Ik ben Patrick en 45 jaar en alleen. Ik ga met kerstmis naar Phuket. Weet er iemand wat ik er allemaal kan bezoeken van uit Phuket? Het mag ook op een van die eilandjes zijn rond phuket. Zoals PP Island maar er zijn er nog veel meer om te bezoeken.
Ik heb over 2 jaar een rondreis in het noorden van Thailand gehad en nu wil ik het zuiden eens zien.
Ik dank u voor de info die ik krijg
Je kunt natuurlijk de bekende Phi Phi eilanden bezoeken, maar dat gaf je zelf al aan. Een dagtour naar Koh Racha met soms malediven blauw water.
Wat ik persoonlijk een topper vind is de Sea Canoe tour naar de Phang Nga bay met zijn kalksteenrotsen, via grotten kom je dan in verborgen Lagune’s terecht. Echt super.
Een dagtour naar het Khao Sok National Park( bent wel lang onderweg),je kunt er natuurlijk ook 1 of 2 nachten verblijven, valt allemaal te regelen vanuit Phuket bij de vele reisburo’s.
En voor 's avonds eventueel Phuket Fantasea, een mooie theater show, met een stukje Thaise geschiedenis met olifanten, echt leuk om mee te maken.
Je kunt natuurlijk ook het bekende James Bond eiland bezoeken, zeer toeristisch en stelt niet zo veel voor, maar de omgeving is geweldig.
Of een dagtour met een Chinese Jonker( June bahtra)naar de Phang Nga bay.
De 3 Khai eilanden(zijn kleine eilandjes) bezoeken in combinatie met Koh Yao Yai.
Wat ik persoonlijk een mooi stand op phuket vond is Laem Sing beach, iets ten noorden van Kamala.
In Patong heb je 's avonds nog een travestiet cabaret show en er zijn elke avond wel Muay Thai wedstrijden.
In principe hoef je je in Phuket niet te vervelen.
Ik dank u voor de informatie die je me gegeven heb en ik zal zoveel ik kan bezoeken wand de heledag of vakantie op dezelfde plaats blijven kan ik niet.
Ik wil iets gezien hebben.
Als je hotel in Phuket nog niet vast staat kan je ook overwegen een paar dagen naar Krabi (Ao Nang) te gaan.
Makkelijk te bereiken vanuit Phuket zowel over de weg als per boot.
Zeker ook een aanrader.
Bang Pae en Ton Sai watervallen bevinden zich in het Khao Phra Thaeo Nationaal Park
in het oosten van Phuket. Het park zelf is het laatste overblijfsel van maagdelijke tropische bos op het eiland en is de thuisbasis van vele exotische dieren zoals blaffende herten en diverse soorten apen en vele tropische vogels.
Ik ben er een paar jaar geleden nog naar toe gegaan,echt de moeite om even op rust te komen!!
Ikzelf heb iets met watervallen en oude tempels,kan er uren verblijven en na mijmeren over simpele dingen in het leven!
gegroet:georgessiam.