Wat zijn jouw 5 mooiste plekken in de wereld?

Mijn top 5:

• Key West (USA): de sprookjes achtige uitstraling van de huizen en de ontspannen sfeer;
  • Perhentian (Maleisie): het onbewoonde eilande gevoel, geen auto’s, veel natuur en een fantastisch strand/onderwater wereld;
  • Xunantunich (Belize): afgelegen maya tempel middenin de jungle van Belize. Lastig te bereiken en daarom erg rustig. De brulapen op de achtergrond zorgen voor jurasic park achtig gevoel;
  • The Peak (Hong Kong): het idee dat je op het dak van de wereld staat. Uitzicht over een miljoenenstad waar haven, wolkenkrabbers en rotsen elkaar afwisselen;
  • Tikal (Guatamala); gigantische mayastad bezocht in de vroege ochtend lopend door een nevelachtig regenwoud. dit zorgt voot een sprookjesachtige omgeving.

1.binneland van australie, bij cooper pedy, the remarkables, fantastisch kleurrijk landschap
2. bhutan, tiger’s nest, bijzondere ligging van klooster
3.zonsopkomst in nepal op de annapurna bergenreeks, prachtige kleuren en imponerende hoge bergen
4vietnam, hoi an, mooi stadje, vriendelijk land.
5.laos, luang prabang, mooie tempels en prettig stadje

Ben geen echte wereldreiziger, maar tóch wel een reisgek.
Mijn top 5:
1-Elefanissi ( Zuidwest Kreta ) de roze stranden.
2-Highlands ( Schotland )
3-Niagara Falls, ( Canada )
4-Connemara, Burren, Cliffs of Moher ( West-Ierland )
5-El Torcal ( Andalusië )

Verder:
Porto Kastiki ( Lefkas westkust )
Binnenstad Brugge in de Lente
Myrthos en Petanoi ( Kefalonia )
Parijs in z’n geheel…

In willekeurige volgorde:

• Bali
  • Padaido eilandjes (Papua)
  • Banda (Molukken)
  • Angkor Wat (Siem Reap, Cambodja)
  • Patagonië
    Shit, dat zijn er al vijf. En er zijn er nog zoveel meer…

Kerala India, -kleurig, geurig, vriendelijkheid overal

Tulum Mexico - parelwitte stranden, historie en comfort bijeen

De Isaan, Thailand - het ongerepte Thaise platteland, weinig bijzondere attractie, de attractie is het gebied zelf met zijn plattelands dorpjes en vriendelijke bevolking met als parel in de kroon de relaxte stad Khon Kaen

Dalarna Zweden, in de zomer .rust, schone lucht ruimte, natuur…

Fiji, zuidkust - relax man, what the time. The time, or Fiji time…Bula!!!

de kaap en tafelberg : zuid-afrika :zon02:
titicacameer : Peru
pisca : Peru
Gamlestoga in noorwegen
pont de glace / st Laurensrivier / Quebec (Canada)

Mijn 5 mooiste reisherinneringen zijn:
1 Georgie, in het speciaal het Shavnabada Klooster
2 Vietnam - ik ging van zuid naar Noord Vietnam in Novembber 2010
3 Armenia - een geweldig afwisselend en fijn land
4 Mongolie -ik was er in de winter en in de zomer - heel apart
5 Nepal - een biertje drinken met uitzicht op de Fishtail

wie volgt?

1. Kenia : Masai Mara (wild life)
  2. Kenia : Mount Kenya national forrest (de natuur)
  3. Turkije : rotskust voorbij Antalya (kust en grotten)
  4. Marokko : Marakesh/markt (cultuur)
  5. Noord-Cyprus : Kyrenia (geschiedenis)
  1. Massada - Israel. De geschiedenis en het uitzicht.
  2. de Wadden. Blijft mooi, vlakbij en toch fantastisch.
  3. Pyramides in Mexico (Teotehuacan) Zon en de Maan. Een belevenis
    doorspekt met geschiedenis.
  4. Naples, Florida en aansluitend de Everglades.
  5. Almeria, Spanje en het daar rondom gelegen gebergte.

5 mooie plekken en ervaringen die ik nooit meer vergeet :

1/ varen in een prauw op lac Bollero, nabij Kinoni in Rwanda ( nog voor de genocide er plaats vond ), de Rwandees die roeide zong voor ons 2 prachtige liederen, we waren helemaal alleen op dat meer.

2/ wandeling tussen de rijstvelden in Ubud / Bali

3/ met de kano een meer oversteken op de Perhentians islands van Maleisië.

4/ varen met boot aan de oevers van Banjul/ Gambia en aanmeren aan een
klein dorpje, alle inwoners stonden ons te verwelkomen.

5/ de site van Luxor by night

en ik heb er nog héél vele …

Nici uit belgië

Mijn top 5 in willekeurige volgorde:

• Zwemmen met walvishaaien in Donsol, Filippijnen. De eerste keer dat er zo’n machtig mooi en kolossaal beest onder je zwemt is gewoon fantastisch!
  • De markt in Wasa, China in de buurt van Dali. Al die kleuren en geuren, de mensen zijn echt mooi gekleed. (eigenlijk heel China is geweldig)
  • Foz de iguasu, Brazilie/argentinie. Ik ben gek op watervallen, maar deze slaan echt alles! Geweldig zoveel water wat naar beneden denderd! (pantanal en Bonito staan ook hoog aan mijn lijstje)
  • Fez, marokko, die kleine straatjes met winkeltjes en de leerlooierij. maar marokko is trouwens helemaal mooi, wat een landschappen!
  • De waterval in het noorden van Lombok. Helaas weet ik de naam niet meer… De toch er naar toe was echt al heel mooi, en dan onder de waterval door om er achter te kunnen staan, geweldig!

Hopelijk in de toekomst mag ik nog vele mooie plekken bezoeken.

Laten we gewoon doorgaan met mooie plekken noemen… Hmm…5 maar he?

1. Salar de Uyuni en omgeving Tupiza, Bolivia
  2. Galapagos, Ecuador zowel boven als onder water
  3. Mongolie in het algemeen
  4. Bonito, Brazilie Duiken in ondergronds meer en kraan helder rivierwater vol met vissen
  5. Een terrasje in Tangaga, Colombia, waar de ober eerst naar de bottleshop aan de overkant gaat om je bestelde biertje op te halen.

1 In de Thaise golf snorkelen rond de eilandjes ,die bij Koh Chang liggen, in het zuid-oosten vlak bij Cambodja.

2 Bij Mexico het onderwaterleven verkennen ( o.a. de Wahlsharks) in de baai van Mexico en een weekje verblijven op Caye Caulcer om daar de duikers-verhalen steeds mooier te horen vertellen bij the Split. :wereld:

3 Vanaf Chiang Rai in Thailand de Mekong-rivier door Laos afzakken in een rivierboot naar Luang Prabang. (wereld-erfgoed)

4 In het beschermde natuurgebied rond Koh Tao (Thailand) duiken en relaxen in de barretjes aan het tweede strand.

5 In Frankrijk bij Meschers aan de Gironde in het restaurant, dat gevestigd is in grotten die door de Romeinen gegraven werden, van een heerlijke kreeftensoep genieten, met uitzicht over de Gironde.

:zon02:Zuid Afrika , verschillende plaatsen , Kruger park , Kaapstad , Tsitsikamma park.
:zon02:Amerika, Las Vegas , San Francisco , Los Angeles
:zon02:Rusland , Moskou , St Petersburg
:zon02:Indonesie , Sumatra , Java , Bali
:zon02:Cuba , Havana , Trinidad , Santiogo de cuba.
>>>Stuk voor stuk prachtige plaatsen. >>>

In willekeurige volgorde :

Tasmania : op een klein eiland zoveel afwisselende natuurpracht
Cuba : Havana (en Las Tunas voor persoonlijke redenen)
Spanje : Andalucia :Frigiliana, Sevilla en de streek rond Vinuela
Frankrijk : het Palais Ideal van Facteur Cheval (Hauterives)
Arizona : Grand Canyon

1 Thailand
2 Sri Lanka
3 Bali
4 Vietnam
5 Brazilië

Eigenlijk heeft ieder land wel hele mooie dingen,maar dit zijn de landen/plekken die mij meteen te binnen schieten.

In willekeurige volgorde:

• Skyline van Hong Kong Island
  • Fushimi Inari-taisha, Kyoto, Japan
  • Kumgang Mountains, Noord-Korea
  • Icefields Parkway, Canada
  • Death Valley NP, VS

[quote=“Leenguyt, post:73, topic:75332”]

1 In de Thaise golf snorkelen rond de eilandjes ,die bij Koh Chang liggen, in het zuid-oosten vlak bij Cambodja.

2 Bij Mexico het onderwaterleven verkennen ( o.a. de Wahlsharks) in de baai van Mexico en een weekje verblijven op Caye Caulcer om daar de duikers-verhalen steeds mooier te horen vertellen bij het cafe the Split. :wereld:

3 Vanaf Chiang Rai in Thailand de Mekong-rivier door Laos afzakken in een rivierboot naar Luang Prabang, een mooie oude stad.(wereld-erfgoed)

4 In het beschermde natuurgebied rond Koh Tao (Thailand) duiken en relaxen in de barretjes aan het tweede strand. :vak02:

5 In Frankrijk bij Meschers aan de Gironde in het restaurant dat gevestigd is in grotten, die nog door de Romeinen uitgehakt zijn, van een heerlijke kreeftensoep genieten, met uitzicht over de Gironde. :beef:

1. Masai Mara, Kenia
  2. Wadi Rum, Jordanie
  3. Cape of Good Hope, Kaapstad
  4. Hells Gate Spa, Rotorua, NZ
  5. La Sultana Spa, Marrakech, Marokko

Eigenlijk zie ik elk jaar wel iets plek die ik op dat moment de mooiste plek ter wereld vind. Dat krijg je als je er naar streeft om elk jaar een nieuwe stad of land dat je nooit eerder hebt gezien te bezoeken. Maar even goed, een lijst in willekeurige volgorde van mijn favoriete en daarom hoogst interessante oorden:

1. Funchal, de hoofdstad van Madeira en dan vooral in het seizoen dat de bougainville in de bergafwaarts lopende stadsgrachten in bloei staat.
  2. Sekoura, een dichtbij Ouarzazate gelegen souk, architectonisch hoogtepunt in de Marokkaanse Atlas.
  3. De Prambanan, in één adem samen met de Borobudur op het eiland Java.
  4. De oude haven van Jakarta waar de houtschepen van alle omliggende eilanden afmeren.
  5. Trani in Zuid-Italië waar de allermooiste romaanse kathedraal van Italië staat.