Reisschema Thailand

Na heel wat forums en sites gelezen te hebben ben ik voor mijn reis naar Thailand op dit schema gekomen.
Graag hoor ik van jullie tips en of dit schema niet te krap is.

Donderdag 11-08 Vertrek Nederland 14:30 uur
Vrijdag 12-08 BANGKOK (Aankomst Bangkok 06:25 uur)
Zaterdag 13-08 BANGKOK
Zondag 14-08 BANGKOK
**Maandag 15-08 ** River Kwai tour ('s ochtends vertrek vanuit Bangkok)
Dinsdag 16-08 River Kwai tour
Woensdag 17-08 River Kwai tour (eind van de middag aankomst Bangkok)
*Donderdag 18-08 ** Khao Yai national park (s’ ochtends vertrek naar Pak Chong 2,5 uur met de bus)
Vrijdag 19-08 Khao Yai national park (eind van de dag vertrek naar Bangkok)
Zaterdag 20-08 Ayutthaya (vertrek vanuit Bangkok en eind van de dag weer terug in Bangkok 1 uur rijden met de bus)
Zondag 21-08 Chiang Mai ('s ochtends vertrek vanuit Bangkok met Air Asia)
Maandag 22-08 Chiang Mai ('s ochtends vertrek naar Laos
)
Dinsdag 23-08 Laos Huay Xai The Gibbon experience
**Woensdag 24-08 ** Laos Huay Xai The Gibbon experience
Donderdag 25-08 Laos Huay Xai The Gibbon experience
Vrijdag 26-08 Laos Huay Xai ('s ochtends vertrek naar Chiang Mai) ('s avonds Vanuit Chiang Mai rechtstreeks vliegen naar Phuket)
Zaterdag 27-08 Phuket
Zondag 28-08 Phuket
Maandag 29-08 Phuket (eind van de ochtend vertrek naar Koh Samui)
Dinsdag 30-08 Koh Samui/Phangan/Tao
Woensdag 31-08 Koh Samui/Phangan/Tao
Donderdag 01-09 Koh Samui/Phangan/Tao
Vrijdag 02-09 Koh Samui/Phangan/Tao
**Zaterdag 03-09 ** Koh Samui/Phangan/Tao
Zondag 04-09 Bangkok (eind van de ochtend vliegen naar Bangkok met Bangkok Airways)
Maandag 05-09 BANGKOK
Dinsdag 06-09 Vertrek naar Nederland 02:25 uur

*Vanaf Bangkok met het vliegtuig naar Chiang Mai.
Vervolgens moet je met de bus naar Chiang Rai, wat zo’n 2,5 uur in beslag neemt.
Eenmaal in Chiang Rai moet je dan overstappen op de bus naar Chiang Khong, het grensdorp (wederom dikke 2 uur in de bus).
Van daar gaan boten de rivier over, en dan sta je in Huay Xai, waar het hoofdkantoor van de Gibbon Experience is (hier moet je voor 17:00 uur aankomen).
Eenmaal weer terug in Thailand is je visum nog 14 dagen geldig.

Kosten:

Vliegticket Amsterdam - Bangkok € 705,-
Vliegticket Bangkok - Chiang Mai € 40,-
Vliegticket Chiang Mai - Phuket € 45,-
Vliegticket Koh Samui - Bangkok € 100,-

Totaal € 890,-

• The Gibbon experience € 180,-
  • River Kwai Tour € 150,-
  • Khao Yai national park € 50,-

Totaal € 380,-

Totaalbedrag € 1270,-

Geschatte totaalbedrag vakantie ** € 2100,-**

heejheej

wat is de gibbon experience?
niet hetzelfde als flight of the gibbon denk ik hè?
je gaat wel een hoop reizen pfff leuk…maar tis daar wel warm hè…:wink:

suc6 met voorbereiden!
grtjs mir

Ik zou een dagje korter Bangkok doen, zodat je een dagje in Chiang Mai langer hebt, is een hele leuke stad en genoeg te doen!

haha ja ik weet het. Ben zelf een keer in Dubai geweest met een luchtvochtigheid van 98%.

