Hulp reisschema 6 weken Thailand en Laos

Hallo allemaal!

Na vele uren op het net te hebben doorgebracht en de lonely planet gebruikt te hebben, heb ik het volgende reisschema gemaakt. Graag jullie reacties en ik heb ook nog een aantal vragen :slight_smile: Het is de 1e keer dat ik naar Thailand ga, dus als er dingen in staan die heel raar zijn of niet bestaan haha laat het me weten! :smiley:

Dag 1: Bangkok (acclimatiseren)
Dag 2: Bangkok (Fietsen door onbekend Bangkok)
Dag 2 t/m dag 9: Tour met Kilroy naar Kanchunaburi (Bridge over the River Kwai, geallieerdenbegraafplaats, oorlogsmuseum). Erawan watervallen, lake house naar grens Birma.
Dag 10: Bangkok naar Koh Samet
Dag 11: Koh Samet
Dag 12: Koh Samet ๏ƒ  Ayathuya
Dag 13: Ayuthaya, nachttrein Chiang Mai
Dag 14: Chiang Mai
Dag 15: Chiang Mai fietstour
Dag 16: Chiang Mai ๏ƒ  Pai
Dag 17: Pai
Dag 18: Pai ๏ƒ  Chiang Mai
Dag 19: Chiang Mai ๏ƒ  Chiang Rai
Dag 20: Chiang Rai trekking
Dag 21: Chiang Rai trekking
Dag 22: Chiang Rai trekking
Dag 23: Chiang Rai ๏ƒ  Chiang Saen? Chiang Kong? ๏ƒ  Laos Mekong river
Dag 24 t/m dag 31 in Laos
Dag 32: Vlucht of trein van Vientane naar Bangkok, dan bus of trein naar Sarut Thani
Dag 33: Sarut Thani ๏ƒ  Kao Sok
Dag 34: Kao Sok โ€“ Elephant hills
Dag 35: Kao Sok โ€“ Elephant hills
Dag 36: Kao Sok ๏ƒ  Krabi ๏ƒ  Koh Phi Phi
Dag 36: Koh Phi Phi
Dag 37: Koh Phi Phi ๏ƒ  Koh Lanta
Dag 38: Koh Lanta
Dag 39: Koh Lanta ๏ƒ  Krabi ๏ƒ  Sarut Thani
Dag 40: Sarut Than ๏ƒ  Koh Phanghan
Dag 42: Koh Phangan ๏ƒ  Koh Tao
Dag 43: Koh Tao
Dag 44: Koh Tao ๏ƒ  Sarut Thani nachttrein Bangkok
Dag 45: Bangkok
Dag 46: Bangkok
Dag 47: Vlucht naar Hong Kong

Dan heb ik nog een paar vragen:

  • Is dit een realistisch reisschema?
  • Is het makkelijk om bij aankomst in Laos een visum te regelen, ik las dat je daar geen ATM is, dus dat je al geld bij moet hebben, maar hoe kom je daar dan aan?
  • Is het makkelijker om te vliegen of met de trein van Vientane naar Bangkok?
  • Kan ik allebei de kanten voor de eilanden doen? Dus en Phi Phi en Toa etc. Of een keuze maken tussen 1 van de kanten i.v.m regenseizoen.
  • Is het makkelijk om een trektocht te regelen in Chiang Rai zelf of is het beter om dat al van te voren te regelen?
  • Is van Hua Hin naar Sarut Thani goed bereisbaar?

Ik wil misschien nog een aantal trips boeken bij Kilroy, ben er vandaag ook geweest, maar de trips zijn redelijk prijzig en weet niet of het de moeite waard is, heeft iemand er ervaring mee? Zoals de trekking in Chiang Rai of de trip in Laos via de Mekong River, of kun je dit net zo goed zelf doen?
Ik heb bijna 7 weken de tijd, dus ik denk dat ik genoeg tijd heb voor dit reisschema, maar wat vinden jullie?

Alvast bedankt voor de reacties!