in willekeurige volgorde:
st John - Maagden eilanden
Koh Hong - Thailand
ngoro ngoro krater - Tanzania
Luang Prabang - Laos
Pinnawela - Sri Lanka (olifanten weeshuis)
en nog zo heel veel meer en nog heel veel meer nog te ontdekken :wereld:
st John - Maagden eilanden
Koh Hong - Thailand
ngoro ngoro krater - Tanzania
Luang Prabang - Laos
Pinnawela - Sri Lanka (olifanten weeshuis)
en nog zo heel veel meer en nog heel veel meer nog te ontdekken :wereld:
Leuk om te lezen!
Mijn top 5:
Met de slowboat langs de mekong, naar Luang Prabang!! Geweldig gewoon! En dan kom Je na 2 magische dagen aan in LP, en dan waan ik me in een droom! Wat n ervaring!
De westkust van Schotland: Oban, Mull. Heeerlijk maar vooral de landschappen zijn betoverend mooi, mist… Eiland achter eiland… Vuurtorens met wit met rode strepen… Walvissen… Enz!!
Rome!! voordat je dood gaat MOET je deze prachtige stad gezien hebben!
Koh Tao… Thailand, overdag stil ( iedereen duikt dan)… Heerlijk rustig maar voir mij oogverblindend mooi!
Amsterdam op zondag morgen 07:00 uur, mijn woonplaats… Onfelooflijk bizar joe mooi deze stad is, en de ware schoonheid ziet je als de stad in de vroege ochtend nog half slaapt, en als je in de zomer op deze ochtend erdoirheen fietst, baal je dat je je fototoestel niet mee hebt !
Helemaal mee eens!! Ik ben echt reisgek maar als ik 's ochtends vroeg in m’n eentje over de grachten fiets dan krijg ik soms echt kippenvel…we hebben zo’n mooie hoofdstad. Als ik toeristen ‘WoW’ hoor zeggen dan heb ik een grote glimlach op m’n gezicht!
Mijn top 5 / willekeurige volgorde
Mijn vijf mooise plekken, in willekeurige volgorde, kan geen 1 t/m 5 noemen.
Li river, Karst gebergte China
Tongariri crossing Nieuw-Zeeland
West australe met als hoogtepunt Karijini Natioal park
Petra, jordanie
Grote Boeddha van Leshan China
Mijn 5 mooiste plekken in willekeurige volgorde zijn:
1 Noord Vietnam (Sapa)
2 Mongolië
3 Tokio
4 De Chinese muur
5 Oberammergau
Als je deze vraag over 5 jaar weer stelt,zal het antwoord ongetwijfeld weer anders zijn.
Moeilijk om een top 5 te maken maar ze komen wel hoog op mijn lijstje.
Lastig om er slechts 5 te kiezen. In willekeurige volgorde;
-overnachten op de jungle rafts op de Kwai Rivier (Thailand)
-kreeft eten bij zonsondergang in de haven van Juan Griego (Isla Margarita)
-de bossen aan de westkust van Zweden (Varberg en hoger)
-het uitzicht vanaf Baiyoke II tower (Bangkok)
-de vrijheid van de apen op de apenrots/tempel in Hua-hin (Thailand)
Voor mij zijn de mooiste tot nu toe…
Een erg persoonlijke lijst, die -hopelijk- nog bijgewerkt wordt…
maar vooral
Misschien ook nog de Slowboat op de Mekong, terwijl ik Heart of Darkness van J Conrad las (erg bevreemdend gevoel), of de stad Sorata, hoog in de Boliviaanse Cordillera Blanca, of Fano, het Deense eiland, met zn vliegerfestival, of Der Grosser Aletschgletser, in Fish, kanton Wallis, Zwitserland of…
Leuk idee!
Nou mijn top 5 dan:
Ben benieuwd naar andere lijstjes :wereld:
Willekeurig:
Seychellen
Zuidereiland Nw Zeeland
Omgeving van Fairbanks, Alaska >> in de winter, min 45 graden!
Sumatra, Indonesie
Noordelijk deel van Thailand
Er zijn zoveel fantastische plekken, ook in ons eigen Nederland,
maar hier mijn top5 tot nu toe in willekeurige volgorde:
-Okavango Delta Botswana
-Victoria falls, Botswana/Zimbabwe/Zambia
-Sikkim Noord-India
-Amazonegebied Ecuador
-Guatemala (indianenmarkten)
Super dat je Thailand zo mooi vind. Ik ga er in dec. voor het eerst naar toe. Wil graag zelf mijn reis uitstippelen en heb begrepen dat dat heel goed mogelijk is. Ik reis alleen, en ontmoet halverwege de reis mijn zoon en partner om dan verder samen te trekken door Laos.
Kun je me nog tips geven, over waar je het beste trips kunt boeken, en wat je zeker niet mag missen in Thailand ?
Alvast bedankt.
Gr. Els Peters ( 56 )
in willekeurige volgorde :
1 : de PARTNACHKLAMM in Garmich Partenkirchen , tonnen liters smeltwater uit de Alpen kletst door deze smalle kloof adembenemend mooi !
2 : wandeling rond het meer van Bled - Slovenië
3 : treinrit op eiland Java Indonesie : van Jakarta naar Bandung , betoverend landschap flitst aan je voorbij
4 : vlak na de opening smorgens vroeg verdwalen op het kerkhof van Pere-Lachaise Parijs ,de stilte heerst dan nog in de grootstad, het is immens groot , en het is best zoeken naar de graven van oa Edith Piaf , Morrison , etc …
5 : de tempels van Angkor - Cambodia
O wat moeilijk!
In willekeurige volgorde:
Japan. niet iets specifieks maar heerlijke tijd daar gehad (reis met trein)
Schotland: het uiterste puntje in het noorden, John o’groats, rotsen, woeste zee en iemand die gitaar speelde bij een kampvuur…
Canada: Niagara watervallen, wat een massa water maar nog mooier… west-canada, heb echt mijn hart verloren daar… Icefieldparkway …beren…walvissen (heb ze zelfs geaaid!)
Sri Lanka, de theeplantages, de processie, schildpadden, specerijentuin…
Noorwegen, de nietigheid die je voelt bij al die bergen… de schoonheid van het land…
Maar ook toscane in Italie, Zwitserland waar ik heb gewoond, de waddenzee… zoveel moois…
Dit jaar naar indonesie… zullen vast weer een paar mooie herinneringen bijkomen!
moeilijk hoor !!!
mijn top 5 in willekeurige volgorde:
vergeet nu al de helft,kon echt niet kiezen.
Helemaal mee eens! Maar ook 's avonds in de schemer of het donker is de stad magisch. En ik heb dan ook altijd, altijd een fototoestel bij me (tegenwoordig mijn mobieltje).
Maar mijn eigen top 5 (moeilijk om maar 5 te kiezen!), in willekeurige volgorde:
1: Yangshuo, stadje in China in het Karstgebergte, mooi voor de wandel, fiets en ballonvaart
2: Himalaya in Nepal, 2 weken wandelen in de pure natuur
3: Rome, 1 grote geschiedenisles
4: De Chinese Muur bij simatai, uren lopen op de muurr en geen toerist tegen komen
5: Mijn eigen mooie Friesland
Goeie topic dit zeg, mooie manier om mijn eigen wensenlijst nog maar eens verder uit te breiden. Tnxx all.