Wat zijn de ideale liefdes-leeftijden?

bij ons is het verschil t zelfde:D ik 19 me schatje 22…

ik ben ook 19 en mijn vriend 21… ik ben persoonlijk wel blij dat we een leeftijdsverschil van maar 2 jaar hebben… precies goed… ik denk dat met een groot leeftijdsverschil je er later inderdaad problemen mee kunt krijgen…
maar dat zal ook niet voor iedereen gelden…

als het om liefde gaat zijn er geen standaard regels… ben ik persoonlijk van mening

ik ben 22 en mijn man is 29…7 jaar…

Ik ben 26 en mijn vriend is 28.

Ik kan Turkije-lover wel begrijpen dat hij 5 jaar ouder is dan hij dacht, in Turkije is het namelijk zo: vroeger deden ze de mannen niet meteen aangeven als ze geboren waren dat was omdat de meeste mensen het erg jong vonden als de heren met 20 in dienst moesten, dus gaven ze de kinderen pas aan als ze 5 waren, dan waren ze dus al 25 voor ze het leger in gingen. Mijn vriend is dus op zijn id-kaart 23, maar in het echt 28, snappen jullie?

Hmmm kimbo denk dat je turkije fan bedoelt …

Ja sorry, bedoel idd. Turkije fan, hihi.
Lijkt ook zoveel op elkaar haha.

Mijn man en ik schelen ong 12 jaar. Is het veel, nee ik vind van niet, iik was 21 toen wij een relatie kregen en ik heb er iegenlijk nooit negatiefe reactie’s op gekregen. Ik denk wel als ik 14 geweest was en met iemand die zo’n stuk ouder was was komen aagezet, dat mijn ouders iets minder leuk gereageerd hadden.
Ik moet ook zeggen dat als mijn meiden nu met zo’n"ouwe bok" aan komen zetten dat ik wel mijn bedenkingen zou hebben. Niet zozeer vanwege de leeftijd, maar vanwege de andere interesses, en dan nog maar niet te spreken over het verschil in handje vast houden op een bankje in het park, of in het park…
Nou ja

Wij ervaren het niet echt de leeftijd, soms plaag ik hem wel eens, hij wordt dit jaar 50, hiihii, en iik ben nog niet eens veertig!!! Maar in de liefde en in relatie’s gaat het niet om leeftijd, het gaat erom dat je elkaar respecteerd, elkaar de ruimte geeft en rekening met elkaar houd, en dat is naar onze mening niet aan leeftijd gebonden!!!

Bakkertje helemaal mee eens!!! Mooi gesproken!

euhm… wij schelen 13 jaar en ik ben maar 17, dus das wel beetje veel denk ik…

Och, dat ligt aan je zelf, maar wees gewoon nog wat voorzichtig, en over 5 jaar, ligt t weer heel anders.

groetjes Carine

Ik ben 28, vriendje is 30

Hallo,

Ik ben zelf 31 jaar en mij askim is 29.
Volgens mij bestaan de ideale liefdes-leeftijden niet als je het mij vraagt.
Ik ken veel mensen in mijn omgeving die behoorlijk wat jaren schelen, maar die al jaren bij elkaar zijn. Als jullie een beetje op dezelfde golflengte zitten dan heeft het echt wel kans van slagen.

Groetjes Rachel

Ik was 17 toen ik mijn man ontmoette, hij was 27 .Tien jaar verschil dus.
Inmiddels alweer 18 jaar samen en het ‘leeftijdsverschil’ heeft nooit een rol gespeeld. Ik mag hem graag pesten hoor dat hij naar de 50 gaat, dat dan weer wel.

Ik ben 16 (volgende maand 17) en hij is 17 (word er 18) :slight_smile:

Ik ben 20 jaar en 3 maanden vandaag en mn vriend is: bijna 24

in turkije kent liefde geen grenzen…leeftijd verschil maakt daar niet veel uit…zolang je boven 18 bent, heeft andere mensen geen last van dat jij met jongere of oudere mannen hebt…stel dat een meisje 15 is en jongen 22 dan kan wel maar als die jongen 25 was dan niet dan moet die wachten tot meisje 18 wordt…

Ik denk niet dat leeftijd een rol speelt want het is gewoon een getal. Je echte leeftijd is eerder af te lezen aan wat je hebt meegemaakt in het leven. Ik ben 16 maar ik heb genoeg vrienden die net zou oud zijn maar jonger in hun gedrag lijken omdat ze minder hebben mee gemaakt of ouder lijken dan ze zijn.
Al vind ik 12 en 19 wel een groot verschil :stuck_out_tongue: In/na de pubertijd is je lichaam veranderd, je doen en laten. Als je 12 bent denk je niet aan sex, laat staan dat je het al doet :open_mouth: Als mijn zusje van 13 een vriendje zou hebben van 20 zou ik dat echt niet leuk vinden. Op je 12de ga je zown beetje de puberteit in op je 20ste ben je er (als het goed is) alweer uit…! Straks doet hij dingen met je waar je later spijt van krijgt…
Maargoed, terug naar het topic :stuck_out_tongue: We schelen (ik 20 juni 1991) ( hij 17 september 1989) ongeveer 2 jaar

Hey,

Ik ben het er ook mee eens dat leeftijd niet veel zegt, maar het moet klikken en als het goed voelt wat maakt het dan uit.
Ik ben 27 en mijn askim is 24

groetjes Tamara

Leeftijd is m.i een betrekkelijk begrip.

• je bent zo jong of oud zoals je je zelf voelt *

ik heb relaties gehad met vrouwen die 3 jaar ouder waren waarmee het totaal niet ging.
Met vrouwen die 12 jaar jonger waren waarmee het ook niet ging.
Dit kwam voornamelijk door wederzijdse desinterreses.
Zij vindt iets leuks , ikke niet en andersom natuurlijk.
Niks op leeftijd.
Mijn vrouw is 5 jaar jonger , valt net in een * was 16 in de periode* tijdperk
dat we beide dezelfde films herkennen, dezelfde muziekstukken,hetzelfde niveau qua opleiding.

Blijkt dus weer .
Leeftijd is niet het grootste punt.