Wat zijn jouw 5 mooiste plekken in de wereld?

Ik heb nog geen top 5, omdat ik nog niet veel gezien heb.
Eerst in 2012 maar naar zuid-afrika en curacao en daarna zo snel mogelijk naar australië en nieuw zeeland!

Dan een paarjaar later zou ik mijn top 5 wel kunnen noemen.

Er zijn er heel veel dus moeilijk kiezen:

1: Mana Pools National Park in Zimbabwe.
2: De Dogon vallei met vooral de dorpen en rotswoningen in “La Falaise Bandiagara” in Mali
3: Banfora in Burkina Faso
4: Causeway route in Noord Ierland
5: Shanghai

:wereld:

Ja Sopirla, ik ken Bali en het is daar idd ook prachtig. Zal er zeker terug gaan. Maar hier bij deze 5 heb ik echt het WOW gevoel gehad. Bedankt voor je reactie.

Mijn 1ste keer op Bali , ik wilde niet meer naar Nederland terug (2000)
en nu woon ik hier in ons paradijs.
Bali is met niets te vergelijken, alle eilanden van deze immens grote archipel
zijn mooi , misschien mooier als Bali.
Maar het Bali-gevoel is als een virus , het laat je nooit meer los.
Je houdt van Bali of je moet er niets van hebben. >>>

Graag wil ik hier nog iets aan toevoegen,: er zijn mooiere eilanden op deze aarde veel mooier als Bali met witte bounty-stranden etc etc.
Maar als je op Bali komt en er voor openstaat wordt je bevangen door iets wat niet te beschrijven is eigenlijk. De 1ste keer kwam ik gelukkig terecht in Oost-Bali (onze buren die 3 bungalows verhuurden) en voelde me op slag blij, ook zonder echtgenoot die kon nog niet mee. Het gevoel van ik ben thuis kende ik sinds het overlijden van onze ouders niet meer, maar hier wel. Het zijn de mensen die zijn mooi van binnen en buiten, het is het geloof, het Bali Dharma Hindu geloof dat eenmalig op de wereld is, het Gotong Royong systeem dwz men helpt elkaar zonder vraag en redestelling, de Adat, het samenzijn van de mensen die vredig met christen-katholiek-moslim kunnen leven ,die tolerant zijn waar wij westerse mensen veel van kunnen leren.
Het zuiden van Bali is verpest door de Bule,s en daarom ook worden gezien als de melkkoe. Geef respect en je ontvangt liefde- respect en nog veel meer terug. Het zijn wel de buitenlanders geweest die het zuiden van Bali verwesterst hebben, en dan draait het alleen om de Rupiah en niet om de mens zelf. >>>lol2

Nu kan ik er ook Kenia bijzetten:)
Wat een prachtig land/

En mijn mooiste plek was daar.

Masai stam in Tsavo

Wij zijn naar een masai dorp gegaan waar helemaal geen toeristen komen en dus nog helemaal puur is.Spraken geen engels en alles ging met gebaren.
De huisjes in geweest met ze gedanst,vuur gemaakt echt geweldig.
We mochten zelfs overnachten,maar dit hebben we maar niet gedaan.

Zo veel heb ik nog niet gezien in mijn leven, maar ik heb toch een leuk lijstje, naar mijn mening. In willekeurige volgorde:

1. St. Pauls Cathedral (vooral het uitzicht!)
  2. Heel Praag
  3. De kliffen bij Land’s End
  4. Brugge
  5. Pyramide van Austerlitz (jaja, die is gewoon in Nederland. Deze plek is vooral indrukwekkend als je je in kan leven in de historie erachter.)

en eigenlijk hoort Praag er nog bij

Haha, wat een toeval dat je al diezelfde plekken gaat bezoeken!!

Ik zal er even over nadenken, oke??:wereld:

1/Thailand:kom er al meer dan 31jaar!De watervallen in het Doi Inthanon park.
2/Thailand:Koh Samet,vond het echt prachtig had het strand voor mij bijna helemaal alleen.
3/Thailand:Wat Umong(Cnx)de onderaardse tunnels,de visvijver heel het complex gaf me een zalig gevoel.
4/Formosa:Het tarroko gebergte,ben er met een helicopter overgevlogen(echt prachtig)
5/Laos:Luang Prabang!mooie panorama van de “Mekong river”!
6/andere landen:Vietnam,Myanmar en Cambodja heb ik al bezocht.
Heb nog één droom om de sechellen te bezoeken alsook Mauritius,maar dan zal ik wel heeeel veel moeten sparen,vrees ik!

Tsjaa die 2 laatste bestemmingen zijn echt duur. Alle muntjes in een oude maar solide spaarsok.

Ik denk dat je een mail verstuurd heb met de oplossing van je probleem met Mauritius en de Seychelles : ga naar Palawan ( Filipijnen) en je bent 10 x goedkoper en het is niet ver van Thailand…Ik weet niet meer als ik je de oplossing verstuurd heb of niet…ik ben nogal moe…
Groetjes
Sopirla

Inmiddels weer wat ervaringen rijker, dus de top 5 is iets veranderd…

1. 's avonds op het panoramadek van Baiyoke II tower in Bangkok blijft iedere keer weer indrukwekkend en altijd anders

2. de bossen en meren langs de 172 tussen Uddevalla en Bengtfors (Zweden)

3. de rijstvelden bij Betagul Bali, deze hebben meer indruk op mij gemaakt dan die bij Jataluwi

4. de junglerafts op de river Kwai in Kanchanaburi Thailand

5. mijn eerste vakantie herinnering van lang geleden. Peschiera, aan het Garda meer in Italie

Een Thailandfan,i like it!

Absoluut! Met een voorliefde voor BKK, heerlijke stad.

Seychellen zijn geweldig mooi en wel betaalbaar hoor

Wat noem jij betaalbaar? laten we zeggen 3 weken vakantie in de sechellen hoeveel gaat dit mij kosten?(alles inbegrepen logement+eten +ticket)

Een boel Bath

De som in bath wilt je niet weten, echt waar…surf een beetje en dan weet van “first hand” !
Het is niet voor iedereen zoals we !
groetjes
Sopirla