Welke locatie op Phuket?

Hallo allemaal, in 2011 heb ik met mijn man een zelf uitgestippelde rondreis van Noord naar Zuid gemaakt. Onze zoon wil nu graag een rondreis doen. Alles is inmiddels uitgestippeld behalve de 2 laatste nachten in Phuket (wij zijn daar nl. niet geweest, te toeristisch)

  • Kan iemand ons een tip geven van een leuke locatie om te verblijven? (ik ben op zoek naar bijv. een lodge, villa, B&B maar geen 12 verdiepingen tellen hotelgebouw) in de buurt van strand, eetgelegenheden, barretjes en winkeltjes. Een beetje leven in de brouwerij mag dus maar té is niet noodzakelijk. Ik las ergens dat de stranden van Karon en Kata leuk zijn? (hij reist vanaf Ko Phi Phi)

  • Heeft iemand vanuit Phuket de excursie gedaan naar het James Bond eiland en de mangroves? Was het goed geregeld? Dagexcursie?

Alvast bedankt voor jullie reacties en tips,

groet,
Monique

Ja hoor, Kata zou prima voor hem zijn.

1 like

Ik heb het James Bond eiland bezocht met Sim tour (kun je regelen bij 1 van de vele reisburo’s op Phuket), betaalde 600 Baht pp 6 jaar geleden (zal nu wel wat duurder zijn), dan ga je met een bus, onderweg stop je nog bij de Wat Suwannakhuha tempel (een grot tempel met een liggende Buddha), van daaruit naar de bootjes, via de mangroven/kalksteenrotsen naar het JB eiland. (bij Sim tour moet je wel zelf de entrees betalen, maar dat is niet veel)

Maar de meeste aanbieders gaan er met de boot naar toe.

Wat ik je ECHT kan aanbevelen is de Sea Canoe tour naar de Phang Nga bay (kalksteenrotsen, onderwatergrotten, verborgen lagunes en mangroves), soms moet je helemaal plat in de kano liggen om de grot door te komen om bij de verborgen lagunes te komen. Echt een mooi stukje Thailand!

1 like

Hoi John1970, bedankt voor je reactie! Ik heb nog een aanvullende vraag naar aanleiding van je reactie: heb je de Sea Canoe tour naar Phang Nga Bay ook met Sim Tour gedaan? Alvast bedankt weer! Groetjes, Monique

Hoi Monique,

Nee, die heb ik gedaan bij seacanoe.net. (sim tour en seacanoe.net zijn beide te boeken bij de vele reisburootjes op Phuket), ik heb toen wel de sunset tour gedaan, dan ga je wat later en is het wat rustiger.

Trouwens in Patong kan ik wel het Casa Jip guesthouse aanbevelen (google maar eens), ik betaalde in oktober 2012, 800 Baht voor een kamer, Italiaanse eigenaar, ruime kamers met douche en zag er echt spik en span uit.Het guesthouse was toen net gerenoveerd. En een paar minuutjes lopen en je zit in het bruisende centrum.