Welk Afrikaans land vind jij het mooiste?

Zuid-Afrika en Namibie

Moeilijk kiezen tussen Zuid-Afrika en Namibië. Allebei zo anders. Je moet het beiden een keer meegemaakt hebben. Naar Zuid-Afrika kun je met gemak een paar keer op vakantie, alleen al om de hoogtepunten te zien. Het noorden voor de dieren. Route 66 (wijnroute) in het zuiden voor het prachtige landschap. Bij elke bocht denk je weer: Hoe is het mogelijk, het kan toch nog mooier! Ook leuk om naar wat onbekendere plekjes te gaan, zoals Tulbagh (heel mooie omgeving) of de Westcoast en Cederbergen.

In Namibië wordt het zuiden vaak overgeslagen, maar vond ik met Fish River Canyon en spookstad Kolmanskop zeker de moeite waard.

Lesotho vond ik ook heel bijzonder om mee te maken, zo hoog in de bergen en zo anders dan Zuid-Afrika. Een leuke aanvulling op Zuid-Afrika.

daar heb je gelijk in, ook ik vind Oeganda het mooiste afrikaanse land.
Vriendelijke mensen, wilde dieren en vooral, niet het massa toerisme.

Ik twijfel wat tussen Ivoorkust en Namibië.

In Ivoorkust heb ik een jaar gewoond en ik ben daar echt verliefd geworden op de oerwouden, de savannes en de stranden. Ook de mensen waren daar heel leuk om mee te werken.

Ik ben een paar keer in Namibië geweest. Etosha was prachtig maar de woestijn was eigenlijk nog mooier en avontuurlijker.

Twee toplanden!

Royan

welke zijn mooi/fijn om in te reizen, Tanzania, Uganda maar mijn hart ligt echt in Kenia ook mooi Namibie ja erg leeg maar een heerlijke oase, Zimbabwe (Victoria Watervallen) nog meer? moet ik nog ontdekken