Hallo,
Ik had nog eens een vraagje:
De laatste 5 dagen van onze reis zitten we aan Karon Beach.
Zijn er van daaruit (of vanuit Phuket) excursies die jullie aanraden?
Groetjes,
Laura
Hallo,
Ik had nog eens een vraagje:
De laatste 5 dagen van onze reis zitten we aan Karon Beach.
Zijn er van daaruit (of vanuit Phuket) excursies die jullie aanraden?
Groetjes,
Laura
Ga een dagje naar Phang Nga Bay, mooi om te zien en lekker ontspannen. Vergeet Phuket Phantasea niet, mooie show en natuurlijk een avondje het nachtleven bij Soi Bangla in Patong bekijken.
En het belangrijkste: een dagje duiken ![]()
Een Sea Canoe tour naar de Phang Nga bay (dus niet het James Bond eiland), een mooi stukje Thailand, karstgebergtes, onderwatergrotten, verborgen lagunes en mangroves, erg mooi. Doe dan liever een sunset tour, dan ga je wat later en ook later terug en is het niet zo druk.
Een km of 15/20 onder Phuket ligt het eiland Koh Racha Yai, een mooi eiland met echt helder water. Dit eiland kan gecombineerd worden met Coral island (Koh Hae).
De bekende Phi Phi eilanden, maar dan ben je niet de enigste.
De Similan islands, ongeveer 1,5 uur met de speedboot vanuit Phuket, maar ik weet niet welke tijd je precies gaat, want in de regentijd is het gesloten.
De Wat Chalong tempel is leuk voor een paar uurtjes.
Mooiste strand op Phuket vind ik Laem Singh beach, iets boven Kamala beach.
Bedankt, van waar vertrekken die tours naar Phang Nga bay en waar moet je die boeken? Kan dat in Karon Beach of moet je dan naar Phuket gaan?
Via Wereldwijzer app
Dat kun je gewoon boeken bij de reisburo’s in Karon. Je wordt dan opgehaald bij je verblijf.
Ok, heb alles eens gegoogles en Phang Nga Bay lijkt me het interressantst.
Phuket Phantasea heb ik ook gegoogled maar daar kan ik wat moeilijk aan uit.
Het is me niet duidelijk wat dit juist is. Is het echt de moeite? Wel mss eens leuk voor een avond te doen.
Phuket Fantasea kan ik je ook aanbevelen, een prachtige show, met veel mensen, olifanten, dans, cultuur enz. Echt een leuke avondvulling. Je hebt er ook een buffet (kun je bij het boeken doorgeven als je dat wilt, betaal je iets meer). Na binnenkomst bij Phuket Fantasea, krijg je eerst een mini pretpark. En je kunt er ergens foto’s laten maken in traditionele Thaise kledij.
Ok, best op voorhand boeken dan of kan dat ook de week zelf?
We zitten daar de laatste week van de paasvakantie dus het kan mss wel druk zijn met het Thaise Nieuwjaar?
Ik zou het gewoon daar boeken. Boek het dan wel meteen de 1e dag dat je in Karon bent omdat je maar 5 dagen hebt.