van kho sok naar phang nga

hallo beste forum leden
ik ben nog steeds op zoek naar de beste manier van reizen van khao sok naar phang nga en een leuk plaatsje of guesthouse , waar wij mooie excursies kunnen boeken ,of iets zoals een boot kunnen huren , wij gaan na phang nga , naar phuket , maar het lijkt mij qua op en neer reizen , beter om tussen khao sok en phuket , een paar daagjes in de buurt van phang nga bay te verblijven en van al het moois wat daar te zien is vanaf daar te doen ipv met een excursie vanaf phuket
alle tips incusief excursietips zijn welkom
alvast weer bedankt aan alle die reageren
jacqueline v z

Je kunt vanaf Khao Sok de bus nemen naar Takuapa, en daar de bus naar Phang Nga. Mischien zelfs rechtstreeks vanuit Khao Sok, maar dat betwijfel ik.

1 like

Hallo Jacqueline,
Wij zijn met dezelfde vraag hier op het forum aan het zoeken. Voor aanstaande januari.
Hoe kunnen we met bv. een bus van Khao Sok naar Phang Nga en vervolgens Krabi komen?
Is het inmiddels gelukt of ben je nog niet daar geweest?
Groet Wim

Er zit een hele lieve dame op je te wachten schuin tegenover de ingang van het Khao Sok Nationalpark waar je de 200 baht entree betaalt. Dat is aan het eind van de weg waar alle accomodatie aan ligt.
Ze heeft een kantoortje waar je taxi’s , minibussen en bussen kunt boeken naar allerlei bestemmingen. De prijzen staan op een bord.

Het best bezoek je haar op de dag van aankomst, want het kan altijd zijn dat sommige bestemmingen niet elke dag worden bediend.

Hans.

Tjee, Hartstikke bedankt Hans.
Wim

van mij ook bedankt hans
nog een vraagje is het de moeite om een paar dagen in phang nga (stadje)
te blijven en vandaar met een longtail de baai rondvaren . mangrove, james bond eiland , en het kamereiland (ben de naam even kwijt , waarin je met een kano invaart) en zo meer of is het net zo interresant om dat met een dagexcursie van phuket of krabi te doen , wat mij lijkt dat je veel tijd in de bus doorbrengt
groetjes jacqueline
ps wim wij zijn nog niet in khao sok en phang nga geweest

Hee Jacqueline en Wim,

Verreweg de meeste mensen doen Phang Nga als dagtocht vanuit Phuket. Zelden wordt er in Phang Nga overnacht, omdat er geen restaurants e.d. voor toeristen zijn. Guesthouses zijn er wel.

Ik zou m zelf vanaf Rawai Beach met de boot doen, er zijn boten te huur bij een paar Thai (Let op het bord Boat for rent), of je kunt vanuit je hotel boeken.

Vanuit Krabi kan ook, maar ik weet niet of dat ook per boot kan. Wellicht gaat dat inderdaad een groot stuk met de bus, en daarna per boot.

Houd ook in de gaten dat Phang Nga de naam heeft met James Bond Island e.d. , maar Khao Sok vond ik nog veel mooier.
De bergen daar zijn ook veel hoger. Het is bijna niet te beschrijven.
En rond Krabi zijn er ook veel rotsen , o.a. Rai Leh die adembenemend zijn, dus Phang Nga zou voor mij geen must zijn.

Hans.

Ik zou Phang nga doen met een sea canoe dagtour vanuit Phuket (mss de afternoon tour, dan is het wat rustiger), vond ik wel een must, veel kalksteenrotsen, grotten en verborgen laguna’s. Vond ik echt een topper! En het James Bond eiland is leuk om een keer geweest te zijn, geen must.
Met kamer eiland bedoel je denk ik Hong island ( Phang Nga), Je hebt ook een Koh Hong in Krabi, vond ik ook super!

Verreweg de meeste mensen doen Phang Nga als dagtocht vanuit Phuket. Zelden wordt er in Phang Nga overnacht, omdat er geen restaurants e.d. voor toeristen zijn. Guesthouses zijn er wel.

uuuuuuh restaurantjes zijn er zeker wel en hele! lekkere ook! heel goed"guesthouse" www.manoragarden.com of nl