Hallo alllemaal
Zoals jullie kunnen lezen in m’n andere topic is mijn relatie net over. Zelf denk ik dat oa ons grote leeftijdsverschil 'n rol heeft gespeeld. Ben hierdoor wel erg benieuwd geworden naar jullie leeftijden én die van je vriend
Ik zal zelf beginnen met op biechten:slywink:
Ik ben 40 en hij is 25
Ik denk niet dat je er een probleem van hoef te maken wie er ouder of jonger is. Het gaat tenslotte om de liefde. Daar draait het in het hele leven om.
Volg vooral je hart.
Hoi,
Mijn man en ik schelen 9 jaar. Hij is dus 9 jaar ouder. Toen we elkaar leerden kennen was ik 16, dus reken maar uit hoe oud hij was! Mijn ouders stonden eerst niet te juichen, maar na een paar weken waren ze er aan gewend en heb ik ze er nooit meer over gehoord. Ondertussen zijn we ruim 26 jaar getrouwd met elkaar. Wat ik wil zeggen is dat leeftijd er niet toe doet. Tis de buitenwereld die er helaas vaak zo’n probleem van maakt. Het gaat om de liefde en niet om het verschil in leeftijd!
Ook als het andersom is, dus de vrouw ouders dan de man.
Hier wil ik ook wel ff op reageren. Mijn manneke is 12 jaar ouder dan mij. Ik was 14 toen ik hem leerde kennen en zijn inmiddels al ruim 40 jaar getrouwd, dus het maakt denk ik niet zo heel veel uit.
Alleen ja, als een man zovele jaren jonger is als de vrouw, komt het vaak een beetje vreemd over. Wat niet wil zeggen, dat men niet gelukkig kan zijn. Wel toch?
toen ik 12 jaar was had ik een Turks vriendje van 24 jaar.
ik heb het zelf uitgemaakt na 1.5 jaar.
waarom? dat weet ik eigenlijk niet. misschien vanwege de leeftijd of misschien vanwege de afstand.
inmiddels alweer langer dan 2.5 jaar gelukkig met mn Turkse vriend.
Mijn vriend en ik verschelen 6 jaar, hij is 6 jaar ouder dan ik. Opzich geen probleem, het is tenslotte zo hoe ouder je wordt hoe minder je het merkt, maar toen ik hem twee jaar geleden leerde kennen vond ik het leeftijdsverschil wel een beetje te groot en twijfelde daardoor of er wel toekomst in zat. Nu heb ik ondervonden dat leeftijd, vooral bij interculturele relaties, vrijwel niks uit maakt. Het belangrijkste is dat je grotendeels op dezelfde lijn zit met hoe je over dingen denkt enzo, leeftijd speelt daarbij meestal niet zo’n grote rol.
Mijn vriend en ik schelen 5 jaar, vrij standaard denk ik, heb er totaal geen problemen mee. Normaal gesproken moet leeftijd niet uit maken, al vind ik het persoonlijk weleen beetje vreemd dat een 24 jarige man met een meisje van 12 een relatie wil/heeft. Ach ja ieder zijn ding.
ik ben het met sonja eens. Ik vind het zelf ook een beetje vreemd als een jonge man van 24 een relatie heeft met iemand van 12. Waar zijn dan de grensen, Maar zoals Sonja1981 al zei. Ah ja Ieder zijn eigen ding.