Eind oktober gaan we voor 14 dagen naar Thailand.
Als het kon zouden we wat langer blijven, maar ons spaarvarken is daarvoor niet zo groot en het werk kan ons ook niet zo super lang missen
De vlieger en hotel is allemaal al geregeld en we hebben ook voorstellen van Excursies gekregen.
Het hotel dat we gekozen hebben is Sensimar Khaolak Beachfront Resort in Phuket, Khao Lak.
Nu zijn we volop bezig met de excursies en bezienswaardigheden en ons toch een beetje aan het voorbereiden op de reis.
De excursies die ze ons hebben aangeboden zijn:
Evening Phuket Fantasea from Khaolak
Full day Tachai Island Snorkeling Tour
Full day Phi Phi Island from Khaolak
Full day Surin Island Snorkeling Tour
Khao Sok Safari with canoeing and elephant trekking
Full day Similan Island Snorkeling Tour
Full day Andaman Sea Kayak from Khaolak
Phang Nga Bay Ans Sea Canoe Discovery
Phang Nga Bay Discovery
Full day Phang Nga Canoe and Koh Khai by speedboat from Khaolak
Khao Lak Nature Discovery
We kunnen niet echt kiezen, ziet er allemaal leuk uit.
Vandaar de vraag: Heeft er iemand ervaring mee?
Alle andere tips in verband met bezienswaardigheden zijn welkom.
Hoe meer we over het land kunnen leren hoe liever we het hebben
Khao Sok (alhoewel dat olifantengedoe voor mij niet hoeft)
Similan Islands ( Eilanden zonder toeristen, die mogen er niet slapen, en toch zie je er genoeg)
Phang Nga Bay
Alle drie zijn ze toch redelijk uniek, en Khao Sok is het minst toeristisch.
Ik vraag me af of je ook het meer van Khao Sok doet op die tocht, want dat mag je niet missen.
Zit dat er niet bij, overweg dan om het zelf te doen. Dat gaat vrij makkelijk.
Op de Surin eilanden en Similans op eilanden 4 en 9 staan bungalows en tenten voor de verhuur aan toeristen. Dus toeristen zijn er wel degelijk welkom om te overnachten.
Ik zie net dat je vanuit Khao Lak naar Phi Phi en Phuket Fantasea wilt. Hou er rekening mee dat, afhankelijk van de drukte op de weg, de reistijd minimaal 1,5 uur is (voor Fantasea) en voor Phi Phi komt daar dan de bootreis van 1,5 uur nog bij.
Andaman Sea kayak en Phang Nga canoe hebben ook erg veel overlap.
Steven,
Bedankt voor deze informatie.
We houden er allemaal rekening mee.
Nu een bootreis van 1.5uur kan ik nog mee leven dat is ook genieten
Of vallen die bootjes tegen?
Speedboot. Hou er rekening mee dat de 1,5 uur enkele reis is, dus al met al ben je al minimaal 6 uur aan het reizen zonder iets te zien. En dat is erg, erg krap gerekend, plus er komt nog wachten etc. bij.
Ik zou zeggen Khao Sok is zeker een aanrader. Je kunt op Khao Lak tientallen boekingsburotjes treffen waar je desnoods voor een dag later een tour kunt boeken naar Khao Sok. Het is overigens wel zo dat de meeste bezoekers naar Khao Sok daar een nachtje slapen. De eerste dag kun je dan kanoeen en of wandelen. Een olifantentocht raad ik ten sterkste af. Deze beesten zijn daar nl niet voor.
Voor boottochtjes naar Phi Phi en Phangna Bay moet je rekenen op ongeveer anderhalf a twee uur met de bus naar de pier. Het worden dus hele lange dagen. Ter plaatse zou ik zeker een brommertje huren om de omgeving te verkennen.
Er zijn taxibedrijfjes die een taxi aanbieden vanaf de luchthaven Phuket naar Khao Lak. Ik zou even googlen om dat van te voren te bespreken. Dat scheelt zo maar een paar honderd baht per reis.
Cor en Wilna, dank u voor de reactie.
Door omstandigheden zijn onze voorbereidingen voor de vakantie even stop gezet.
Maar nu volop terug bezig.
Zijn jullie al in Khao Lak geweest?