Wat zijn jouw top 5 hotels & guesthouses in Thailand?

Nou bedankt voor je informatie,silvia! ik zie hieronder al een link van het guesthouse,zal er eens naartoe surfen!

Bedankt voor de link,kan wel op de website van dit guesthouse maar doorklikken naar rooms of location en andere details van dit guesthouse duurd wel erg lang!

sorry george,

ging bij mij gewoon snel, anders had ik de link niet vermeld.

auk

Ik denk dat het spookt op mijn pc,heb daarjuist nog eens geprobeerd en hoera ik geraak daar binnen op de website!
Jeetje ik ken dat hotel is daarnaast geen benzinestation(7/11)?
Nou dit is wel een rustige kant om te overnachten.
Ook op een scheet ver (200m) kom je het Santichai Prakarn park tegen.

Dat klopt,naast het guesthouse ligt een benzinestation en tegenover de 7/11.

Wij gaan binnenkort met 2 kids. Iemand nog suggestie voor cheap en kindvriendelijk in Sukkothai, Kanchanaburi, Chang Mai.

groet Eus

Hoi Eus voor Chiangmai zou ik zeggen het Holland montri guesthouse(gelegen hartje Chiangmai)
prijzen vallen goed mee zie link : http://www.hollandamontri.com/nl/index.php

Hoi. Ik was in 2010 met 2 kids in the Smile House nr. 1. Basic, maar heerlijk met een zwembad. Wel bijzonder midden in de oude stad. Je wordt er ook vriendelijk geholpen.
In Kanchanaburi verbleef ik Blue Star Guesthouse. Vriendelijk en allerlei soorten kamers. In Kancha moet je zeker een fietstochtje ondernemen de countryside in. De brug over en rechts af, dan zit je al snel op het platteland en zie je mooie rijstvelden met dito bergen op de achtergrond. Goede reis, Rob

Na mijn laatste verblijf in Chiang Mai vorige maand moet ik mijn top-5 toch herzien en wordt het Empress Hotel nu vervangen door het Shewe Wana Hotel…niet helemaal eerlijk misschien omdat ik daar de Suite kreeg toegewezen… :slight_smile:

Dag RJFROG,

Waar is Smile House nr.1 ?

Verder nog goede tips voor 4 weken Thailand. Low budget, rugzakken e.d.

Hoi,

Smile house 1 is in Chiang Mai, de oude stad. Ik heb wel een aantal tips. Als je me je email kunt sturen via een persoonlijk bericht dan kan ik wel wat foto’s sturen van Smile House 1 and Blue Star Guesthouse in Kanchanaburi. Ook kun je aangeven wat jullie precies willen met je kinderen.
Groeten,
Rob

Dag Rob,

We gaan 3 dagen naar Bangkok e vervolgens go with the flow. Kantanaburi, Sukothai, Chang Mai en ergens een eiland is grofweg het plan. We willen wel wat comfort voor hostels maar zitten beperkt qua budget. Alle tips zijn welkom. Kids willen niet teveel tempels, willen graag zwemmen en naar het strand en willen ook wel een trekking, waarschijnlijk doen we dat in Chang mai.

Dag Senisha,

Klinkt heel bekend wat jullie willen. Dat was ook mijn reisplan met mijn kids twee jaar geleden. Zij waren toen 16 en 13 jaar. Ik bericht je z.s.m. (hopelijk wel vandaag) wat uitgebreider.

Groeten,

Rob

Dank Rob,

We gaan wel donderdag weg. Fijn dat je wat meedenkt. Uit eerdere ervaringen hopen we wat op te steken. We zijn 20 jaar geleden ook al eens geweest, maar dat was toen backpacken en zonder kids. Is toch een andere ervaring,

Groet Eus

Dag Eus,

Donderdag is al snel. Ik bericht je vanavond wat uitgebreider op deze site.

Gr. Rob

Hoi Eus,

Tips:

Bangkok:

1. New Siam Guesthouse 2 (II) in de leuke oude wijk Banglamphu. Schone kamers, zwembad, hoekje om lopen en allerlei leuke eettentjes. Leuk voor de kids. Mijn kinderen vonden het heel leuk hier. Vlakbij is een mooi oud fort met ernaast een oud sluisje/bruggetje. Bruggetje over en je komt in echt een authentiek stukje Bkok. Bij het guesthouse kun je de rivertaxi nemen (=openbaar vervoer) en kun je heerlijk koel de rivier verkennen.
  2. Koh Kred. Een eilandje in de rivier. Ernaar toe is genieten van het rivier leven (bootjes, huisjes op palen, orchideeen hangend boven het water) Met de rivertaxi een stukje en dan verder vragen.
  3. Koninklijk paleis en de Wat Pro liggen op loopafstand van het guesthouse New Siam 2.
  4. De minibus naar Kanchanaburi is ook vlakbij en op loopafstand.
  5. Ik zou zeggen New Siam 2, ook heerlijk relaxed na een dagje Bkok.

Kanchanaburi:

1. Blue Star Guesthouse. Zeer vriendelijk en goedkope kamers. Wij hadden in 2010 twee kamers voor 700 baht (350/kamer) incl.airco.
  2. Sla het Jeath Museum niet over in een oude tempel. Indrukwekkend vond ik bijzondere schilderijen van een oud krijgsgevangene. Ligt ook in een leuk deel van de oude stad aan de rivier.

Chiang Mai:

1. Smile House Guesthouse (dus niet Smile House Boutique=tikkie duurder, wel dezelfde eigenaar). Heerlijk met zwembad. Leuk in de oude stad, alles op loopafstand, veilig voor de kids, chillen aan de pool. Ik betaalde 700 baht voor een 3-persoonskamer incl.airco.
  2. Trekking. Zou ik maar 1 dag doen. Dan krijg je van alles wat een beetje: wandelen, mooie waterval, Akha (bergstam) dorp, op de olifant (doe lange broek aan, want de haren van de dikhuiden zijn hard!), lunch en raften.
  3. Ik heb de flight of the gibbon gedaan. De kids vonden het gaaf. Koel in de bergen. Wel duur!

Eilanden: de eilanden in het zuiden (westkust), en het levensonderhoud aldaar, zijn duurder dan de eilanden in de Gulf of Siam zoals Koh Phangan Koh Chang.
Ik ben op zowel op Koh Phangan, Koh Samui en Koh Tao geweest.

1. Koh Phangan. Wij zaten in Mai Pen Rai bungalows aan de oostkust. Twee bungalows voor 950 baht. Wel op het strand. Ook hele mooie family bungalows op palen op de rotsen. Het eten is er heerlijk. Wel een beetje de tattoo scene als je begrijpt wat ik bedoel, maar alles heel vriendelijk. En een fantastische stek aan een baai. Heel rustig ook.
  2. Koh Tao. Ook hier gekozen voor de oostkust. Wij zaten in **Tanote Bay **in Mountain View Bungalow. Prachtige stek. Uit de bungalow de plomp in. Ook kun je hier snorkelen. Echter, het koraal was op veel plaatsen dood omdat het zeewater gemiddeld 1 C. was gestegen (was mij verteld aldaar).
  3. Koh Samui. Ik was er vorig jaar alleen. Ik wilde er nooit naar toe, omdat er zoveel toeristen komen. Ik heb mij toch laten verleiden, want het is ook een heel mooi eiland. Geen spijt gehad. Ik zat op Mae Nam Beach in Palm Point Village. Fantastische stek. Ik had een twee persoons bungalow met fan voor 650 baht/nacht. Bijna op het strand. Zeer vriendelijk personeel en heerlijk eten (ook ontbijt en lunch).

Kao Sok National Park tussen Phuket en Surat thani.

1. Een jungle camp voor 3 dgn/2 nachten. Slapen in bamboe hutjes in de jungle in een fantastisch landschap, trekking door het regenwoud, grotten en lekker zwemmen. Gewoon doen. Ook voor de kids is dit heel mooi. Er zijn in het dorpje zelf ook guesthouses aan het riviertje waar je lekker kunt zwemmen, aan lianen kunt slingeren en kunt “tuben” (nee, niet zoals in Laos met een whiskey shot achter je kiezen). We hebben hier ook met onze gids van het jungle camp een kano tocht gemaakt op zoek naar slangen. Last but not least. Goed te combineren met een een van de eilanden.

Koh Kood

1. Ik vertrek 7 augustus naar Thailand en ga o.a. naar dit eiland. Vanaf Trat kom je er. Ben er nog nooit geweest, maar het schijnt prachtig te zijn. Geen hordes backpackers en andere toeristen. Kijk maar een op Agoda of booking.com. Je kunt daar toch voor hele schappelijke prijsjes mooie bungalows boeken op Koh Kood. Voor de kids is wellicht meer te doen op Koh Chang, maar ben hier nog nooit geweest. In het noorden aan de westkust zit Beach Rock Resort (van Nederlandse eigenaars en goede recensies, en niet duur, zie Agoda)

Ik hoop jullie een beetje geholpen te hebben en zal nog een fotootje in een bijlage stoppen.

Veel plezier en een fijne vakantie gewenst,
Rob>>>

2 likes

Het fotootje is dus niet gelukt!!

Rob

Fantastisch Rob,

Dank voor de tijd die je er in hebt willen steken.
Ik neem je gegevens mee en zal er mijn voordeel mee doen,
nogmaals dank,
Eugène

Dag Eugene,

Ik vond het fijn om mijn eigen reis met mijn kinderen weer eens tussen de oren te beleven. Ik werk in het voortgezet onderwijs, dus ik heb ook de tijd om wat langere berichten te schrijven.
Nog even iets over Koh Tao. De oudere bungalows (Mountain View)zijn goedkoop, maar die waren bezet. We hebben toen na flink wat onderhandelen over de prijs een duurdere genomen (1600 baht/nacht, grote 4-persoons bungalow). Het waren onze laatste 4 nachten in Thailand. Geen spijt van gehad.
De westkust van Koh Tao, speciaal Sairee beach/Mae Haad, is the place voor de backpacker en daar struikel je over de duikscholen. Persoonlijk zou ik naar de zuidkust, oosten of noorden gaan van Koh Tao. Veel rustiger en prachtige snorkelspots.
Sukothai:
Hier ben ik ook vorig jaar geweest, en hoe. De eerste overstromingen hier meegemaakt. Vissende kinderen op doorgaande grote straten, en andere bijzondere taferelen. Oud Sukothai is leuk voor een dagje. Ik heb er een middag gefietst.
Ik ben met mijn kids in Ayutthaya geweest. Ook heel mooi. Voordeel vind ik: snel met de trein te bereiken als je vanaf Bkok gaat. Leuk goedkoop guesthouse aan de rivier met pontje. Het pontje is dus ook van het guesthouse. En het guesthouse is in een straatje recht tegenover het treinstation. Vraag naar het pontje over de rivier en je stuit vanzelf op het guesthouse. Over de rivier lekker eten in de restaurantjes en kijken naar de bootjes. Vanaf Ayutthaya jump je zo weer op de trein naar Chiang Mai (reserveer vast in Bkok op het treinstation, niet via een reisburootje=duuuuuuuuuuuuurder !!). Wij zijn van Kanchanaburi met de lokale bus naar Ayutthaya gegaan (fun). Een keer overstappen. Duurde niet al te lang, en je hoeft niet terug naar Bkok!! In Ayutthaya heb ik een tuk tuk gehuurd voor een paar uur die je langs alle tempels meeneemt. Was echt leuk en niet te duur. Praktisch gesproken zou ik met kinderen naar Ayutthaya gaan en niet naar Sukothai. Ach, al die mooi zittende boeddha’s lijken op elkaar.
Beach;
Wil je niet naar een eiland dan zou je nog naar Cha Am kunnen gaan. Niet ver van Bkok, en gezellig tussen de Thai. Neem een guesthouse vlakbij het vissersdorp. Of (wel verder reizen) tussen Prachuap Khiri Khan en Chumpon. Daar liggen wat kleine stadjes met stranden voor je alleen!! Heb ik van andere mensen gehoord.

Nogmaals een goede reis>>>,
Rob

Nou laatste berichtje dan,

Een fantastische website vind ik www.travelfish.org Hier vind je zeer goede info. over bestemmingen, wat te doen en where to sleep/stay!! Belangrijk zeker als je met kinderen reist. Ik hen hier heel info. vandaan. Maar misschien ken je deze site al.

Groet, Rob