Ik heb geen idee wat de flight of the gibbon is. De gibbon experience is een 3daagse jungle tocht in Laos (Huay Xai) waar je dmv ziplines (lees tokkelen) van boom naar boom gaat.
Ik heb mensen gesproken die zeggen dat als je naar Thailand of 1 van de buurlanden gaat dat mee moet pakken.

Bedankt!

Gr. Thijs

Dat is opzich wel een goed idee. Ik heb me eigenlijk nog niet echt in Chiang Mai verdiept maar dat ga ik nu eens doen! :slight_smile:

Bedankt!

Fligt of the gibbon is een zipline excursie in de buurt van Chiang Mai, maar zo te lezen aan die Gibbon experience ga je genoeg ziplines pakken daar :cheer:. Klinkt trouwens wel heel gaaf!

heej

ja klopt,we hebben flight of the gibbon pas gedaan bij chiang mai
was erg gaaf om te doen! en natuurlijk om gibbons te zien perfecte omstandigheden…
3dagen lang lijkt me wel echt super!
een dag meer in chiang mai is zeker aan te raden,er is daar zoveel te beleven!
bangkok trok ik zelf niet zo lang dus ga in de toekomst zeker wat korter daar verblijven,maar het is maar net waar je van houdt natuurlijk.
Bangkok is wel een tegekke stad waar je heel wat uren kunt spenderen…
wil je graag naar drukke eilanden (met allerlei stapgelegenheid) of juist wat meer de rust opzoeken?

groetjes mir

Begrijp ik het goed dat ik voor de Gibbon expierence vanaf Chiang Mai iets van 5 uur ga reizen naar Loas terwijl je (bijna) hetzelfde kan doen vlakbij Chiang Mai??
Hoe was de flight of the gibbon? hoelang duurt dat?

Ik heb wel de planning om in Bangkok het één en ander te bekijken (Grand Palace e.d.)
We willen de klong tour boottocht doen, fietsen door Bangkok, naar de weekeind market en Chinatown om inkopen doen! :slight_smile:

Ik moet zeggen dat ik graag onder de mensen ben en ik vind het leuk om mensen te ontmoeten.
We zitten dus het liefst op wat drukkere eilanden.
De bedoeling dat we het laatste gedeelte, in het zuiden, lekker gaan zonnen/snorkelen/jeepsafari etc. en gaan stappen.

Weten jullie een plek waar je met dolfijnen kan zwemmen? Ik kon alleen vinden dat het kan vlakbij Pattaya, maar daar komen wij niet…

Gr. Thijs

Waarom naar Phuket gaan?
Je plant een redelijk lang verblijf op de eilanden in de Golf van Thailand, dus ik zou daar direct heengaan. Samui kan vrijwel hetzelfde bieden als Phuket (is wel wat kleiner) behalve goed duiken.

Met dolfijnen zwemmen kan alleen bij Pattaya.

Flight of the gibbon is gewoon tokkelen door de bomen (canopy tour wordt het ook wel genoemd), maar reken er niet op dat je apen te zien krijgt, daarvoor maken de meeste mensen wat te veel herrie tijdens het tokkelen lol2. De excursie duurt een paar uur, inclusief instructie vooraf en drankje en/of maaltijd achteraf. Wat ik in ieder geval begrijp van de Gibbon experience is dat het een beleving op zich is, omdat je hoog in de bomen onder behoorlijk primitieve omstandigheden overnacht. Flight of the gibbon is gewoon een leuke halve dag excursie. Zie ook http://www.treetopasia.com/

Als je alleen voor het tokkelen op zich gaat, zou ik Flight of the gibbon doen, maar als je dat meer ziet als een grappig onderdeel van de hele ervaring dan lijkt me the Gibbon experience meer geschikt. Maar nogmaals, ik heb helaas (nog?) geen ervaring met die Gibbon experience.

