Wat zijn jouw 5 mooiste plekken in de wereld?

Mijn top 5

3 daagse trekking door de Taman Negara in Maleisië. Iedere dag 6 uur lopen in de hitte, maar de beloning is een slaapplek in geweldige grotten, wilde olifanten en een neushoorn.

Ngorogoro krater in de Tanzania. Nergens zoveel wildlife gezien als daar. Binnen een paar uur de volledige big 5 gespot!

Levi Finland. 3 daagse trekking met sledehonden. Slapen in kleine hutjes, oneindige witte vlaktes en drie dagen lang één met je 5 honden, waanzinnig (koud) leuk.

Angor Wat Cambodja, maar dan de stille tepels als Pre Rup en Banteay Srei. Prachtige natuur, overweldigende tempels en niemand om je heen!

De heuvels rond San Gimignano, Italië op z’n best. Mooie luchten en velden met zonnebloemen. Mooie steden en heerlijk eten!

Het meer tussen Albanië en Macedonië, vanuit Pestani(Ochrid, Macedonië)

Als je daar met je backpack hoog de bergen in gaat en een tent opzet, kijk dan uren hoe de zon zakt over het meer en zie de bergen van Albanië in de verte verduisteren met een romantishe vuurrode gloed die erachter wegtrekt…

mijn droomplekken zijn:

1. Wadi Rum woestijn, Jordanie
  2. Hotel Anassa, Cyprus
  3. middeleeuwse badhuizen van Istanbul

1 - De hoofdstad van Jemen, Sanaa
2 - Godafoss waterval in IJsland
3 - Land’s End in Engeland
4 - Skelligs eiland ten westen van Ierland
5 - National Park Banff in Canada

Borneo is fantastisch - ben juni 2010 geweest van Zuid naar Noord naar Oost en weer naar West richting Kuala Lumpur - heb heimwee als ik er aan denk - het Anna Raishouse bij de Iban bewoners - heel eenvoudig en sober, maar o zo leuk en de jungletrekking was geweldig! De rivercruises met de proboscis-apen, de schitterende Rafflesia volop in de bloei en de prachtige reservaten met orchideeen en andere mooie bloemen. Ook de bevolking is heel aardig en bereidwillig voor rondleiding en gidsen.
Heel veel plezier daar.
stinet

borneo… daar wil ik vlug heen…lijkt me prachtig!

als je een paar mooie foto s wilt zien, laat het weten en ik stuur ze per email
groeten van poppenstijntje

Nog niet heel veel gezien van de wereld, dus de lijst zal ongetwijfeld nog veranderen.

• Aangekomen op Wayna Picchu na een vermoeiende Salkantaytrek en de trappen van Machu Picchu. Prachtig! En dan alle trappen weer naar beneden…
  • Treinkerkhof bij Uyuni in Bolivia, kleurencombinatie was perfect en dat voor een plek die willekeurig lijkt uitgekozen.
  • Bolivia de salineras zo uitgestrekt, zeer indrukwekkend! Wel warm aankleden want het is ijs koud.
  • Cusco en Sacsayhuaman op 24 juni. De sfeer is geweldig, Al een maand lang feesten en heel veel cultuur maar hier is de sfeer het best.
    Even tusendoor Plaza de armas in Cusco bij nacht met Christo Blanco is ook de moeite waard, wel als de fontein het doet…
  • Park in Sucre Bolivia met de kleine eifeltoren.
  1. Kaapstad en omgeving (zoals Tafelberg, Kaap de Goede Hoop en Camps Bay)
  2. Zwitserse Alpen
  3. Finse meren
  4. New York City
  5. Niagara Falls
1 like

Bijna onmogelijk de keus te maken. Ik heb al zo veel mooie dingen gezien

1: Angkor Wat
2: Petra
3: Iguacu watervallen
4: Dead Vlei (Namibië)
5: Band-e-Amir (Afghanistan)

Ja, ik weet het…het zal klinken als een cliché of als een reclame van een toeristenbureau…en toch:
1.Bali;
2.Bali;
3. de westkust van de VS van A.
4. Zwitserland
5. Costa Rica
Ik ben nog steeds verliefd op Bali sinds 31.03.2001 en het schijnt niet te “genezen”.>>>

Ik kan nooit precies zeggen wat ik het mooiste vind want e.e.a. is ook afhankelijk van mijn gemoedstoestand op dat moment maar op één staat zonder twijfel:

Antarctica

Verder wisselt mijn top 5 van samenstelling maar er zal altijd een van de volgenden deel uit maken

