Reisschema Thailand 25 dagen

Hallo allemaal !

Ik ga samen met mijn vriendin een reis maken naar Thailand. Wij zullen op 6 Augustus 2012 vertrekken en op 31 Augustus terug vliegen. Er zijn een aantal dingen die wij graag daar willen doen en daarom heb ik een reisschema gemaakt.Het is voor het eerst dat wij een lange reis maken en daarom wil ik graag leren van de ervaring van anderen. Ik ben benieuwd of dit schema goed te doen is of dat ik mogelijk dingen kan veranderen die beter voor onze reis is. Ik hoor graag jullie tips ! Dan hier het schema wat ik in gedachte had.

**Maandag 6 Augustus- Vertrek Nederland (15:30 uur)
Dinsdag 7 Augustus- Dubai (00:00 uur) (23:00 vertrek)
Woensdag 8 Augustus- Aankomst Bangkok (08:20 uur lokale tijd)
Donderdag 9 Augustus - Bangkok
Vrijdag 10 Augustus- Bangkok
Zaterdag 11 Augustus- Bangkok
Zondag 12 Augustus- Kanchanaburi (River Kwai tour)
Maandag 13 Augustus- Kanchanaburi (River Kwai tour)
Dinsdag 14 Augustus- Kanchanaburi (River Kwai tour) + nachttrein naar Chiang Mai vanuit Bangkok

Woensdag 15 Augustus- Chiang Mai (aankomst 12:45 uur)
Donderdag 16 Augustus- Chiang Mai
Vrijdag 17 Augustus- Chiang Mai olifanten tocht
Zaterdag 18 Augustus- Chiang Mai olifanten tocht
Zondag 19 Augustus- Chiang Mai olifanten tocht
Maandag 20 Augustus- Chiang Mai
Dinsdag 21 Augustus- Chiang Mai (Ochtend, reis naar Laos 5 uur)
Woensdag 22 Augustus- Laos (The gibbon experience)
Donderdag 23 Augustus- Laos (The gibbon experience)
Vrijdag 24 Augustus- Laos (The gibbon experience)
Zaterdag 25 Augustus- Chiang Mai (s’avonds vliegen naar Ko Samui)

Zondag 26 Augustus- Ko Samui
Maandag 27 Augustus- Ko Samui
Dinsdag 28 Augustus- Ko Samui
Woensdag 29 Augustus- Ko Samui
Donderdag 30 Augustus- Ko Samui + Retour naar Bangkok (trein of vliegtuig)
Vrijdag 31 Augustus- Bangkok retour Nederland 21:20 uur
**

Dan heb ik nog een vraag, als wij naar Laos gaan kan je daar dan aan de grens een visum halen en meteen het land in ? of moet je dan nog bijvoorbeeld 2 dagen wachten tot je je visum krijgt.

Ik hoor graag van jullie :dag:

Groetjes, Wouter

Reisschema ziet er ok uit hoor vind ik…

Visum Laos krijg je direckt…
35 Us Dollar
1 pasfoto
Paspoort nog minimaal 6 maanden geldig bij vertrek

Ok dan, thx voor de info.
Omdat me vriendin graag die olifanten tocht in Chiang Mai wilt doen slaan we dus wel Khao yai national park en de oude hoofdstad van Thailand over. Ik hoop dat het het waard is ^^

Het is jullie eerste keer naar Thailand dus… Persoonlijk vind ik het zonde om dan alleen een paar dagen voor de Gibbon Experience naar Laos te gaan. Er is zoveel te zien en te doen in Thailand dat ik lekker in Thailand zou blijven. Mocht Azie jullie bevallen, dan kan je altijd nog een keer terugkomen en naast The Gibbon Experience wat meer van Laos bezoeken.

Er is geen nonstop avondvlucht van Chiang Mai naar Koh Samui. Sowieso heeft Bangkok Airways als eigenaar van de luchthaven van Samui een monopoliepositie op binnenlandse vluchten naar/van Samui (m.u.v. een paar vluchten van Thai Airways sinds enkele jaren). Je kan dus een ticket met Bangkok Airways boeken (volgens mij laatste mogelijkheid vanuit Chiang Mai rond 16:30 uur) met een overstap in Bangkok.