>Vrijdag 19-08 Khao Yai national park (eind van de dag vertrek naar Bangkok)
>Zaterdag 20-08 Ayutthaya (vertrek vanuit Bangkok en eind van de dag weer terug in Bangkok 1 uur rijden met de bus)
>Zondag 21-08 Chiang Mai ('s ochtends vertrek vanuit Bangkok met Air Asia

Als je Khao Yai na Ayutthaya plant dan kan je eerst de trein of bus naar Ayutthaya nemen, vandaar doorreizen naar Pak Chong en dan de (nacht)trein of bus naar Chiang Mai. Dit scheelt je het heen en weer reizen naar Bangkok.

Steven:

Ik heb Phuket ingepland omdat ik zoveel mogelijk van Thailand wil zien. Op Greenwoodtravel zie ik dat je hele leuke tripjes kan maken vanaf Phuket (bijv. Similan eilanden).
Ook is het makkelijk omdat ik vanaf Chiang Mai naar Phuket vlieg (45euro)
en anders wordt het lastiger. Moet ik eerst naar Bangkok en dan een dure retourticket kopen voor Koh Samui. Of heb ik dat verkeerd?

Dutchgirl:

Helemaal duidelijk. Ik heb ook gezien dat je zo’n excursie kan doen vlakbij Bangkok, ook een halve dag. Maar het ziplinen lijkt me supervet, maar daarnaast ook het slapen in de jungle, een hele belevenis.
Ik ga dus wel voor DE experience! :slight_smile:

Weektripper:

Dat is wel een goede tip. Ik zal er eens naar kijken!
Wel geniet ik eigenlijk de voorkeur om die lange stukken wel met het vliegtuig te doen. Lijkt me niet wat om in zo’n nachttrein te zitten en je bent ook meer tijd kwijt.

Bedankt voor jullie reactie!

Phuket is naar mijn mening mooier dan Samui, dus dat is een goede reden om erheen te gaan. En klopt, je kunt vanuit CM rechtstreeks op Phuket vliegen, dus erg gemakkelijk. En er zijn veel trips en excursies mogelijk ook, maar geen Similans trips in de zomer.

Waarom niet met de nachttrein vanuit Bangkok naar Chiang Mai? Zeer leuk.

Hoi Speedy,

Je naam zegt het al, en je reisschema is wel snel, maar goed te doen.Ik neem aan dat je het allemaal ter plaatse wilt regelen?

Kijk voor leuke bouwstenen eens op onze website: www.merapi.nl

Veel plezier,

Priscilla Friesen

Ik denk dat je reisschema prima te doen is hoor! Alleen voor Khao Yai heb je een beetje weinig tijd. Wij wilden daar eerst zelf gewoon gaan rondlopen, maar werd ons afgeraden, dus toen hebben we georganiseerde tours geboekt. Volgens mij deden alle organisaties daar ongeveer hetzelfde: er was een excursie in de middag waarbij je naar de vleermuizengrot ging en een excursie van een hele dag waarbij je echt het park in ging. Ik weet het niet meer precies, maar denk dat het zonde is om daar naartoe te reizen terwijl je niet echt de tijd hebt om wat van het park te zien.
Wij zijn inderdaad ook vanuit Ayutthaya naar Pak Chong gereisd. Als je ook naar Ayutthaya gaat zou ik dat zeker combineren.

Ik zou opteren voor Koh Samui!!Op Koh Samui zijn vele stranden, het is dan ook een echte strandbestemming. Mooi wit zand, palmbomen op de achtergrond en een lekker briesje vanaf de azuurblauwe zee. Met name de stranden van Chaweng en Lamai zijn erg goed, ook Bo Phut is een leuk strand. Deze stranden hebben naast strand vaak ook dingen te doen, u kunt er jetski’s huren, surfen, etc… Verder liggen er op het eiland nog talloze kleine strandjes waar u uw eigen handoek neer kunt leggen en genieten van uw rust. Deze stranden zijn leuk om met een brommertje rond te crossen!Kijk ook eens op het strand voor de mooie, drukke en gezellige beachbars waar veel backpackers elkaar ontmoeten.
gegroet:georgessiam.