Missschien al gezien op tv of op de Billboards bij tram,bus,metro de reclame van D-reizen met afbeeldingen van oa het Thais wettig betaalmiddel met oa de afbeelding van zkh Bhumibol , mede gezien hoe men daarin Thailand er tegenover staat.
Dit is de eerste keer dat ik deze reclame zie,weet eerlijk gezegd niet wat ik er moet over denken?Hangt er een zware boete in de lucht?Ik denk dat ze daar in Thailand niet mee kunnen lachen!Er zijn toch andere manieren om reclame te maken voor het product:Thailand.gegroet:georgessiam.
Tjaa,25/30jaar!wat in mijn ogen een overdreven en zware straf is!Ik wil er nog verder op ingaan Jan,maar ik moet afsluiten,spijtig genoeg! Ik moet gaan werken!tot morgen:dag:
Ik vindt het een enorme domme reclame. Dit laat zien dat D-reizen alleen met hun business bezig is en eigenlijk vrijwel niks weet over Thailand. De Koning lijkt me de belangrijkste persoon, en om hem zo weg te zetten…
In Amsterdam hangen er diverse Billboards zoals aangegeven bij bus & tramhalte’s, het was even zoeken op het internet maar bij geenstijl.nl gevonden.
Overigens was die zet bij Pattaya met dat reclamebord met Hitler erop ter aanduiding van dat wassenbeelden tentoonstelliing ook niet echt subtiel afgelopen zomer te Thailand.
dit is nu echt een reclame compagne niet na gedacht over wat je te weeg brengt, in nederland zou dit goed kunnen maar in thailand is er toch een andere cultuur en qua konings huis zeker ook de koning is daar echt heilig
als je dan in een ander draadje leest dat er een vrouw iets van 18 jaar bangkok hilton krijgt voor majesteits schennis zou het mij niet verbazen dat d-reizen hier “iets” van te horen gaat krijgen als ze in thailand hier van op de hoogte zouden zijn
en het zou wat mij betreft ook best een boete voor ze opleveren dan leren ze er mischien wat van
Ook voor het eerst dat ik deze reclame zie. Had ik niet verwacht van D-Reizen. Vind het ook niet kunnen.
Respecteer het land en de daar geldende normen en waarden. Je kan het hoofd van Koning Bhumibol niet boven het lichaam van een vrouw in bikini plaatsen !
Allemaal D-Reizen mailen dus ([EMAIL=“klantenservice@d-reizen.nl”]klantenservice@d-reizen.nl) !
Heel juist verwoord Dave!dit doet men niet,als dit een manier is om klanten te lokken,dan is het maar triestig gesteld met de ideen van de reclamebureaus&reisbureaus etc…!Foei Foei D-reizen!! voor ons is het even slikken,omdat wij meer gewoon zijn met dergelijke campanjes,maar het is zoals ik van tervoren al heb vermeld,In thailand zullen ze daar niet mee lachen,zeker weten!Dat krijg nog een staartje,met alle gevolgen nadien voor D-reizen!! gegroet:georgessiam.:chin:
Ik vind dat reclame bord langs de snelweg van Bangkok naar Pattaya pas schokkend.
Hitler die een sig hijl gebaar maakt.
En dan stond daar ook nog onder “Hitler is alive”.
En ja natuurlijk is het niet zo bedoeld, maar de makers kunnen met een gerust hart naar Duitsland komen er zal hen niets gebeuren.
Ik heb helemaal niets met D-reizen en dat soort reclames in the algemeen en ik ben ook nooit klant bij ze geweest.
Het gaat dus om een net uitziende mevrouw in een nette bikini en een klein kindje met van die zwemvleugeltjes om haar armpjes.
En over de gezichten heen het bankbiljet van Thailand.
Ook ander bankbiljetten zoals de USD zijn op de zelfde manier gebruikt.
D-reizen doet dit om reizen te verkopen dus om oa Thailand te promoten.
Zes % van Thailand zijn inkomen komt uit toerisme, dus het levert het land alleen maar geld op.
