Naarmate de datum van vertrekt nadert, worden ook de plannen éindelijk wat concreter. We hebben 12 dagen voor Bangkok en Chiang Mai en vliegen daarna door naar Phuket, met aankomst om 23.50 uur. We willen de volgende dag afzakken richting… weet nog niet precies waar, maar verder naar het zuiden, denk Krabi.
We willen dus even één nachtje overnachten in Phuket en de volgende dag meteen doorreizen. Heeft iemand een goede suggestie voor een goede uitvalsbasis? Ik denk aan een plek die vanaf de luchthaven redelijk te bereiken is, maar ook een handige locatie om de volgende dag weer verder te reizen.
Dit is het enige hotel wat ik van te voren wil vastleggen, omdat ik er weinig voor voel om midden in de nacht nog iets te zoeken…
Je kunt overal vandaan verder reizen. Als je naar krabi gaat, ga je dan met de bus? Indien ja, blijf dan in het Noorden van het eiland, en boek bijvoorbeeld het airport hotel.
de boten vertrekken vanuit het Zuiden, dus als je met de boot gaat zou ik naar een van de stranden gaan. Hou er wel rekening mee dat je te laat aankomt voor de ochtend boot, maar de middagboot lukt wel.
Thnx Steven!
Boot of bus… Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik denk boot. Zoek de zee niet op om vervolgens in een bus te gaan zitten
Nu nog een aardig guesthouse vinden, maar ik ga ff verder zoeken in het zuiden. Hou me aanbevolen voor tips!
Je kunt vanaf het vliegveld met een minivan naar Kata, Karon of Patong voor ongeveer 180bath pp. Vanuit hier bv een bootticket kopen (receptie kan bijna altijd alles regelen ) en dan word je opgehaald en afgezet bij de ferry. Als je naar Krabi wilt kun je vanaf Phuket town voor 150 baht met de air-con bus (3,5uur) of met de ferry, volgens mij gaat die via Phi Phi, wat een schitterd eiland is trouwens maar wel erg toeristisch. De boot vertrekt ook vanuit Phuket town dagelijks 3x om 8.30am, 1.30pm en om 3.00pm en kost naar Phi Phi 400baht en doet er ong 2 uurtjes over.(ben zelf niet direct naar krabi gegaan maar 2 dagen daar gebleven). Veel plezier met je reis
Heb ondertussen een kaartje van Phuket erbij gehad en zie dat Phuket-stad redelijk dichtbij de haven ligt waarvandaan de boten naar Ko Phi Phi en Ko Lanta gaan. Denk dat we in die hoek een overnachting gaan zoeken en de dag daarna met de middagboot voor een paar dagen naar Phi Phi gaan…
Klinkt dat logisch?
ja hoor dat is zeer logisch en vanaf phi phi kan je dan weer door naar krabi, ao nang of ko lanta als je dat zou willen in dat geval kan je eventueel weer vanaf krabi terug vliegen op bangkok
Jippie, dan heb ik het plannetje in grote lijnen rond voor het Zuiden! Althans, het begin…
Leuk dat alles nu steeds meer vorm krijgt naarmate de datum van vertrek steeds dichterbij komt (nog 16 nachtjes!). Zullen we zien dat het ter plekke weer heel anders loopt, maar het geeft me toch een fijn gevoel om grofweg een plan te hebben.
Iedereen hier enorm bedankt voor het meedenken en de goede tips!
@cetje ben benieuwd hoe je reis uiteindelijk verlopen is in het zuiden?? denk eraan om zelf ook die kant op te gaan dus kan wel wat “reisverhalen” gebruiken!!