Naar welk land in Afrika ga jij het liefst?

Afrika biedt veel moois. Welk land heeft jouw hart gestolen? Zuid-Afrika met haar prachtige natuur of Marokko met haar misterieuze straatjes? Of gaat jouw voorkeur toch naar een ander land?

Stem hierboven en licht eventueel je antwoord toe!

Ik zeg tot nu toe, Zuid-Afrika.
(veel zuidelijk gelegen landen in afrika gezien)

Maar volgende week ga ik naar oost afrika.
Oeganda lijkt me errug mooi/indrukwekkend…

Vooral de hooglanden van Afrika zijn mooi en hebben een heerlijk klimaat. Dan kom je vanzelf terecht in Zuid- en Oost Afrika. Ik kom al 43 jaar in Afrika en Kenia is heeft absoluut mijn voorkeur. In Zuid Afrika kom je alleen beesten tegen achter de hekken van parken en in Kenya lopen de zebra’s gewoon langs de weg en in het dorp. De mensen zijn erg vriendelijk en geven je het gevoel dat je echt welkom bent.
Marius den Dulk

www.huisinkenia.nl

Ik ben 3 weken in Kenia geweest! Niet de beesten of natuur maakten de grootste indruk, maar de mensen. We hebben vele projecten bezocht, vooral in oyugis en dat is wat mij bij is gebleven. Ik kijk met veel bewondering naar de mensen daar en met zoveel afgunst naar de mensen in het westen. Ik zou graag naar de plekken gaan waar wij, het Westen, hebben gefaald om datgene te stoppen dat zo vernietigend is geweest.

Tot nu toe Malawi (na bezoek aan Malawi, Zambia, Tanzania, Kenia, Marokko). Ben wel nog heel nieuwsgierig naar Mozambique, Ethiopië, en westerlijk Afrika.

Tot nu toe vond ik Tanzania het mooist, en Oeganda erg fijn om te werken (moest veel van hot naar her) door de bodaboda’s.

Woon nu 5 maanden met Ghana en moet helaas bekennen dat ik met dit land wienig heb.
Rwanda = heel mooi, maar sprak me niet aan. Kenia was oké, maar niet zo fijn als Tanz en Oeg.

Voor mij steekt Botswana er nog steeds met kop en schouders bovenuit! Egypte is mooi - vooral alle oudheden; Oeganda was leuk - de gorilla’s hebben veel indruk gemaakt; Tanzania - mooi; Zuid-Afrika - mooi maar voor mijn gevoel meer 'n Westers land wat toevallig in Afrika ligt.
Maar Botswana heeft direct bij mijn eerste bezoek mijn hart gestolen! Kan niet wachten om weer te gaan! Voor mij het Afrika waarnaar ik op zoek was.

Goh interessant. Kan je uitleggen waarom? In vergelijking met Tanzania bijvoorbeeld?

In Botswana is 't lang niet zo druk als in Tanzania wat je veel meer 't gevoel geeft dat je in de bush bent. In Botswana was onze auto eigenlijk altijd de enige terwijl we in Tanzania om 'n goed plekje moesten ‘knokken’. Ook heb ik in Botswana bijna altijd op private campsites gestaan en niet op public sites - NOG meer 'n ECHT bush gevoel. Verder was ik in Botswana met uitstekende gidsen (Planet Wilderness Safari’s uit Maun: http://www.planetsafarisbotswana.com/) met 'n enorme passie voor hun land en hun werk, terwijl ik in Tanzania toch meer 't gevoel had dat ze je ergens naartoe reden omdat dat nou eenmaal moest - weinig extra info of moeite. Toegegeven, door omstandigheden is mijn bezoek aan Tanzania heel wat korter geweest dan gepland, maar toch vooral de enorme drukte vond ik jammer.

Rwanda!