Ik ga met mijn vriend 20 nov voor een maand naar Thailand. We willen de reis eindigen op phuket om een beetje te relazen.
Heeft er iemand een tip voor verblijf op Phuket. PAtong sowieso niet, maar iemand een ander idee? Misschien Karon of Kata? Rawai?
We houden wel van een klein beetje gezelligheid in de buurt, maar toch ook wel weer lekker rustig.
Eventueel ook tips voor een goed middenklasse hotel?
Toevallig afgelopen weekend een retourticket Bangkok-Phuket gekocht bij AirAsia voor april 2010…14 eurootjes p.p., geen geld natuurlijk. Nu nog kijken waar we heen gaan…
Steven, jij als Phuket-kenner…als ik zou moeten kiezen tussen Kata en Kamala, wat zou je dan aanraden ?
Afgelopen februari een week in Kata gezeten heel leuke locatie zeker s,avonds meer te beleven als Karon Beach maar vond het strand erg druk.
Gingen meestal op de dag naar Karon beach in de hoek aan het einde van het strand richting Patong daar zitten 3 leuke strandtenten met geweldig eten en ligstoelen,parasols ect en niet onbelangrijk wat schaduw zeker een aanrader.
Ook ik vond Kata beach erg relaxed en heb ook via Steven een aantal duiken gemaakt. Ben vorig jaar in Patong geweest en dat is een stuk minder.
Kata heeft een mooi strand en het is er gezellig druk, niet overdreven. ook voor het duiken zit je goed want de afstand naar Chalong is er niet groot voor de boten.
Kamala ligt dicht bij Phuket Fantasea, maar heeft geen leuk sentrumpje en veel minder te bieden op het gebied van restaurantjes. Het strand is op beide lokaties mooi, Kata ligt dichter bij het vertrekpunt van de duikboten.
Neen ik ben niet bekend met Tropical Garden maar heb in februari een week in het Sugar Palm Grand Hiil Site hotel gezeten zeker een aanrader, 500 meter van het centrum mooie kamers met tv,dvd, sommige met eigen zwembad voor je kamer of op het balcon een jacuzzi, ik betaalde zo,n 20-25€ voor een kamer.
Maximaal 10 min, let wel even op er zijn 2 Sugar Palms in Kata waar ik verbleef was Sugar Palm Hillside, de twee hotels liggen zo,n 500 meter uit elkaar.
Sugar Palms Hillside heb ik net nog een keer bekeken en ziet er goed uit. Kamerprijzen beginnen vanaf 24 euro per kamer, maar dan gaan we wel voor een Grand Pool Access Room, deze kosten 30 euro per nacht exclusief ontbijt, inclusief ontbijt is het 36 euro per kamer…
Ja Dave de prijzen kunnen nog wel eens verschillen ik weet niet wanneer je gaat maar soms gooien ze de prijzen nog wel eens naar beneden als er weinig aanbod is.
Wat ik vergeten ben te zeggen is dat als je met kleine kinderen reist het niet een beste keus is want door de hoogteverschillen kan het voor kinderen knap gevaarlijk zijn.
Houd er wel rekening mee om bij het hotel te komen moet je zo,n 150 meter een straatje in wat stijl omhoog loopt weet niet hoe de conditie van je schoonouders is.