Ervaringen met de badplaats Phuket

Plaats hier u reactie/ervaring betreft de badplaats Phuket.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties, stranden en meer…

Tijdens mijn allereerste reis naar Thailand ben ik op Phuket geweest, in Patong om precies te zijn. Gezellig druk, maar als je niet van drukte en erg veel toeristen houdt (en alles wat dat met zich meebrengt), moet je niet naar Patong gaan, maar een andere plaats op dit eiland kiezen.

Uitgaan in Patong was destijds wel erg gezellig en denk dat dat nog steeds wel zo is.

Met hotels op Phuket heb ik geen ervaring, aangezien wij bij familie van een vriend verbleven.

Vanaf Phuket zijn er wel veel en leuke excursies te maken.

Ik vond het erg leuk in Phuket ik was op Patong Beach … superresort voor maar 20 euro per nacht (buiten hoogseizoen) Uitgaan was leuk (wel veel hoeren ) Phuket zelf vond ik niet zo bijzonder , erg toeristisch … niet echt Thais maar wel supermooie omgeving! pang nha , james bond rock, moslim village , mangrove bossen , phi phi islands , maya bay etc. etc.

dit jaar ga ik maar eens Koh samui verkennen

groetjes sander

Phuket zelf vond ik niet zo bijzonder , erg toeristisch …

Zeker Patong is erg toeristisch. Maar er is op Phuket veel meer, als badplaatsen zijn bijvoorbeeld Kata en Kamala naar mijn mening veel leuker, en ook verder is er op Phuket veel te zien en te doen, met ook een mooie natuur.

Dat geloof ik best ja … ik kan natuurlijk alleen beoordelen waar ik geweest ben.

groetjes sander

Kata (SUPER!!!)

Echter uitgaan kan beter op Patong.

Op patong is vooral in de maanden nov. tot feb. erg druk.
Je kunt het vergelijken met een plaats aan de spaanse costa of kuta in bali. Je moet er van houden. Tropica bungalow is hier een goedkoop hotel met een uitstekende ligging voor strand, restaurants,winkels etc. Wel veel lawaai tot ca.2uur in de nacht omdat het naast de populaire hoerenbuurt aan de bangla road ligt. Goede maar wat duurdere hotels zoals patong merlin, holiday inn, patong beach hotel hebben ook een goede ligging t.o.v. het strand. Deze zijn ons ook goed bevallen.
Op kata beach is het vinden van een strandstoel, in het hoogseizoen, na 10 uur een probleem. Deze zijn rond die tijd meestal verhuurt. Kata is in de avond, overigens wel een leuk plaatsje. Een stuk rustiger dan patong.

Tja omdat het laagseizoen was ben ik naar Patong geweest ( juli) en ik vond het gewoon niet geweldig…een beetje teveel van alles, maar Patong is geen Phuket, en de rest van de omgeving van Phuket vond ik wel heel erg mooi.Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik twee kinderen mee had ( 11 en 14) en die waren niet echt weg van de jet ski’s en het pararsailing en dat gebeurt toch wel veel op het strand van Patong

[quote="“Redactie, post:1, topic:28522"”]

Plaats hier u reactie/ervaring betreft de badplaats Phuket.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties, stranden en meer…

[/quote]

Wij zijn van plan om begin volgend jaar naar Coral Island, Phuket en/of Krabi te gaan.
Nu willen wij graag rustige stranden waar geen jetski’s, banana’s, motorboten en andere lawaaidingen zijn.
Heeft iemand informatie en/of tips voor ons waar we dan het beste heen kunnen gaan in** Phuket en Krabi?**
Voor Coral Island lijkt ons het Coral Island Resort prima. Direct aan het strand dus lekker even een paar dagen om tot rust te komen want volgens ons is er verder niets op dit eiland te doen.
Aan het eind van onze vakantie willen we nog een paar dagen naar vrienden die in Pattaya wonen.
We zijn daar al vaker geweest en gingen dan altijd naar Koh Larn. De laatste keer was echter een verschrikking. Wat een lawaai van jetski’s, banana’s etc.
Weet iemand ook rustige stranden op Koh Larn waar deze apparaten niet aanwezig zijn?

