wat overdreven, maar tot nu toe is het me zelden tegengevallen. Ook niet in China. Tsingtao is misschien niet 's werelds beste bier, maar prima drinkbaar, en zeker niet slechter dan bijvoorbeeld Heineken. En regionale bieren zijn over het algemeen nog wat beter. Natuurlijk kom je ook wel eens paardenpis tegen, maar in Nederland kan je net zo goed de pech hebben Heineken of Oranjeboom geserveerd te krijgen. Overigens heb ik in China, afgezien van een gevalletje oplichting, nooit meer dan 10 yuan (=ongeveer 1 euro) voor een grote fles bier (0,6 liter) betaald.
Nogmaals, het is en blijft ordinair doordrinkbier, en dus geen partij voor speciaalbieren. Maar in z’n soort vind ik het zeker niet slecht.
San Miguel ben ik overigens ook geen liefhebber van. Drinkbaar, maar inderdaad nagenoeg geen smaak.
Oranjeboom is idd drama…echt hoofdpijnbier, maar Heineken, daar is toch niks mis mee ?!
Tsingtao vind ik ook best oke, tegenwoordig wordt het zelfs verkocht bij AH…
- Chang
- Singha
- Heineken
In deze volgorde graag en dan het liefst in de avond.:drugged: