Beter nu niet naar Thailand , staat onder water toch. Bangkok ik was er veel te kort naar mijn zin.
- Denali Natl.Park, Alaska
- Botswana, Chobe Park
- Tasmanië, Australia
- Dubrovnik
- Bryce Natl.Park, USA
1= Galapagoseilanden
2= Afrika Serengetti
3= Zuidpool ( paradise bay met Blauwe lucht !)
4= Madagascar ( Nosy-Be)
5= Bos tegenover mijn appartement.
Pfff lastig lastig…even denken. Ik smokkel een beetje…
Ook willekeurig:
-
Nationaal park Tortuguero in Costa Rica, in serene rust over de rivieren met overal dieren en de zonsopkomst. En het reggae dorpje Cahuita, heerlijke sfeer!
-
New York
-
Pulau Tioman in Maleisië (met zn tweetjes in een kano over een rivier met allemaal wilde beesten om je heen en verder niemand). Nog een andere geweldige ervaring in Maleisië was satang island, met een groepje van 15 mensen schildpadden aan land zien komen en met de locals kippenpootjes van de bbq eten.
-
De ONTZETTEND vriendelijk mensen in Malawi en de bergwandeling aldaar, mount Mulanje en het niet toeristische nationaal park Ruaha in zuid-Tanzania
-
De extreme natuur en weerwisselingen op onze reis door Noord-Chili en Bolivia. Het indrukwekkende mijnbezoek in Potosi en met zn tweetjes met alleen een gids in een hangmat in een bootje door het amazone gebied bij Trinidad in Bolivia.
1-Dempster Highway (Tombstone NP)
2-Valdez
3-Cassier Highway (Boya Lake PP)
4-Kluane NP
5-Wrangell-St. Elias Mountains
Als eerste natuurlijk met een hele grote stip bovenaan: DE GALAPAGOS EILANDEN, elk eiland is uniek en voor een dierenvriend is dit het ALLER, ALLER MOOISTE IN DE WERELD!!! Je staat zo dicht bij de dieren en dit is echt helemaal AMAZING. Geen goedkoop reisje maar het is zo overdonderend mooi daar kan NIKS maar dan ook werkelijk helemaal NIKS tegenop!!! Elke cent is daarom ook zeker de moeite waard om dat eens te doen. Een dierenvriend MOET dit gezien hebben en ik wil er heel graag nog eens heen.
Als 2de vind ik Bali geweldig. Prachtig, prachtig. Goed uit je ogen kijken want het is nogal corrupt! Bali heeft voor mij ook een speciaal plaatsje in mijn hart omdat mijn moeder (leeft niet meer) met een Balinees getrouwd is geweest.
Als derde vind ik de Toba in Sumatra schitterend. Wat een prachtig kratermeer en zo mooi kwa opstelling, dus zou ik zeggen: Ga ervoor, schitterend. Java is ook prachtig (combi reis?). Als 4de denk ik dat ik Langkawi op moet schrijven. Prachtig Maleisisch eiland waar je 2x per dag in contact komt met de Dusky Leaf Monkey’s. Wat zijn dat een schatjes, zo lief. En…een prachtig strand! Vlakbij de kabelbaan is het heel goed vertoeven en ga ZEKER met de kabelbaan een ritje maken, prachtig!!! Informeer wel even van te voren of die niet gesloten is vanwege het onderhoud daarvan want hij is 2x in de maand dicht daarvoor. Als laatste ben ik even brutaal en wil graag een paar dingen opschrijven: Sri Lanka, niet het aller mooiste land maar toch zo heerlijk om heen te gaan. Ik ben daar 20 jaar geleden al eens geweest en het afgelopen voorjaar ook. Ik geniet zo van dit land en het eten is daar net zoals in Indonesie AMAZING!!! Wat een lekkers allemaal, maar… de echte curry’s staan tegenwoordig apart op een tafel dus… goed kijken waar!!! Heerlijk, en de mensen zijn daar zo lief. Ga ervoor. Ondanks dat ik de 5 nu heb gehad wil ik nog even een paar steden vermelden: Jeruzalem, heel indruk wekkend! Kuala Lumpur, fantastisch voor een paar dagen! Jakarta: eigenlijk een stinkstad maar… geweldig, je ziet hier het ECHTE Indonesie! Quito (Ecuador) alleen al een feest om daar te landen en een hele mooie stad! Nicosia: Geef je ogen de kost dan zie je heeeeel goed het verdeelde ‘‘oorlogs gebied’’ en zeker de moeite waard om te bezichtigen. Mooie stad en leuke mensen. Tirana (Abanie) noem het maar: De keerzijde van de medaille!
momenteel veel kosten Sopirla,maar eens in mijn leven ga ik er naar toe,dat staat vast!(ja ik heb de magazine)
groetjes:georges.:dag:
Zuid-Afrika met Krugerpark, Panoramaroute, Kaapstad en de Tafelberg.
Canada met de Niagara Falls, Toronto, Long Point en Pelee Point en de USA met o.a. de Ozark Mountains in Arkansas en Missouri met de schitterende herfstkleuren, de Sawtooth Mountains in Idaho, The Craters of the Moon in Idaho, Yellowstone en Grand Teton in Wyoming, de Black Hills in South-Dakota, de Hwy`s in Californië met miles aan bloeiende heesters in de middenbermen, de Great Smokey Mountains in North-Carolina en niet te vergeten ons eigen Landen van Heusden en Altena wat een geheel ander aanzicht heeft vanaf de Maas gezien.
Gr.
Bert.
P.s. ik was nog even vergeten te vermelden dat ik foto’s had geplaatst op wereldwijzer. Ga naar Quito, Galapagos, Bonaire en Sri Lanka om ze even op te zoeken. Je kan ze mooi uitvergroten want het zijn zware foto’s. Veel kijkplezier!
Mijn mooiste plekken:
*Kubu-island in Botswana: een afgelegen graniet eiland in het niets. Een plaats waar de tijd lijkt stil te hebben gestaan. Midden in de zoutpannen.
*Chobe-park Botswana: de vrijheid van de dieren
- Spitskoppen in Namibie: een mooie overnachtingsplek met zonsondergang
*Sossusvlei: Namibie: je wordt er stil van
*Hoge Atlas gebergte in Marokko: indrukwekkend en afwisselend
- Haram-i Motahhar-i Imam Reza in Mashad, Iran, is het meest indrukwekkende wat ik ooit heb meegemaakt.
- Bali
- Nemrut Daği
- Persepolis
- Ghara Kelisa
Ik heb zelf meerdere malen de kerk bezocht en er waren toen helemaal geen andere mensen, maar ik heb een youtube-link gevonden van een filmpje over Bedevaart naar Ghara Kelisa. Je kunt er naar kijken door The Black Church-Iran-07-31-2011 in te typen.
1= Galapagos
2= Zuidpool
3= Serengetti ( kenia/Tanzania
4= Madagascar
5= Seychellen
Je hebt natuurlijk nooit "alles"gezien in de wereld. Voor mij tot nu toe:
- Grand Canyon-USA
- Ronda-Andalusië
- Sierra Estrela- Portugal
- Escalante National Park- USA
- Picos de Europa-Spanje
Hai reizende ome Rick, 5 plaatsen vraag je en dat is verdomde moeilijk,dat weet je maar al te goed.
Nr 1 wat mij is bijgebleven = Lloret de Mar
Nr 2 = El Arenal
nr 3 = Benidorm-Torremolinos
nr 4 = Teneriffe
nr 5 = Malediven
Het beste wat mij is overkomen is Bali, een toevalligheid? daar geloof ik niet in.
Maar desalnietemin wonen we op Bali , voor ons het mooiste stukje aarde op deze planeet
Ik hoop dat ik mijn 5 mooiste plekken nog mag ontdekken! ![]()
en van wat ik al gezien heb, al plaats je een pistool tegen mijn hoofd dan zou ik nog niet kunnen antwoorden op die vraag. Het vergelijken van verschillende plaatsen is gewoon onmogelijk!
voor mij is het makkelijk
alle staten in Australie en Nieuw Zeeland
perhentian besar maleisie,het mooiste snorkel eiland
matha pica suriname basic slapen schildpadden eieren zien leggen ,kaaimannen spotten gewldige bootrit er naar toe
river kwai raft resort thailand ,geweldig sereen hoteletje op het water ,verzorgd door de mon mensen uit het dorpje
taxco mexico leuk zilvermijn dorpje heel rustig en mooi gelegen
guardadelavaca cuba ,cuba mooi land het land van columbus ,vriendelijke mensen en mooie natuur.kualalumpur is mijn favoriete stad. en azie mijn favoriete continent ,maar ooit hoop ik toch ook nog mijn grootste wens te vervullen australie gr yolanda>>>:zon02:
Tja, er zijn er natuurlijk tientallen, maar goed:
- USA, daar zijn zoveel fantastische plekken
- Het noorden van Bali en vooral de mensen van het eiland
- Stockholm, supermooie en toch relaxte stad
- Algarve, prachtige kust, mooi weer, ondanks alle toeristen toch ook authentiek
- Li en Yulong rivier in China, temidden van het ongelofelijk mooie karstgebergte.
- Li en Yulong rivier in China, temidden van het ongelofelijk mooie karstgebergte,
inderdaad een heel mooi gebied.
Ik ben een luchtballon meegevaren in dit gebied, opgestegen in dichte mist/wolken, het mandje laag model met vier passagiers, “chauffeur” en de gasflessen was eivol, tot we door de mist boven de wolken waren erg spannend,
maar dan een geweldig uitzicht, de bergtoppen steken door de mist uit en de opkomende zon maakt het helemaal af. Geweldig!!