Phangnga bay - Krabi

Hallo,

Wij vertrekken nu donderdag naar Thailand voor 3 weken. De laatste 6 dagen hebben we een logement vlakbij Kata beach. Vandaaruit hebben we enkele daguitstappen gepland, waaronder Ko Phi Phi en Phangnga Bay. Voor Ko Phi Phi lijkt Phuket als uitvalsbasis voor de hand te liggen. Voor de Phangnga bay lijken Phuket en Phangnga de beste opties.Vanuit Kata beach lijkt met Phuket iets makkelijker, maar ik lees dat het vanuit Phangnga misschien wat “authentieker” is. We hebben een wagen gehuurd, dus de verplaatsing naar Phangnga kunnen we zelf inplannen.

Heeft iemand terzake ervaring?

Verder overwegen we ook een daguitstap (met de boot) naar Krabi. Is dit mogelijk (en haalbaar) vanuit Phuket?

Dank alvast voor jullie feedback!

Paul.

Met de boot als daguitstap naar krabi kan, maar je betn dan maximaal 2 uurtjes daar.

Is inderdaad authentieker als je de Phang Nga trip zelf regelt, je kunt gewoon met de auto naar de pier rijden, duurt ongeveer een uur, en daar een longtailboot huren.

Dag Steven,

Bedankt voor je berichtje!

Nog aanvullend 2 vraagjes:

• kunnen we de uitstap naar PhangNga baai de ochtend zelf in PhangNga boeken, of is het beter om dit bv. een dag op voorhand te doen?
  • Als we dit de dag zelf doen: hoe laat starten deze dagtrips? als we bv. om 8h 's morgens aankomen in PhangNga town, zijn alle longtailboten dan al lang weg of is dit nog ruim op tijd?

Dank !

Paul.

Kun je of de avond ervoor georganiseerd boeken, of de ochtend zelf als je op eigen houtje naar de pier gaat. Als je voor het laatste kiest kun je zelf bepalemn hoe laat je gaat etc.

Dag Paul,

Wij vertrekken binnen een paar weken naar Phuket (Kamala) en zouden ook graag een boottrip (1 dag) naar Krabi of de Koh phi phi eilanden doen.
Graag had ik jullie ervaring geweten. Hebben jullie zelf een boot gehuurd aan de pier en hoeveel is de prijs ongeveer? Of regel je alles beter bij een reisorganisatie? En is het de moeite om zo’n lange boottocht te doen en dan maar een paar uurtjes op Krabi te zijn. Wij zijn een gezin met 2 tieners.
Vele groetjes,

Bieke

Hee Bieke,

Je lijkt Krabi te beschouwen als een soort eiland. Wellicht bedoel je Rai Leh Beach, dat is inderdaad slechts per boot te bereiken , maar of
Phuket dan de ideal uitvalsbasis is , ik denk van niet. Krabi is een stad op 3 uur (met de bus) van Phuket. Vanuit Krabi kun je naar verschillende
stranden (zoals de bekendste: Ao Nang) maar deze liggen allemaal op een zekere afstand van Krabi Stad.

De Phi Phi eilanden zijn goed te bereiken vanuit Phuket. Meestal boek je dat bij een plaatselijke reisagent of bij je resort of hotel.
Meestal word je dan gehaald en gebracht. Prijzen verschillen over het algemeen niet zoveel. Vraag wat rond, en je weet het.

Hans.

Dag Hans,

dank je voor het snelle antwoord.
Wij hebben een privé-villa geboekt (dus geen hotel of reisorganisator) maar we zullen het wel eens navragen in het stadje.
Groetjes,

Bieke

Een dagtrip naar Phi Phi is heel makkelijk te regelen. je kunt ook nog overwegen om er te overnachten, maakt de trip naar mijn mening nog meer de moeite waard, en je krijgt een veel beter beeld van Phi Phi dan wanneer je een dagtrip doet en vrijwel niets van Phi Phi Don zelf ziet.

Krabis is te ver naar mijn mening, zou ik niet doen, en daarnaast biedt het niet zoveel bijzonders als je al de Phi Phi natuur hebt gezien.

Veel plezier.

Dag Steven,

Dank je voor de tip!
Wij kijken al uit naar onze vakantie!
Groetjes,

Bieke