Thailand eerste maal.

Ga deze zomer van 23juli tot 8 augustus met vrouw en dochter van 10 voor eerste maal naar Thailand.
Hiervoor reeds 4 maal naar de Caraiben geweest.(Mexico en Dom Rep)
Ga een week naar Phuket en een week naar Krabi.
Heeft er iemand tips voor uitstappen, die we zeker niet mogen missen?
Is het eten en drinken er duur?Is de prijs van cola en bier de zelfde als hier?
Moet ik mij 14 dagen van elke dag regen voorstellen, of kan je af en toe ook aan het strand gaan liggen?
Moet ik uitstappen hier in Belgie boeken of ginder ter plaatse?

Groeten en bedankt.

de uitstapjes kun je het beste (goedkoopst)ter plekke regelen,als je meerdere trips boekt bij hetzelfde kantoortje kun je nog een leuke korting bedingen

bier (heineken) is inderdaad bijna net zo duur als hier,soms zelfs nog duurder,lokaal bier is (ietsjes)goedkoper,voor een colaatje betaal je bijna overal ongeveer 20 baht,eten is ook zeer voordelig,en bovendien erg smakelijk!!

je zult een prachtige tijd hebben, wel af en toe een flinke bui regen, maar zeker geen 2 weken regen achter elkaar. Op phuket is het overnachten en eten zeer goedkoop, alcohol inderdaad wat duurder, maar zeker niet duur.
Als ik jou was, zou ik op phuket de excursie doen waarmee je met kano’s door een grot naar de binnenkant van kleine eilandjes kan varen, een zeer bijzondere ervaring.

hallo daar
Ik ben zelf al twee keer in Thailand geweest met mijn vrouw en twee kinderen van 10 en 15 jaar. Puket zal ik je niet aanraden en eveneens Pattaya ook niet. Ten zij je van dronken feestende,hoerenlopers houd. Geloof me hiermee wil je je vrouw en kind niet mee confronteren. thailand heeft veel meer te bieden. Bijvoorbeeld een olifant opvang waar je voor drie dagen meehelp en verantwoordelijk bent voor je eigen olifant. of de eilanden met mooie stranden zoals koh samui of koh chang. levens onderhoud kost een drol. lunch of avond eten 10 euro voor het gezin drinken 20 euro cent bij de super. Kijk voor info bij www.greenwoodtravel.nl . Je hoeft niet bij hun te boeken maar dan heb je te minste een plan wat je kan doen.

Gr Hetly

Euhhhh…volgens mij is de persoon die dit topic is begonnen, inmiddels al weer 4 jaar terug… :wink: