Wat zijn jouw 5 mooiste plekken in de wereld?

Ik ga het proberen…
In willekeurige volgorde:
Pakistan, vriendelijke mensen (alhoewel de media je anders doetgeloven), geweldige treks waar je als je wilt niemand tegen hoeft te komen, met onwijs met mooie bergen. (nanga parbat, rakaposhi etc.) Kailas valleien met hun klederdrachten en totaal andere cultuur. Hunza vallei waar bijvoorbeeld geeneens politie is.
Myanmar. Onwijs mooi en zogauw je van de toeristroute afgaat wordt het alleen maar leuker. Bij een oppermonnik op de kamer geslapen. Zij hadden nog nooit een slaapzak gezien dus die moesten ze allemaal even uitproberen.
Laos. Voor het eerst in 1993 geweest. Echt helemaal leuk.
Cuba. Vooral het oosten waar niet zoveel backpackers zijn. Alle soorten vervoer gehad met altijd vriendelijke mensen. Ons geen moment onveilig gevoeld.
Tibet. Het beste in de winter. Heel veel pelgrims en weinig toeristen.

Zo ditt waren eigenlijk mijn top 5 van landen, ga nog eens diep nadenken over mijn plekken.

Voor mij is het nog wel erg moeilijk ze zeggen, heb nog lang niet alles gezien van de wereld!! ben daar druk mee bezig!!

het mooiste waar ik tot nu toe ben geweest is een half jaar naar Spanje, Catalonië, Santa Susanna/Malgrat de Mar!
Ik hoop dat ik daar elk jaar nog even weer naar toe kan gaan!!
Echt het is super daar!!

Me te quiero España!!

1 Rondreis Singapore, Maleisië, Thailand
2 Strandvakantie Sawah Lovina Bali
3 Rondreis Sri Lanka
4 Strandvakantie Lankawi Maleisië.
5 Platja de Pals Spanje

Goh, prachtige plekken die hier worden opgesomd. Ik heb me er al mee verzoend dat ik op een boel daarvan nooit zal komen.
Geen continent naar mijn bescheiden mening waar zoveel te zien is als in Europa en dat op relatief geringe afstanden. Uiteraard véél te veel om op te sommen in 5 punten.
Buiten Europa moet je vaak heel lang reizen om iets uitzonderlijks te zien of mee te maken. Wat wel een onuitwisbare indruk maakte:

1. Ubud (Bali, Indonesië)
  2. Guilin en het karstlandschap daar (Zuid-China)
  3. Tempels van Belur en Halebid (niet ver van Mysore, Karnataka, India)
  4. Isfahan (Iran)
  5. De Iguaçu-watervallen (Argentinië-Brazilië)

Leuke posts. Ik hoop nog veel te zien, maar van waar ik geweest ben hebben de volgende plekken me erg onder de indruk gebracht, je moet er van houden:

1. Las Vegas en de nevada woestijnen
  2. New York en Hong Kong (kan niet kiezen)
  3. Natuur rondom Vancouver island
  4. Singapore
  5. Rome
  1. Yellowstone National Park (USA)
  2. Iguacu Falls (Brazilie/Argentinie)
  3. Overnachting in Sumatraanse jungle met Bamboe en vuilniszakken als tent en een ultradun matje als slaapplaats (Orang-Oetans en andere apensoorten)
  4. Bromo vulkaan (Java)
  5. Badlands National Park (USA)

Ben nog niet op heel veel exotische plekken geweest… Maar dit is m’n top 5.

1. Berlijn
  2. New York
  3. Venetië
  4. Stockholm
  5. Dublin
    Gek genoeg is er niet heel veel in Dublin te doen… Maar heb me
    de dagen die ik er geweest ben super vermaakt. Lees… elke morgen gigantische katers.

Maar de echte “jaw drop” moment van m’n leven is toch wel toen ik uitgenodigd werd door een Australische meid om bij haar op het dak van het appartement waar ze verbleef een biertje te komen drinken in Brooklyn.
Zon ging net onder en het uitzicht is werkelijk prachtig.