Groeten Tjitske

Phuket patong beach is een aanrader voor de stappers…
Je kunt helemaal los gaan in de bangla road…
Maar het echte thaise leven vind je daar niet…
Veel toeristen en buitenlandse restaurants…

jeroen

Hallo,

In augustus ga ik naar Phuket. Ik ben er alleen nog niet uit naar welk srand ik wil, er schijnen er namelijk veel te zijn. Maar ik heb vernomen dat het niet mogelijk is om in augustus bij elk strand te zwemmen vanwege de moesson. Weet iemand daar wat van? Patong lijkt me te druk, ik heb liever iets rustigs. Iemand tips??

Groetjes Anika

Hallo Anika,

Wij zijn in April op Phuket geweest. We hebben in het Kamala Beach resort gezeten op Kamala Beach. Prachtig hotel en prachtig strand. Het ligt 7 km van Patong. Wij hebben dit hotel geboekt via mail bij Hello-phuket-hotels.com Perfect!!
wil je meer weten mail maar op [EMAIL=“n.leenders4@chello.nl”]n.leenders4@chello.nl

Tjitske

patong beach in augustus valt wel mee hoor met de drukte…

Laem sing beach op Phuket is erg mooi… http://www.in-on-the-beach.de/images/laem_sing2.jpg

Toen wij daar waren (augustus 2007) toen was het aardig rustig en weinig mensen op het strand. Je moet wel met een aardige trap omhoog en omlaag, maar het is zeker de moeite waard… Voor 50 bht 2 strandstoelen gehuurd voor de hele dag. Echt een aanrader!

Hallo
Ik ga in oktober naar Phuket. Nu hoor ik allerlei verhalen dat de prostitutie daar veel erger is dan in Pattaya. Ik ben enkele jaren geleden in Pattaya geweest en ik vond het drie keer niks vanwege de prostitutie. Is het in Phuket precies hetzelfde of erger? of hangt het er vanaf waar ik in Phuket naar toe ga?
Wie kan mij hier meer over vertellen?

Je zult prostitutie op Phuket veel minder tegenkomen als in Pattaya. Aleen op Patong Beach is het goed zichtbaar in bepaalde straten. je hebt hier overigens totaal geen last van, het hoort gewoon bij Thailand. En brengt ook een bepaalde sfeer met zich mee, dat het voor veel mensen juist gezellig maakt. Schroom je niet om aan zo’n barretje eens wat te drinken je zult verbaasd zijn hoe gewoon en gezellig het is.

wij zijn in april op Phuket geweest aan Kamala Beach. Heerlijk was het daar en totaal geen prostitutie.
Ook zijn wij een avond naar Patong Beach geweest. Inderdaad gewoon de barretjes ingaan en genieten want het hoort bij Thailand.
Wij gaan ook altijd een paar dagen naar Pattaya. De eerste keer vonden wij het ook niks maar als je je dan een beetje meer in alles gaat verdiepen dan kun je ook hier genieten.
Mens durf te leven.:hihi:

Ben vorige week op patong beach geweest.
Erg gezellig daar en uiteraard gewoon de barretjes ingaan.
Alleen je moet niet denken dat je daar je ware liefde tegenkomt,want bijna iedere vrouw is meer geinteresseerd in je geld dan in jou…haha
Enjoy…
Rock city is een aanrader!
jeroen

hoi,

ik kan me best voorstellen dat je het niks vond door de prostitutie. Al moet ik zeggen dat ik er zelf niet zoveel moeite mee heb, maar ook niet naar zo’n bar toega.
Ik ben zelf vorig jaar in Phuket geweest in de badplaats Patong. Daar heb je idd wel veel prostitutie in bepaalde gebieden, maar bij ons hotel was hier niets van te merken en op het strand (+ laem sing beach niet). Dit jaar ga ik naar Kata Beach. Ik ben zelf nooit in Pataya geweest, dus ik weet niet hoe het daar is. Maar in Phuket is er wel prostitutie (zoals overal) maar je kan het wel ‘ontlopen’

Klopt wat palaga zegt, als je wilt kun je het ontlopen, je gaat gewoon bepaalde straten niet in. Als je omgeving Bangla Road vermijdt zul je weinig van prostitutie zien. Phuket is gewoon niet te vergelijken met Pattaya.