1 Ko Samet Thailand een heerlijk relaxt eilandje
2 Bangkok Thailand een super stad
3 Ko Tao Thailand
4 Sanur Indonesië nog steeds een stuk meer relaxed als Kuta
5 Kandy Sri Lanka
Dit zijn allemaal super tips voor iedereen!!!
Wie is de volgende???
Tot nu toe zijn de mooiste plekken die ik gezien/bezocht heb:
- de bergen in de buurt van Chang Mai, waar ik eerst op de rug van een olifant de bergen in ben geweest, gevolgd door een vlottocht over de rivier;
- het eiland Langkawi: eindelijk een strand met echt wit zand. Een droomeiland voor mij. Nu wil ik ook nog een keer de eilanden voor de oostkust van Maleisie gaan bezoeken, ik heb gehoord dat ze daar allemaal van die bounty-eilanden hebben;
- walvissen spotten in december/januari in de baai bij Puerto Vallarta, Mexico. Wat zijn ze mooi en sierlijk;
- de rijstterrassen in de bergen op Bali;
- Angkor in Cambodja: zo indrukwekkend.
Hopelijk komen er veel reacties binnen op de gestelde vraag. Kan ik daarmee ook weer mijn voordeel doen.
Tot nu toe:
- Laos, Luang Prabang. En dan met name de monnikentocht 's ochtends. Zo indrukwekkend.
- Pangkor, Maleisie, Bounty eiland zoals je je dat voorstelt.
- Marokko. En dan met name gewoon rondrijden, uren en uren, zonder iemand tegen te komen, met om je heen alleen de mooiste natuur
- Campitello, Des Alpes, Italië, prachtig skigebied tussen de rotsen. Vooral op mijn top 5 door de heerlijke tijd die ik er gehad heb, ten midden van het mooiste skigebied waar ik ooit geweest ben.
- de jungle van Chiang Mai, Thailand. Olifant rijden, trektochten en bloedzuigers!
Hopelijk komt daar in januari, als ik naar Zuid-Amerika vertrek voor 5 maanden, nog veel moois bij!
- Bryce Canyon, USA
- Badlands NP, USA
- Stranden van Playa del Carmen, Mexico
- Monument Valley, USA
- Grand Canyon, USA
Ik ben nog niet op zoveel plaatsen geweest als veel van jullie, maar de bovenstaande plaatsen zijn de mooiste plaatsen waar ik tot nu toe ben geweest. In de komende jaren zal dit lijstje vast nog gaan veranderen…
Ik heb tot nu toe natuurlijk een groot deel van de wereld niet gezien maar een aantal plekken zijn mij wel bijgebleven:
- New York, voornamelijk het stuk van Central Park naar Times square, of andersom. Het verschil van superdrukke stad met hoge gebouwen, naar zo’n rustige omgeving, geweldig!
- Kanchanaburi omgeving, ik had daar een overnachtig in een hutje op een uitloper van de River Kwai. Erg bijzonder.
- Zwitserland, de Alpen, de bergen, de rust.
- Canada, 3 weken op een eilandje gezeten in een meer in Quebec. Erg rustig maar elke dag weer een prachtige omgeving om naar te kijken en te luisteren.
- Santorini, Griekenland, net wat anders als de rest van griekenland met zijn mooi gebouwde witte huisjes en blauwe daken aan de rand van de zee.
Het zal wel voor een deel een momentopname zijn ![]()
[ul]
[li]Angkor Cambodja
[/li][li]San Blas archipel Panama
[/li][li]Ranomafana NP Madagascar
[/li][li]Barrancas del Cobre Mexico
[/li][li]Valle Verzasca Switserland
[/li][/ul]
Angkor mag zeer toeristisch zijn, maar heeft tijdens elk bezoek weer iets bijzonders. Het is overweldigend mooi en groot.
San Blas Archipel is een wereld op zich. Tussen de Kuna Indianen voor een paar dagen vond ik zeer speciaal.
Ranomafana vind ik het mooiste national park dat ik ooit heb gezien.
Barrancas del Cobre is mijn absolute nummer 1 in Mexico. Geweldig en verrassend in alle opzichten.
Valle Verzasca in het Italiaanse deel van Zwitserland bewijst dat mooi niet ver hoeft te zijn ![]()
Willekeurige volgorde:
[ul]
[li]Sipi falls, Uganda;[/li][li]Zion NP, USA;[/li][li]Sahara woestijn;[/li][li]Duiken Curaçao;[/li][li]Kibale forest Uganda (chimpansee tracking).[/li][/ul]
In willekeurige volgorde:
1-Laguna colorado Bolivia
2-Lemaire Channel Antarctica
3-Wrangell st. Elias national Park Alaska
4-Ausangate trail Peru
5-Whitsunday Islands Australie
Lijkt makkelijk, tot je begint met een lijstje opstellen…
Maar er mag wel wat meer Europa in hoor, er wordt gevraagd mooie plekken te noemen en die zijn er voldoende in Europa!!
Maar goed, mijn lijstje:
- Toscane
- Cook Islands (Rarotonga)
- Tongariro NP (Nieuw Zeeland, Noordereiland)
- Flinders Ranges, Australie
- Madeira (binnenland)
- Bokeo Provence, Laos
- Luang Prabang, Laos
- Similan Islands , Andamandan Sea, Thailand
- Klaralven rivier, Varmland, Zweden
- Palmgracht, Amsterdam
Heb de Gibbon Experience in Laos mogen doen. Prachtige natuur, awesome.
Over LP is al genoeg geschreven. Tip: ga er snel naartoe voor het verpest is/wordt.
Duiken op de Similans was geweldig, Zowel boven- als onderwater veel mooie natuur
Trekkings langs de Klaralven in Zweden is geweldig om te doen. Mooie natuur, aardige Zweden. Wel veel muggen
Palmgracht. Tsja, heerlijk om na de vele omzwervingen weer terug te komen
Karamea (NZ) de hangbrug over naar the Heaphy Track
Arltunga. (AU) The loneliest pub in the scrub,"
Lark Harbour (New Founland) blow me down prov park
Hyder (Alaska) Salom glacier
van port Said naar port Suez (Egypte) door het Suez kanaal
Deze selectie is constant onderhevig aan verandering.
Mijn mooiste plekken zijn toch wel
- Cumbuco en Canoa Quebrada - Ceara, Brazilië
- Bryce Canyon - Utah, USA
- Cliffs of Moher - Clare, Ierland
- Staten Island (kijkend naar skyline) New York, USA
- Key West - Florida,USA
- Sossusvlei, Namibië
- Masai Mara, Kenia
- Chobe NP, Botswana
- Koh Lanta, Thailand
- Rondom Bovec, Slovenië
- Tempel van Karnak - Egypte
- Sphinx - Egypte
- George town - Penang Maleisie
- Cameron Highlands - Maleisie
- Puerto Seguro - Brazilie
1 Nepal
2 Yemen
3 Galapagos eilanden
4 Argentinie (gletschers)
5 Frankrijk
Dit wordt zo wel een errug lang lijstje van plekken die ik nog moet bezoeken. Jippie!
In willekeurige volgorde:
- Laos; Luang prabang
- Thailand: Ko Samet
- Antwerpen
- Boiling Lake, Dominica
- Cas Abao Beach, Curacao
Nog niet op heel veel plaatsen geweest, maar daar komt binnenkort verandering in. Tot nog toe:
- Philadelphia,VS; De oude stad aan de ene kant met alle historische bezienswaardigheden en aan de andere kant van 't gemeentehuis de moderne stad met alle wolkenkrabbers met daarachter weer University City.
- Naxos(Cycladen), Griekenland; met een mountainbike door 't binnenland(bergen) met zijn schitterende natuur met vele archeologische bezienswaardigheden. Echt geweldig om te doen, soms werkelijk helemaal alleen op een bergweggetje ploeteren in de hete zon, maar 't is 't absoluut waard!
- Athene, Griekenland; Met name de Acropolis en de Ancient Agora en ook Plaka met zijn restaurantjes, winkeltjes e.d., verder zoveel om te doen en zien. (Ga hier zeker nog vaker komen)
- Chicago, VS; Schitterende stad!
- New York, VS; Toch ja, ik hield niet echt van 't gigantische toerisme hier, maar toch geweldig om hier geweest te zijn en als je eenmaal door Central Park loopt met de wolkenkrabbers op de achtergrond…prachtig!
- Lost world cave, Waitomo Nieuw-Zeeland: abseilen in een 100 m diepe grot in de vorm van een natuurlijk pantheon, je waant je echt in de tijd van de dinosauriërs… Tongariro national park in NZ ook heel gaaf trouwens…
- Kangaroo Island, Australië: tamme roo’s, goed wildkamperen, good memories ;). Maar ook het red centre, die desolaatheid…
- Vrsic pass/Bovec, Slovenië: hoge bergen, ijsblauwe rivier, relatief weinig toeristen, goed buitensporten, relaxte sfeer.
- Gotland & Farö, Zweden: voor als paaseiland te ver/te duur is, een strand met heel raar gevormde stenen en prachtige zonsondergangen.
- Atlas gebergte Marokko: vriendelijke mensen, mooie uitzichten, lekker eten…
Mag ik nog even doorgaan :wereld:???