In willekeurige volgorde:

1. Bullo River Station, Northern Territory, Australië - ik heb er 2 maanden gewerkt in 2002 en de meest bijzondere dingen meegemaakt. De outback op en top!
  2. Uiterste noorden van Nieuw Zeeland, van Houhora Harbour tot Cape Reinga en de Aupouri Forest - meerdere keren gewerkt bij locals, een heel bijzonder gebied omdat het zo smal is.
  3. Myrthos Beach, Kefallonia, Griekenland - na een uitputtende fietstocht van 3 uur berg op, was dit een geweldige beloning!
  4. De markt van Sam Neua, Laos - hier zijn ze echt nog niet aan toeristen gewend
  5. De Svartälven rivier, een meerdaagse kanotocht, Zweden - dit ga ik deze zomer doen en ik weet nu al dat het één van mijn 5 favorieten wordt!
  1. De nationale parken in de USA (Grand Canyon, Canyonlands, Arches NP,…), omwille van de ongelooflijke natuur.
  2. De prachtige tempels en piramides in Egypte, echt indrukwekkende monumenten duizenden jaren oud.
  3. New York, wat een ongelooflijke stad, je voelt je er onmiddelijk thuis, alles zo herkenbaar en echt fantastisch.
  4. Bali, de prachtige rijstterassen, maar nog meer de prachtige kledij en sfeer. Zelfs een begrafenis is er een feest.
  5. Marokko, de Keizerlijke steden, de medinas (zeker Fes) en de woestijn, het atlas gebergte en de prachtige palmoases.

Er is echter nog zoveel meer, maar zo moeilijk om uit te kiezen.

1. Doubtful Sound, Fiordland National Park, Nieuw-Zeeland

2. Grand Canyon, Arizona, USA

3. Great Barrier Reef

4. Monument Valley, USA

5. Koh Phi Phi, Krabi, Thailand

…maar inderdaad een moeilijke opgave.

1. Chobe en Etosha Nationaal Park (afrika)
  2. Victoria watervallen (Zambia)
  3. Fraser Island en great barrier reef (australie)
  4. Kakadu National Park (australie)
  5. bergen van Nepal

Er zijn zoveel mooie dingen in de wereld te zien! Kan niet wachten om naar de volgende mooie bestemmingen te gaan! Verlanglijstje mooie reizen wordt alleen maar langer in plaats van korter!

1.De Kaapprovincie (Zuid Afrika)
2.Bali
3.Thailand
4.Toscane-Umbrie
5.De Inca archeologische sites in Yucatan (Mexico).

Ik ben nog niet in Peru geweest en vermoed dat dit land ook wel op het podium zou gekomen zijn. Toch een beetje verwonderlijk dat Frankrijk bij deze enquête zo weinig aan bod is gekomen.

• Jungle + grot bij Cheow Lan Lake (Khao Sok), Phra Nang Beach, Koh Phi Phi… kortom: Thailand
  • Panorama view van Hong Kong Island
  • Grand Canyon, Arizona
  • Cas Abao Strand, Curacao
  • Andalusië, zuid-spanje.

Dat is moeilijk maar Uyuni in Bolivie - Ecuador - Sevilla - Coimbra in Portugal - Cambodja horen er zeker bij!

1)Boquete in Panama
2)Munnar in Kerala, India
3)Bocas del Torro, Panama
4)Goa, India
5)Dublin, Ierland

inle lake, Burma
Bagan, Burma
Esfahan, Iran
Capadocia, Turkey
Capetown en omgeving, South Africa

Ondanks de grote variatie en het unieke van elke favoriet, in willekeurige volgorde is mijn top 5:wereld::

1. Nepal op 3500 meter met zicht op de Mount Everest.
  2. Eco-week bij de indianen in het Amazone gebied aan een zijrivier van de Gekke papegaaienrivier.:brazil:
  3. Kamperen in het Paul Krüger Park .
  4. Sapa in Noord Vietnam. :vietnam:
  5. Bezoek aan Foster Parentskind in Chennai Zuid India. :india:
  1. de North Window van Monument Valley in de Verenigde Staten,
  2. Dead Horse Point, een bocht in de Colorado in Canyonlands,
  3. Hampi, in India,
  4. Jaxchilán in Mexico,
  5. het Key Klooster in Himachal Pradesh, India.
  1. jamaica, negril
  2. kho phi phi island thailand
  3. antigua, dickenson Bay
  4. tunesie desert
  5. monserrat, vulkaan gebied
  1. Halong Bay, Vietnam. Prachtige natuur.
  2. Angkor complex, Cambodja. De mooiste tempel (voor mij) is de Bayon tempel.
  3. Agra, India. 2 woorden, Taj Mahal.
  4. Isaan, Thailand. Khmer tempels.
  5. Backwaters of Kerala, India. Prachtige natuur, iets minder dan Halong Bay.