Ben ik volop en met veel plezier al weken bezig mijn 6 weekse reis naar Thailand te bedenken en plannen, stopt mijn laptop er plots mee. Verdorie dan merk ik hoe onthand ik ben, alhoewel ik geen uitgesproken p.c hobby-ist ben, wel erop ingesteld inmiddels merk ik nu. Het lijkt gelukkig geen crasch te zijn, maar heb geen backup gemaakt, ja dom dom. Dat ga het p.c mannetje nu doen, en dan kijken wat er scheelt. Heb veel leuke websites verzameld die allemaal in favorieten staan, grrrrr**. Kan nergens bij.
Wat losse vragen, ik las ergens een bedrag van 20 euro p.d dat dat te doen moet zijn, ik ga 6 weken en ‘dus’ redelijk low budget, vind ik ook geen probleem eerder een ‘uitdaging’. Is dat bedrag zonder overnachting neem ik aan? Als solo reiziger ben je helaas vaak duurder uit, een kamer waar 2-3 mensen kunnen slapen, betaal je dezelfde prijs als voor 1, teminste dat heb ik nu bij een adres waar ik zeker naartoe ga (een social project, geld komt tengoede aan de kids). Ook las ik eerder op dit forum iets over een webpagina/Google?? waarmee je gemakkelijk afstanden kunt berekenen/opzoeken om van A naar B te reisen in Thailand, die afstanden ontgaan me nu nog met de info die ik heb. Tjonge wat een verschil met georganiseerd reizen, een handeling (nou ietsje meer dan) en hup reis geboekt, niet meer nadenken, follow the leader…Maar dit uitzoeken geeft ook veel plezier. Ga zo de reis van Jelle lezen, waarvoor dank Jelle. Zit op een Biep p.c te typen, getver vieze vette toetsen…kan ik vast wennen aan de internetcafe p.c hahaha.
Het is inderdaad zo dat je vaak voor een kamer betaalt, en niet per persoon. Maar… er zijn beslist kamers te vinden voor minder dan 5 euro.
Ik kom zelf ‘makkelijk’ rond voor 20 euro per dag in Thailand, tenminste als ik geen alcohol drink (doe ik toch al nooit ;)) en niet ga duiken (dat is een groter probleem). Ik hecht nauwelijks waarde aan een eigen badkamer, ik eet waar de lokale bevolking eet, en ik neem bijna nooit een toertje of een taxi maar meestal de locale bus. Bezuinigen op entreegelden doe ik nooit, als ik ergens ben wil ik ook naar binnen.
Met googlemaps kan je afstanden berekenen. Maar houd er rekening mee dat afstanden niks zeggen, reistijd is belangrijker. De wegen zijn vaak slecht. Een reisgids als de lonely planet kan je een idee geven over de afstanden (in uren), maar het is niet meer dan een grove schatting.
Nou alcohohol drink ik wel, lijkt trouwens of er enkel bier te krijgen is, lees niet over wijn op het forum. Maar goed een koud biertje op het strand waar ik voor nieuwjaar een kamer op een bounty- eiland heb geboekt lekkerrrrr. Jenny, jij woont in Utrecht, als je het leuk vindt…ik kom op vrijdag 11 nov naar Doorn, evt overnacht ik in een B&B in Utrecht, mocht je tijd en zin hebben zat 12 nov om te vertellen over je reis Thailand, bij deze uitgenodigd. Ik weet nog niet hoe een privemail te sturen via dit forum.
Ik kan geen PBs ontvangen
Helaas zit ik het weekend van de 11-12de in Groningen (te babbelen over Indonesie).
Volgens mij is er in de supermarkt ook wel wijn te krijgen, maar bier is absoluut gangbaarder.
In de Tesco Lotus (supermarkt) is wijn te verkrijgen veelal uit Australië, tevens in Hua Hin is er een wijngaard.
Wijn kan je idd in de grotere supermarkten en delicatessenzaken krijgen, maar je betaald veel voor een degelijke fles. Gemakkelijk 800 tot 1500 Bht.
En als je wijn in de bar kan krijgen is ie meestal van slechte kwaliteit uit grote brikken die al lang openstaan.
Bier is zeker meer gangbaar, net als sangsom-coke of sangsom-soda.
In bier heb je ook voor elk wat wils: Chang, Singha, Leo, Tiger,…
Mijn favoriet is Leo, lekker bitter.
Een 9 of 10 inch netbook is ook handig om mee te nemen Op veel plekken is er wifi.
Of een iPhone/ipad werkt prima voor Skype etc…
:chin:een lekkere fles drank van de airport mee nemen daar maak je zeker vrienden in Thailand mee
Thanks gues, dat word verder sparen tot 3 dec voor flessen drank om vrienden te maken in Thailand:wub: en iets met een I mee te nemen, voor communicatie.
Sterke drank invoeren mag maar tot 2 flessen p.p dus wees daar op attent en via handbagage alleen wat is gesealed & gekocht bij de taxfree shop.
Wat betreft de I Thaise sim kopen met onbeperkt internet voor 30 dagen kost je zo een 900 thaibath het 3G netwerk heeft nog geen gehele dekking in Thailand en werkt alleen op de I 4 of 4S, een 3G of 3GS heeft deze ondersteuning niet werkt dan op Edge, verder IPad 2 met sim wel 3G netwerk indien mogelijk als het 3G netwerk aanwezig is plus een goede verbinding was/is het zelfs mogelijk om via Skype naar Skype te communiceren.
je bent al je favorieten kwijt ? kijk dan hier eens : www.travelfish.org
Hee Diedo, van wanneer tot wanneer zat jij nou ook alweer op Koh Phayam?
van 27-12 /03-01 in smile hut
Heb gelukkig een heeeel handige p.c man gevonden van een bedrijf, die alles net vandaag op een stickie heeft gezet, gelukkig ook mijn favorieten want had inmiddels vele leuke sites gevonden, waarvan ik binnenkort enkelen hier zal noemen, wie weet heeft iemand er iets aan. Travelfish staat daar ook bij:)
Ah, dan lopen we elkaar mis… Ik ben er van 5 tot 8 januari…
ik zal lekker voorgenieten voor je, als ik er aan denk zal ik iets vermelden op het forum, maar als ik in de strand-stand ben, is mijn hoofd leeg en tempo laag, tjonge heb zo’n zin te vertrekken, tel de weken af, jij ook?
Na enkele dagen Bangkok als start 4-5-6 dec en langer als ik zin heb, ga ik hier naartoe:www.manoragarden.com,voor enkele dagen tot een week, daarna naar een grote plaats stad in de omgeving.
Heul veul zin!!
Ook Brabant?