Beste vrienden,Volgende maand vertrek ik terug naar Thailand,namelijk Phuket!!Ikzelf ben er maar 2maal geweest(tijdje geleden)Nu wat moet ik daar allemaal zien?bezienswaardigheden,actracties,hotels,etc…!!graag jullie ervaringen en tips.gegroet:georgessiam.
Georges,
Ik ben daar nog niet geweest maar volgend jaar bezoek ik Phuket-Kamala voor het eerst. Ik lees graag je ervaringen wanneer je terug bent.
Groet
Ik ben altijd zenuwachtig als ik naar plaatsen ga,waar ik mijne weg niet vindt,het is al een tijdje geleden dat ik nog in Phuket ben geweest,moest het Bangkok of het noorden zijn,dan ga ik er geblinddoek naar toe.Mijn vriendin is nog nooit in Phuket geweest,dus daar heb ik ook geen hulp van.Maar ik laat je wel iets weten over mijn ervaringen bij terugkomst,Carton!!gegroet:georgessiam.
Er is reeds veel weg groetjes.
George, ik zou zeggen “Go with the flow” je mag er dan wel geen weg of steeg weten maar dat wist je ook niet toen je ooit voor het eerst voet op Thaise bodem neerzette, dat maakt het zo leuk dat er weer wat te ontdekken valt.
Ik heb altijd naar "patong beach"geweest,maar zelf rondtrekken?Ik zou graag eens naar het james Bond eiland willen gaan,hoe geraak ik daar met de bus,Jan?Echt Phuket is niet mijn ding,maar het is zoals je zegt Jan,in je quote.bedankt voor je reactie:georgessiam.:chin:
007 eiland was voor mij een grote ontgoocheling , pure uitbuiting van toerisme ( juli ) geef uw geld en stap het af " op zen vlaams gezegd “!
Een waalse burger deed de rondleiding en de vrouwen waren zijn interesse !!!
foei , foei …zelf op het eiland werden we aan ons lot overgeladen " koop iets en binnen 15 minuten stappen we het af !”
Gg met de boot dus …sorry !
Dat is goed om te weten Frank,daar zien ze me ook niet.bedankt voor je berichtje!!nog tips voor Phuket?gegroet:georgessiam.:chin:
Dat is goed om te weten frank,daar zien ze me ook niet! bedankt voor je berichtje!Wat kan ik nog gaan bezichtigen in Phuket en omstreken?gegroet:georgessiam.
GG.
op thailandforum.be / inloggen / zoekfunktie (linksboven) / phuket intypen en …veel leesgenot!
Frank.
Daar heb je 100% gelijk in Jan,ik laat alles op mij afkomen,ik ga niet teveel plannen van tervoren,het belangrijkste is een goed hotel vinden in Phuket!!Voor de bezienswaardigheden doe ik een beroep op een gids,die mensen weten waar de intressante plaatsen zijn in Phuket!!Ik ben ook nog aan het nadenken om de"similands" erbij te nemen,als ik nog tijd over heb!gegroet:georgessiam.
In Phuket heb je een plek genaamd “Phuket Cable Ski”, hier kun je waterskiën en wakeboarden. Misschien denk je dat je hier al te oud voor bent, maar ik denk dat je het leuk zult vinden Georges. Het ligt op een mooi en wat rustiger plekje van Phuket waar je heerlijk de hele dag kunt oefenen en naar anderen kijken. Je kunt er echt leuk de hele dag een beetje oefenen, en het maakt niet uit als je valt omdat je toch in het (warme) water terecht komt. In het begin is het even het gevoel en balans onder de knie krijgen, maar de staff daar zal je vast willen helpen… En met vallen en opstaan zul je als het goed is na een dag een rondje moeten kunnen maken, echt een heerlijk gevoel als je over het water glijdt, en je kunt genieten van de omgeving en trots op jezelf kunt zijn haha
.
Hier hun site voor wat meer informatie: http://phuketcableski.com/ (de jumps die je op de site ziet heb ik ook (nog) niet geprobeerd hoor)
Als we het dan toch over Phuket hebben: wat is Phuket Fantasea??
Ton
Dat is “The Ultimate Nighttime Cultural Theme Parc”, volgens de site. Ik geloof dat het een park is met allerlei activiteiten van eten tot en met shoppen, en van een olifanten show tot en met een jungle tijger avontuur… ![]()
Hier is de site voor meer informatie: Phuket FantaSea - The Ultimate Thai Cultural Theme Park | Official Site
Phuket Fantasea is een culturele show, met daarnaast nog wat andere dingen als olifanten show etc.
Erg touriostisch, maar wel goed en mooi gedaan en naar mijn mening de moeite waard.
Ik zou het doen, maar dan wel zonder het buffet, dat erg massaal is, en tegen de tijd dat je aan de beurt bent koud en sowieso niet echt bijzonder of goed.
Ok, dat is duidelijk. Geen buffet maar dat is niet zo erg met al de restaurantjes daar. Bedankt voor jullie tips.
Ton
nog een beetje leesvoer …
sta genoteerd in mijn,ondertussen bekende zwart boekje!! bedankt frank!!ik had graag nog van iemand anders commentaar gehoord over het "james bond"eiland??is het echt wel de moeite om daar naar toe tegaan?? groetjes:georgessiam.
Wanneer ik de sites van diverse reisbureaus bekijk, georges, zijn het allemaal 1-daagse excursies en dan nog is dit eiland niet het enige dat je op zo’n dag bezoekt.
Ton
Inderdaad, op het 007 eiland verblijf je zo’n half uur er is niets te zien maar er was wel een eilandje waar je onder de rotsen moet varen met de kano met maximun drie man en dit was wel de moeite waard maar ook maar een klein uur het is een commerciele uitbuiting ! En geboekt bij Best tours = duur , iemand had in het dorp geboekt aan halve prijs!
Mvg