Kalahariwoestijn, Botswana
West-Australië, Australië :zon02:
Petra, Jordanië
Iguazu watervallen, Brazilië/Argentinië
Spitsbergen, Noorwegen
Lapland in de winter, Zweden, Noorwegen, Finland, Rusland
Salar de Uyuni, Bolivia
Greater Zimbabwe, Zimbabwe
Grote muur, China
Cameron Highlands, Maleisië
IJsland, IJslandlol2
Monkey Mia (walvis haai!!), Australië
Galapagos (vooral onder water), Ecuador
Sorry ik stop want ik merk dat ik eigenlijk van alle plekjes waar ik tot nu toe geweest ben vreselijk genoten heb.
O ja
Palmyra, Syrië (Dat moet er echt bij, bijna vergeten :slapen: )

1. Iguazu Watervallen Brazilië
  2. Red center Australië
  3. Strand van Terschelling
  4. Rocky Mountains Canada
  5. Awarradam Suriname

Oh, GELD; wie is op het idee gekomen om zoiets te linken aan ons leven? Stel je voor wat kunnen we allemaal ter wereld kunnen doen zonder geld: geen oorlogen, geen miserie, reizen zoveel als we willen, mensen overal helpen, enz, massa’s mogelijkheden…:zon02: maar dit krijgen we gratis, als het op de podium komt !
Groetjes
Sopirla

Nou, genoeg mooie plekken lees ik!

Ik heb op dit moment nog maar 1 plek en dat is Mexico, Baja California Sur!
Super mooie plek, landschap is woestijnachtig met mooie bergen en stranden.
Wil je leren Kite Surfen is dat onder andere een mooie leer plek.

Ik hoop volgend jaar naar Cuba te gaan :-)!

Groetjes Astrid

Jij, gelukzak ! Ik durf nog niet eens denken om de onderwerp “Latijns Amerika” te openen met ene die verliefd is op Azië ! op zich is er niets mis mee, maar de wereld is zoooooo groooooot; kijk zelf:wereld:
Maar eerst Praag, Slovakije, een stuk Hongarije en dan Roemenië (familiebezoek).
Op de terugweg, stoppen we bij mijn lieve vriendin “Flensa” (de Forum Beheerder van Hongarije) voor een paar dagen en dan “arbeiten” als je nog zin in hebt !
En dan begint de echte oorlog : Cambodja of Vietnam (voor 2013).
God sta ons bij !>>>

Er zijn zoveel mooie plekken maar de mooiste 5,

Iran: Isfahan en dan vooral het imam plein in de avond zo mooi! (maar ook de oude stad van Yazd is erg mooi)
Indonesië: Bohorok apen reservaat op Sumatra
Italië: Rome, Lucca en dan ook vaticaan stad
Jordanië: Petra en wadi rum
Sirië: Hama de Noria’s (waterradderen)

En zo zijn er nog wel meer mooie plekken zoals de onderwaterwereld van Bonaire, Bali Lovina Beach en Sanur, Indonesië op Java het Prambanan complex

Mijn mooiste plekken op de wereld tot op heden ;

*Op de chimborazo in Ecuador ,in één woord adembenemend (letterlijk en figuurlijk )
*Agua azul , Mexico, prachtige natuur!!
*San cristobal de las casas, Mexico; een authentiek indianendorp
*Dambulla temple ,Sri Lanka.
*Etna ,sicilië Prachtig desolaat landschap !!
Eigenlijk zijn er zoveel plaatsen die zeer mooi én intressant zijn, misschien moeten we met zijn allen eens een top 1000 maken ??:wereld:

1.Colca canyon Peru indrukwekkend diep met zwevende condors .
2.Galapagos eilanden (Ecuador) flora en fauna
3.Salto angel (Venezuela) en omgeving tafelbergen met heli over gevlogen.
4.Panama : San Blas eilanden.
5.Phiphi eilanden en omgeving in Thailand.

1. Cuba: Viñales
  2. Congo Kinshasa (DRC): Congorivier vanaf Gombe richting Brazzaville, 's middags om 17.30 uur
  3. Guinée Bissau: Bijagos eilanden
  4. India: Ellora en Ajanta (nabij Aurangabad)
  5. Mauretanië: Guelp Errichatt (nabij Ouadane)

(Verder: India: Taj Mahal; Jordanië: Petra; Guatemala: Tikal; Honduras: eiland Roatan; Honduras: Copan; Mali: Dogon)