En geld is iets waar de Thai heel veel van houden.
Mensen die op deze site schrijven en mannen die een Thai vrouw hebben weten dat er nogal wat Thai zijn die een hoog geplaatst iemand als een God zien in Thailand met name de geelshirt party aanhangers.
Ik denk dat de commotie is ontstaan door de Thai echtgenotes van Farang mannen, die vinden natuurlijk dat de directeur van D-reizen voor 15 jaar in de gevangenis moet
Kun je het dat die reclame makers in Nederland kwalijk nemen dat ze geen weet hebben van een “levende god”, ik vind van niet.
Is het een leuke reclame , ik vind geen een reclame leuk.
Ik zou zeggen laat het aan de Thai ambassade over om hier iets van te zeggen.
Davenuman je weet wat de Abishit regering doet met mensen die ook per ongeluk iets verkeert zeggen over een zeer hoog Thai persoon .
Dus waarom olie op het vuur gooien?
Ben het niet met je eens betreffende,de zin"kun je de reclame makers kwalijk nemen dat ze geen weet hebben van "een levende god"Als je een artikel of campanje voerd het zij in elke vorm,moet je altijd je bronnen natrekken!Nog zo iets “olie op het vuur gooien”,waarheden mogen gezegd worden,of niet soms?De reclamemakers zijn in de fout gegaan,en ik ben blij dat Jan dit artikeltje heeft vermeld op het Thai forum,anders had ik het nog niet geweten!verder ga ik er niet meer op in,anders gebruik ik weer hoofdletters.We houden het vriendelijk op het Thaiforum,gegroet:georgessiam.:chin:
hallo likethailand
om te beginnen is niet davenuman dit draadje begonnen verder vind ik ook dat je als reklame maker je jezelf goed moet laten inlichten en wat betreft olie op het vuur gooien dat vind ik helemaal niet er word toch niet gevraagd om de thaise ambasadeur in te lichten maar om d-reizen te mailen met een klacht hier over je zou het zelfs kunnen zien als een beginnend brandje blussen voordat het uitslaat
Er is eigenlijk geen commotie, er wordt namelijk meer gevraagt wat we er van vinden dus een mening geven oftewel gewoon een discussie, dat is ook gebeurt omtrent het reclame bord inzake Hitler, vond ik ook zeer onsmakelijk.
Er zijn ook reactie’s van forumleden zonder Thaise echtgenoot, beetje kort door de bocht geredeneerd, zal waarschijnlijk ook wel dikbuikig zijn en vol met tattoo’s zitten.
En gaan we nu verklaren dat Nederlanders niet van geld houden, belangrijkste is een goede gezondheid maar financieéle vrijheid is toch ook wel lekker.
Verder vel ik persoonlijk geen vonnis omtrent de directeur of misschien wel het reclame bureau welke deze poster heeft verzonnen, zo ook niet over het bord in Pattaya maar een beetje nadenken kan geen kwaad toch.
Ja he he, lijkt me duidelijk dat D-Reizen dit doet om reizen te verkopen. Advertenties zijn wel vaker bedoeld om iets te verkopen, maar dat wil niet zeggen dat je maar schijt moet hebben aan de normen en waarden zoals deze in Thailand gelden.
Thai houden absoluut van geld, maar dat staat los van deze campagne. Of denk je dat Thai deze reclame goedkeuren, omdat het misschien meer toeristen en dus meer geld oplevert ? Denk het niet.
Dat de commotie is ontstaan door Thai echtgenotes van farang mannen, is natuurlijk ook onzin !! Mijn Thaise vriendin had de hele advertentie nog niet eens gezien toen ik mijn eerste reactie plaatste.
Nee, de reclamemakers hadden dit misschien niet kunnen weten (maar ze hadden best even wat onderzoek kunnen doen, toch ??). Maar ik mag toch aannemen dat een gerenommeerde organisatie als D-Reizen eerst de advertenties checkt en goedkeurt voordat ze ermee naar buiten treden ??? Lijkt me de normaalste zaak van de wereld !