Ervaringen met de badplaats Phuket

p allemaal verschillende sites over Phuket lees ik allemaal verschillende verhalen, dus ik waag hier maar een poging: Wij gaan naar Phuket, maar ik kom er gewoon niet uit WAAR we op het eiland willen zitten!

De eerste dagen zitten we er met vrienden en willen we lekker relaxen, uit eten en flink op stap. Gezien we niet perse middenin Patong hoeven te zitten, wat raden jullie dan aan? Kata of Karon? Waar is het mooier? En hoe lang naar Patong? ( dat verschilt ook per site).

Na de eerste dagen willen we samen naar een prachtig, rustig plekje op Phuket ( romantisch), een paar leuke eettentjes is genoeg dan! We willen vanuit daar heerlijk relaxen. Iemand een idee??? Of kunnen we dan het beste naar Phi Phi gaan?

Alvast bedankt!

Dit is allemaal heel persoonlijk, iedereen heeft hier andere gedachtes over. Als ik moest kiezen tussen Karon en Kata, koos ik voor Kata, vind ik mooier. Het is niet zo ver met een tuk tuk van Kata naar Patong. De stranden boven Patong zijn een stuk rustiger bijv. Bangtao of Surin. Zelf vindt Phi Phi niet zo rustig.

Jammer dat “badplaats phuket” zich hier beperkt tot “badplaats patong”. Phuket heeft zoveel meer en zoveel leukere/mooiere badplaatsen, zowel ten noorden als ten zuiden van Patong. Persoonlijk vind ik Patong hooguit leuk voor een uitstapje naar Jungceylon.

Wij hebben dit voorjaar 8 nachten doorgebracht op Kamala Beach in het Kamala Beach Resort. PERFECT!!!
Het was een heerlijk rustig strand. Langs het strand de eethuisjes en een paar winkeltjes. Heel relext allemaal.
Wij zijn 1 avondje naar Patong geweest. Leuk om een keer te zien maar verder ook niets voor ons.
Na die 8 nachten zijn we ook nog naar Coral Island geweest. Super! Er is 's avons weinig tot niks te doen maar je kunt er overdag heerlijk snorkelen. PRACHTIG!!! Echt een plekje om voor 1 of 2 nachten naar toe gaan.
Wij hebben beide geboekt via www.hellophukethotels.com. Prima geregeld via internet.
Ook heb je bij Kamala Beach Sea world, een soort pretpark(waar trouwens ook de enige pinautomaten staan) waar ook een prachtige show wordt opgevoerd.
Volgend jaar gaan wij zeker weer voor de eerste paar dagen van onze vakantie naar Kamala Beach om te acclimatiseren.

Groeten van Tjitske

Ben net terug (snik)
Rock City was geweldig! Die coverband was echt heel erg goed. En idd gewoon de barretjes ingaan. Tiger bar :chin:
Lekker Jenga spelen hahaha.

Wij sliepen in Kata. Erg leuk, iets rustiger dan Patong, maar ook best leuk uitgaan. Kata Night Bazaar bijvoorbeeld. Maar er waren ook barretjes zonder de vrouwen, waar je gewoon rustig kon poolen oid. Eten erg goed bij Kata Mama. Dino BBQ is ook erg leuk (flintstones thema)
Kata Beach is best druk. Jetski’s, surfers, parasailers, maar iets zuidelijker heb je ook wat rustigere strandjes. (Kata Noi, Nai Harn)

Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik weer terug kan!

Oh, en ben je scubadiver, dan is er genoeg te duiken. Wij zijn bij Phi Phi gaan duiken en bij Shark Point. Erg mooi!

Zelf zijn Wij eerst als gezin en nu lekker samen ieder jaar te vinden op Phuket En voor ons is dit gewoon de perfecte vakantie. Vanaf iedere badplaats zijn er trips te maken alle kanten op Dichtbij bv kao sok een van thailands grootste natuur reservaten Qua plaatsen is het ook erg variabel patong als het midden nemend is het beide kanten op steeds rustiger patong karon kata Waar kata mijn persoonlijke voorkeur heeft Prachtige strand en buiten het seizoen heerlijk rustig maar niet doods Wat bijv op koh lanta wel het geval is. kortom er is echt voor een ieder wat wils en ook hier geld hetzelfde als bv in amsterdam Ga je niet naar de wallen zie je ook geen hoeren

1 like

net terug van phuket. ik heb een villa gehuurd in ‘THE BELL’** een prachtig villa project **
in kamala beach, prijs kwaliteit een echte aanrader, vriendelijk personeel, rustige omgeving, villa volledig privé,op korte afstand van de zee. zeer leuke restaurantjes in kamala en het is er veel rustiger en minder duur dan bv patong beach.ik ga er zeker terug veel thaise groeten

Eind augustus vertrek ik voor 2weekjes samen met men vriendin naar Phuket!
Wat zijn de fijne bars,restaurants daar? Iemand enig idee over leuke uitstapjes?
En is de Phuket markt de moeite om te bezoeken?
Greetz

uitgaan is zeker de moeite in bangla road in patong beach,
doe zeker eens een uitstap met een boot , phiphi eiland

om aankopen te doen ben je inderdaad goed op die weekendmarkt
op zondag in phuket town, je moet daar namelijk niet zolang praten over de prijs van iets.

ook de moeite is eens een avond naar de show phuket fantasy in kamala beach

thailand het land van de glimlach is zeker waar , ik ben er al 8 keer geweest en ben er aan verslaafd . je zal de reis van je leven maken.

goeie reis en laat iets weten als je terug bent

Met vriendin zou ik niet zo snel naar Patong gaan, maar kiezen voor een wat rustiger plaatsje, zoals bijvoorbeeld Kata Beach. Ook daar is genoeg te beleven. Patong is een grote kermis, je houdt ervan of je vindt het niks.

Afgelopen mei in het Tropical Garden Resort in Kata Beach gezeten, mooi resort, vlakbij strand en in de omgeving zijn leuke restaurantjes te vinden. Zeker een aanrader.

Ik hou van de levendige sfeer, de bars, de markten,…in Thailand.
maar wens wel een goede nachtrust dus geen lawaai als je probeert te slapen :slight_smile:

Wat raden jullie dan aan ?
kata beach te nemen ipv patong ? of zijn er ook rustige locaties in Patong ?

Is kata beach ver van patang ?
is er een pickup taxi naar patong ? of motor bike taxi ?of Kamela beach (7 km) van Patong ?

1 like

Ben pas terug van 2weekjes Phuket . Wij hebben gelogeerd in het Graceland resort tegenover patong beach.Rondom t hotel was er altijd wel lawaai s’avonds. Vond Patong beach Phuket redelijk toeristisch en duur ten opzichte van niet toeristisch gedeelten in phuket.Het thaivolk vond ik nogal opdringerig vooral de verkopers.
De dingen die je moet gezien hebben zijn de phi phi islands en fantasea show in kamala. Alsook de Grote Boedha die ze aant bouwen zijn,de phuket markt is ook zeker de moeite,veel goedkope kleren gekocht. De hele kermis in bangla road (patong beach) is iets apart,enorm veel hoeren, ladyboys,homo’s enzo :vak01:. t Voordeel hier is dat je met een brommertje overal heen kunt, t kost 150 baht voor 24uur, dus zeker eens doen,wel oppassen met de politie want die is er nogal corrupt.
De stranden karon en kata zijn veel mooier en rustiger dan in Patong! ik dacht dat t hier goedkoper ging zijn maar t was dus evenduur dan in Patong.
Het Gibbon opvangcentrum hebben we ook bezocht maar vond ik niet zo de moeite. T Was een heel fijne vakantie,heel goed gegeten,genoten van de zon en gaan zeker terug gaan naar Thailand maar dan naar Bangkok en doorreizen naar Chang Mai,enzo .:wereld:
Phuket was veel te druk voor ons.
Greetz

1 like

tx !
k vertrek nu vrijdag
eerst 3 bkk
dan 5 dagen Krabi
dan 1 week Patong

zit in hotel Avantika, op de beach road, helemaal op het einde juist voor de bocht. Daar zal ik geen last hebben van nachtlawaai.

koh phi phi ga ik doen met speedboat, ook nog james bond eiland (ook met speedboat om tijd te winnen), die show staat ook op het programma.

Brommer huren => ik had gedacht dat het 250 baht/dag was, maar blijkbaar goedkoper.

heb ondertussen al vele resto’s gevonden, via via en via internet.
goedkoop, heerlijk en thai food. (k moet niks anders hebben :-))

dang resto
nr 6
nr 9
sabai sabai
steegjes langs bangla road

is het dan NU zo druk ???
ik dacht dat het laagseizoen was

patong is druk in het laag seizoen en erg druk in het hoog seizoen is zeker niet mijn favoriete plaats in thailand maar je kan er natuurlijk nog steeds een hele mooie tijd hebben