samen met mijn vriendin (21 en 20 jaar oud) vlieg ik op 19 juli voor 3 weken naar Thailand. Inmiddels hebben we een paar bestemmingen en vluchten vastgelegd, maar we hebben nog een redelijk gaatje in ons schema over. In eerste instantie wilde we ook naar Laos (vangvieng) gaan maar dit schijnt heel lastig bereikbaar te zijn (met een blijkbaar oersaaie slow boat tour). Laat staan op de terugweg als we richting de eilanden gaan. Vluchten naar Laos zijn net wat te duur. Dus: wat zijn onze opties, rekening houdend met onze leeftijd. We willen zeker cultuur snuiven en mooie dingen zien, maarrrr we blijven wel studenten die graag zuipen
Tot nu toe ziet het schema er zo uit:
20 juli Bangkok
21 juli Bangkok
22 juli Bangkok/Chiang Mai
23 juli Chiang Mai
24 juli Chiang Mai
25 juli Chiang Mai
26 juli Chiang Mai/?
27 juli ?
28 juli ?
29 juli ?
30 juli ?
31 juli ?
1 aug ?
2 aug Koh Samui
3 aug Koh Samui
4 aug Koh Phangan (full moon)
5 aug Koh Phangan
6 aug Koh Phangan
7 aug Koh Phangan
8 aug Koh Phangan/Bangkok
9 aug Bangkok/Terugvlucht
Verder nog enkele vraagjes:
Hoe veel geld ben je ongeveer kwijt als je redelijk ruim leeft maar niet veel uitgaat (exclusief binennlandse vluchten/nachttrein etc)
Is de terugreis Koh Samui - Surat Thani —> vlucht naar Bangkok een slimme? Dit aangezien dat vliegticket veel cheaper is dan Samui/Bangkok
Het hele schema is nog onder voorbehoud, dus haal het gerust overhoop!
Je vraagt: - Hoe veel geld ben je ongeveer kwijt als je redelijk ruim leeft maar niet veel uitgaat (exclusief binennlandse vluchten/nachttrein etc)
Het antwoord wat de Thai geven is : Up to you !!! Ik geef dadelijk richtprijzen voor accomodatie , maar het kan ook voor de helft, als je wat concessies doet. En het kan ook voor het dubbele, driedubbele, vierdubbele, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, zeker in BKK.
Ook voor eten geldt dit.
Het vreemde is dat ik hierboven lees dat je niet veel uitgaat, maar ik kom ook het woord “zuipen” tegen. Wel of geen bier zuipen in Thailand is nogal een (prijs) verschil. Waar je een cola of fanta drinkt voor 50 cent-1 euro
kost een biertje al gauw 2 euro.
Wil je goedkoop dronken worden, dan bestel een je een cola, en mixt die
met zelf gekochte Mekong-whiskey, die is in elke supermarkt te koop, en voor NL begrippen heel goedkoop.
Zelf slaap ik in budget hotels of guesthouses met een eigen douche en toilet. Reken voor Chiang Mai 400 baht per nacht, voor Ko samui 800, en voor Ko Phangan 600. Bangkok houd je op 600.
Wanneer je Thais eet, kost dat hooguit 2-3 euro incl. frisdrank, westers eten is meestal duurder.
:chin:Drink af en toe een glaasje en geniet van alles wat Thailand te bieden heeft met zuipen loop je alleen maar risico dat je te veel betaald en of erger dat je in een conflict geraakt waar jij als (Farang)buitenlander aan het korste eind trekt en dit extra (veel ) geld kost
Bedankt voor de reactie. De tegenstrijdigheid tussen ‘zuipen’ en ‘niet vaak uitgaan’ zit hem in het feit dat ik met mijn vriendin inderdaad niet heel vaak echt uit zal gaan, maar het wel leuk vind om bijv. wat te drinken in plaatsjes waar het los gaat enzo.
:chin:wees gewoon op je hoede als je echt door wil zakken is mijn advies .
maar maak er gewoon een mooie tijd van in Thailand er is zoveel te doen waar je veel drank echt niet voor nodig hebt.
groetjes Fransjes:THAILAND:
je zou vanaf Bangkok naar Kanchanaburi kunnen gaan, het plaatsje zelf is niet veel bijzonder, en ik denk dat jullie ook niet zo erg geintreseerd zijn in de spoorbrug en de kerkhoven van de vele gealieerden aldaar, maar vanaf hier kan je een dag naar de erawan watervallen deze komt in 7 stappen naar beneden en hoe hoger je komt hoe mooier het wordt en neem je zwem spullen mee want je kan hier echt onder de watervallen zwemmen
in chiang mai is het mooi om the flight of the gibbon te gaan doen, er zijn meerdere van deze zipline organisaties dus ff googlen
je zou vanaf chiang mai ook naar phuket kunnen vliegen (air asia) en hier een paar dagen verblijven en vanaf hier met de bus naar de pier in surat thani gaan
Ach, een beetje historisch besef lijkt me nooit verkeerd…
In dat geval raad ik je Eagle Track aan, identiek aan Flight of the Gibbon, maar een stuk goedkoper… Bij Flight of the Gibbon betaal je ook voor de naam…(tenslotte kennen de meeste reizigers Flight of the Gibbon, en niet Jungle Flight en Eagle Track).