Phang nga de moeite waard?

Hallo, wij hebben in thailand 5-6 dagen om op ko phi phi te zijn, maar nu wil ik ook graag naar phang nga maar dat betekend dan dat wij 1 extra nacht in Krabi moeten blijven om daar heen te kunnen reizen. Dit vind ik jammer want dat gaat dan weer van de reisdagen af die we in ko phi phi kunnen blijven.
Nu vraag ik me af of het wel de moeite waard is, wie weet dit?

Je kan best in één dag van Phi Phi naar Phang Nga. De boot vertrekt toch 's morgens, tegen de middag ben je in Krabi, en dan reis je met de bus verder.
Phang Nga zelf is een klein stadje waar totaal niets te beleven valt. Maar … de baai van Phang Nga is dan wél de moeite! Je kan bvb een 2-daagse excursie maken waarbij je in een sea-gypsy dorpje op palen overnacht. Maar je kan even veel zien in één dag tijd.
Ook kan je vanuit Phang Nga een korte rafting trip maken van level 4. Je vertrekt aan een meertje op het moment dat ze de dam openen.
De meeste excursies die je georganiseerd doet, houden op 't einde ook halt aan een tempel in een grot met liggende boedha (waar het vol apen zit).
Indien je tijdens je traject van Krabi naar Phang Nga nog tijd over hebt, raad ik je aan even naar het nationaal park van Than Bokkharani te gaan (ligt halverwege). Het is zeer klein, een uurtje is genoeg, iets langer als je even een plons wil nemen in de vele poelen en watervalletjes. Echt rustgevend plekje daar en erg verfrissend.

Ik denk dat dit wel de moeite waard is ja, 5-6 dagen op phi-phi is best lang op zo’n eiland, niet het blijft schitterend hoor maar een afwisseling naar phang nga is zeker aan te bevelen.

Wij gaan in augustus naar Thailand en zitten ook te denken een paar dagen naar Phang nga te gaan. Volgens mij heb je aan de westkust van Thailand meer last van het regenseizoen. Weet iemand dat? En welk eiland is leuker, Phang nga of Ko Tao, als je niet gaat duiken, misschien snorkelen, aan een mooi strand wilt liggen en een beetje relaxen?

Hoi hoi!!

Ik ga ook in augustus naar Thailand. Voor zover ik weet heb je idd aan de westkust meer last van de regenperiode: het heet ook South-western monsoon. Beste is dus om aan de oostkust te blijven (Ko tao dus). Dit doe ik waarschijnlijk ook!!

Groetjes!!!

Hoihoi,

Ik ben vorig jaar op Ko Tao en Ko Phang Nga geweest en mijn voorkeur gaat uit naar het noorden van Phang Nga. Heerlijk relaxen op het strand, weinig toeristen (full moon party was net geweest), dus helemaal super om even bij te komen!

Groetjes!

Jongens, dit wordt erg verwarrend:
Phang Nga is de provincie die ten noorden van Krabi en Phuket ligt, in Phang Nga liggen o.a. Khao Lak, en is het vertrekpunt voor de eilanden in Phang Nga Bay zoals James Bond Island.

Koh Phangan is een eiland vlak bij Koh Tao en Samui.

Ik geloof dat in de discussie hierboven deze namen een beetje door elkaar worden gebruikt.

Hebben jullie nog tips over hoe het beste Phang Nga Bay te verkennen? Per kayak, longtail, tour? Waar kun je het beste overnachten? Alvast dank! Rick