Koffie en zo meer

Volgende week deze tijd ga ik richting Schiphol. De laatste “loodjes” op sommige vlakken dan. Zo kan mijn laptop die ik nu al 3 weken moet missen, niet meer gemaakt worden Gvd. Nog geen 3 jaar oud, een dure en goed merk. Moederbord of zoiets is kapot. Zijn in Thailand tabs te koop?? want dat gaat het worden denk ik, geen nieuwe laptop of vaste pc meer.
Maar goed deze ‘topic’, hoe krijg ik het bedacht dacht ik zelf, zelfs! Ik dacht heb niet veel nodig om ergens happy te zijn en me te vermaken, maar de dag beginnen met koffie, echte koffie! is toch wel iets waar ik heel blij van word, ook graag in Thailand dus! Moet ik dan koffie meenemen, of zo’n “dingetje”, een soort spiraal met stekker, waarvan ik niet weet hoe het heet, en waar te kopen, heb het ooit iemand zien gebruiken op vakantie, waarmee je een kopje water warm kunt maken…zo is op het bounty eiland waar ik met nieuwjaar in en strooien hutje zit (hihi), niet altijd stroom, maar wil niet meteen in pyama naar cafe voor koffie…:slapen:lol2lol2

Er zijn in Thailand tabs te koop, in MBK bkk is alles verkrijgbaar anders panthip plaza, maar het is niet veel goedkoper en let goed op of je internationale garantie krijgt.

Je kunt in Thailand bij elke supermarkt en 7-11 koffie krijgen, voor rond de 200 baht kun je een waterkokertje,inhoud 0,5 ltr kopen, dus die kun je daar kopen.

Op de meeste hotels waar wij geweest zijn staat er steeds een waterkoker , nescafe, suiker melk ( gratis ).
In CM dit jaar kregen we alle drank uit de minibar aan 7 /11 prijs en mochten wij gratis gebruik maken van drie pc’s met internet ( In CR ook ) natuurlijk!
:chin:

Beetje tegenstrijdig :wink:

Maar die spiraal is bij de meeste DHZ zaken toch nog wel te koop?

Nu toen ik in Khon Kaen overnachte in een sawadee hotel,was er op mijn kamer een warme waterkoker met verschillende zakjes capuchino alsook koffie aanwezig.
Natuurlijk in de 7/11 kan je voor 20bath(wel selfservice)een lekker kopje capuchino kopen(smaakt heerlijk)
Nu op markten in en rondom Bangkok kan je al een waterkoker kopen voor 120bath(markt in Nonthaburi)

:chin:Ja,koffie is ook te verkrijgen in Thailand maar veel al oploskoffie er zijn uitzonderingen bij sommig pompstations staan er ook koffie standjes waar je div. koffie kan verkrijgen van slap bakje tot heel sterk
ik zelf denk er over om een senseo mee te nemen met wat voorraad pads.is ook niet alles maar soms wel makelijk.:thailand::cambodia:

Hee Diedo,

In grote lijnen is het zo:
Waar veel westerlingen zijn, kun je een uitstekende bak krijgen.Chiang Mai, Bangkok, Phuket, noem de plekken maar op.
Kun je Black Canyon Coffee, Starbucks of andere niet vinden let dan bijv. cafe’s waar veel westerlingen komen. Wel even goed kijken wat er wordt geschonken, let ook op pizzeria’s, meestal prima in orde.

Buiten die gebieden is het zeer wisselend: Van goede koffie tot een horror-bak, zou “Red mijn vakantie” zeggen.

Ik kom vaak in de buitengebieden, ik moet zeggen : Ik krijg elke bak weg, zelfs de nescafe, en de sfeer van de avondmarkt vergoedt meestal een heleboel.

Hans.

Nu de koffie’s in sommige guesthouses en hotels zijn niet te drinken,(te slap)je kan beter zelf je eigen koffie zetten.
Neem van thuis uit je eigen merk koffie mee(dan weet je wat je drinkt),melk en suiker kan je kopen in een plaatselijke 7/11.
Nu een waterkoker vind je overal in Thailand,en wat is nu 125bath als je heerlijke koffie kunt drinken in je hotelkamer(peanuts)

In het noorden van Thailand kan je zelfs fantastisch lekkere koffie vinden. De heuvels rond vb. Chiang Rai zijn befaamd voor de koffiecultuur. In deze stad vind je dus ook elk jaar meer kleine zaakjes die fantastische espresso, ristretto en dopio’s zetten. Je kan hier doorgaans opteren voor iced of warm.
Iced worden ze doorgaans afgewerkt met veel suiker, gecondenseerde melk en/of een dikke toef slagroom. Dus als je geen zoetekauw bent, best vooraf even vragen: ‘geen suiker,…’
Ook vind je in de meeste steden tegenwoordig deftige koffie in ketens zoals Black Canyon, Doi Chaang,… Starbucks vind ik dan weer wat minder, maar dat is persoonlijke smaak.
Mijn favoriete plekje in Bangkok voor koffie is: Morning Coffee, 43-45 Thanon Sri Pitsanulok, Dusit. Een sympathieke jonge kerel die een klein take-away koffieshopje heeft en hier met passie een ongelofelijke espresso zet. 2 tafeltjes binnen en ééntje buiten. De locatie is misschien niet ideaal voor toeristen, maar de koffie en de eigenaar zijn een bezoekje meer dan waard. Hier vind je een kaartje:http://th.wowcity.com/bangkok/locbus2/10446114282411980479/morning-coffee-shop.htm

goed gelezen, wilde 2 dingen in een zeggen en vragen:vak02:

@liu, ja ik weet het dom dat ik niet naar het noorden ga :slight_smile: maar wie weet, bijna niets staat vast, krijg ik het in de bol, of ontmoet ik hele leuke lui…die naar het noorden gaan, ben ik “zo” in het Noorden ipv zuiden te vinden…>>>

oke naast stappen in Bangkok, ook de beste koffie, mijn lijstje van wat ik wil word langer en langer, nog 6 dagen…dan ZES weken te gaan joehoe. Die sympathieke jongeman ga ik zeker bezoeken!! zal hem groetjes van jou doen, ik denk dat jij een persoon bent die mennsen onthouden.:question:

Zeker doen! Groetjes van Jelle en Marie, Belgium. Hij kent ons wel… :wink: We zaten daar elke ochtend aangezien onze guesthouse in Thewet lag. 5 minuten wandelen van Dusit. Thewet is trouwens ook een leuke wijk om eens rond te struinen: Kleine Thaise voedingsmarkt, je weet niet wat je ziet (en ruikt)lol2
Heerlijke geuren naast walgelijke, ed.

Doe ik zeker!Altijd leuk om zo kontact te leggen met een morning coffee!

Je bericht is gemarkeerd door de community en is tijdelijk verborgen.

mai pen rai krub

Bedankt!!! voor de verschillende mensen op het forum die mij van informatie hebben voorzien :kus::thumbsup::chin::smiley: