Dit schreven o.a.
anders gebruik ik weer hoofdletters.We houden het vriendelijk op het Thaiforum,gegroet:georgessiam.
beetje kort door de bocht geredeneerd, zal waarschijnlijk ook wel dikbuikig zijn en vol met tattoo’s zitten. jan aalstede****
dat wil niet zeggen dat je maar schijt moet hebben aan de normen en waarden zoals deze in Thailand gelden. schrijft de beheerder van dit forum.
Nog een van de beheerde van dit forum in ook nog gebiedende wijs. Verklaar je eens nader!!!, want de link met deze topic over de reclamecampagne van D-Reizen kan ik niet maken…
Duidelijk antwoord, Jan. Ik ben dan geen farang met een Thaise vrouw maar ik vind de inhoud van de brief waar je op reageerde nogal generaliserend.
Ton Geschreven door Carton
Wat mij dan weer het meest bevreemd zoals er ook wel eens discussies zijn geweest op andere topic’s dat personen met een bepaalde profielnaam waaruit ik dan gemakshalve uit op maak Thailand liefhebber te zijn bepaalde uitlatingen doen waar ik zoiets van heb, ik zou een ander vakantieland gaan bezoeken want die bevolking is…Vul dit zelf maar in. Nog zo een van Aalstede.
En ja Aalstede : Je gaat het pas zien al.s je het door hebt. J. cruijff
We zijn inmiddels een paar weken verder.
Nu, dit zijn een paar de reacties op wat ik schreef over een reclame die gemaakt is over verschillende landen om gewoon toerisme te promoten waarvoor ook bankbiljetten zijn gebruikt.
Het is niet meer en niet minder, het zijn gewone bankbiljetten.
Ik denk dat jullie (lees de zeer geachte forumleden die op mijn opmerking hebben gereageerd, dus de volgende keer “jullie” heeft betrekking op die zeer geachte forum leden) op een uitzondering na gewoon door een verliefde roze bril de dominante politieke kleur geel in Thailand niet zien en denken dat ieder Thai zeer hoog geplaatste mensen heilig vindt en de angst onder de mensen om vrijuit te spreken over het hoofd zien.
Ik schreef wel ik “denk” dat jullie verontwaardiging is ingegeven door jullie Thai echtgenotes maar dat weet ik wel zeker.
Jullie hebben dus ook boze mails naar D-reizen geschreven en een keurig non replayabele answer gekregen met excuus (standaard mail dus)
Ik loop nog niet met mijn schoenen in de sneeuw in Nederland dus ik weet niet of die verfoeilijke posters nog in de abri’s hangen of dat er al een officiële reactie is geweest van de Thai ambassade maar ik denk dat het slechts gaat om een zeer beperkt groepje mannen die op 2 fora schrijft en die beledigd zijn omdat hun vorst in hun dierbare tweede vaderland is beledigd (denken jullie).
In bijna 4 decades dat ik in “The land of the fading smile” kom heb ik dit soort patriotten zien komen en gaan.
De genen die gegaan zijn denken dan ook wat neutraler.
Sommigen springen zelfs van daken af omdat ze door hun Thai geliefde alles kwijt zijn.
Ik kom nog steeds ieder jaar 6 maanden in Thailand en heb nog geen Bhat geïnvesteerd in grond wat nooit van mij zal worden of verloren aan mijn Isaan geliefde.
Als er wel uitgebreide protesten van Thai officiële zijde geweest zijn, dan verander ik niet mijn mening maar dan heb ik geen gelijk dat jullie de enige zijn die hebben geprotesteerd.
Chok dee
“Loon’ Kees mee pasopkaan pratet Thai le rak pratet Thai duai.