Wij reizen in juli en augustus naar Thailand. Van Chiang Mai gaan we richting Ko Phi Phi, hiervoor hebben we een vlucht naar Phuket geboekt om van hieruit met de boot naar Phi Phi te trekken.
We komen om 15u30 in Phuket aan en zullen de dag erop ofwel om 8u30 of rond 13u30 naar Phi Phi varen.
We willen eigenlijk niet in contact komen met het sekstoerisme en uitgangsleven van Phuket. Welke kant van Phuket overnachten we het best om rustig iets te kunnen gaan eten?
Dienen we op voorhand de boottrip vast te leggen of is dit niet nodig?
Ik denk dat je het best zit aan Kata Beach en Karon Beach. Rondom deze stranden zijn voldoende restaurantjes waar je zowel Thais als westers kunt eten.
Over het al van tervoren vastleggen van de 2uur durende trip naar de phi phi eilanden kan men best doen van tervoren.(juli en augustus zijn wel drukke maanden)
gegroet:georgessiam
Wij zaten in Patong Beach naast het Deevana Resort. Dat gedeelte van Patong is het prima hoor, nergens last van.
Alleen als je savonds echt richting Bangla Road gaat lopen dan zie je wel wat maar wat ik heb gemerkt is dat het vroeg in de avond tot een uur of 12 allemaal reuze meevalt, ik had het juist vele malen “erger” verwacht. Ik dacht juist…“is dit het nou??”. Maar kan zijn dat het na 12 uur snachts veel “erger” is maar ja als je gewoon niet naar Bangla Road gaat is er geen vuiltje aan de lucht hoor.
de tickets voor de ferry kun je ter plekke boeken, dat is het makkelijkste en goedkoopste. Ieder reisbureau kan je daarmee helpen, inclusief transfers naar de pier.
Ik snap alleen niet dat als je dergelijke dingen wilt vermijden waarom je dan niet van Chiang Mai naar Krabi gaat i.p.v. Phuket. Via Krabi is er een perfecte verbinding naar Phi Phi of Koh Lanta en tevens een leuke plek om te bezoeken.
Overigens deel ik de mening niet dat Phuket alleen maar sekstoerisme is er zijn ook prachtige plekken.
Hotel in Phuket town of aan de zuid oostkant in de buurt van de pier kiezen. Als je zin hebt in een uitstapje is de grote boedha leuk en s’avond de fantasia show.
Taxi’s op Phuket zijn duur voor thaise begrippen.
vergeleken met Amsterdam vind ik de reclame voor seks op Phuket wel meevallen.
:chin:Rond (in)hotels zijn er altijd mogelijk heden voor betaalde seks maar als je dit niet wilt doe je het gewoon niet.
En als je je de clubs niet op zoekt hoef je er in principe helemaal geen last van te hebben
maar in karaoke bars kan er ook gewoon een thaise dame bij komen zitten voor alleen gewone gezellig heid een drankje een hapje en ze zingt dan mooiste liedjes .
wil je dit niet zeg dat dan gewoon:THAILAND:
Ik heb eigenlijk niets gezien in Phuket (en ik heb aardig wat rondgewandeld daar in de hitte!) waar ik van dacht…nee dit kan niet, nee hoor helemaal niets aan de hand daar! Degene die er echt op uit zijn die weten de plekjes wel te vinden maar de gewone toerist merkt niets hoor, beetje savonds op Bangla Road maar jaaa als je bedenkt dat daar gewoon toeristen met hun kids rondlopen kan je vast wel indenken dat het daar ook niet erg is afgezien van wat ladyboys.
Maar wat is precies jullie voorstelling van het sekstoerisme op Phuket ? Ik zou me daar echt niet druk over maken als ik jullie was. Tuurlijk heb je, vooral in delen van Patong, de barretjes waar de Thaise barmeisjes zitten, maar over het algemeen zijn het mooie dames (of ladyboys ;)). Geloof me, ze bijten niet en ze zullen je echt niet lastig vallen of bespringen.
Zoals Stevenl al aangeeft denk ik dat jullie een heel verkeerd beeld van Phuket hebben. Het is het grootste eiland van Thailand, maar echt geen groot openlucht-bordeel…helaas wordt dat vaak gedacht door veel toeristen.
het centrum van patong beach vermijden en je zult er erg weinig van mee krijgen, vergeet niet dat er ook veel buitenlanders op phuket wonen en als je deze mensen dan met hun thaise vrouw/vriendin ziet lopen dit iets heel anders is. Ik denk dat je bedoelt dat je niet graag in de gogo-bar gebieden komt wel als je dan patong vermijd heb je al bijna helemaal opgelost, in andere plaatsen zijn er geen of veel minder van deze barretjes en als je ze niet wilt zien is dat heel goed te doen
Laat je hierdoor zeker niet tegenhouden om phuket te bezoeken, het is een mooi eiland met heel veel mogelijkheden
ik vond patong beach wel meevallen met de gogo bars.
je kunt er fantastisch stappen.(tiger disco)
maar als je de drukte niet wilt zou ik naar een ander strand gaan
nee,dan vond ik pattaya (walking street) veel erger…dat is savonds/snachts 1 groot bordeel,daar staan ze aan het eind vd middag al te tippelen
ook delen van bkk met zijn vreemde soi’s,wat daar allemaal gebeurd wil ik niet eens weten
zou me om phuket maar niet druk maken,heeft erg mooie en rustige plekjes
2 jaar geleden zijn hebben wij (gezin met 3 kinderen) vanuit Chiang Rai gevlogen naar Phuket, om de dag erna door te reizen naar Khao Sok (jungle/treehouses). Ook wij hadden er geen behoefte aan om het “bruisende” leven van Phuket te gaan ontdekken en hebben besloten om toen te overnachten in een Guesthouse in het mooie oude centrum van Phuket. Dit is vanaf het vliegveld ong. een uurtje rijden met een taxi (400 Bath). We hebben toen overnacht in het Thaling Guesthouse, op loopafstand van het busstation, waar we de dag erna de bus naar Khao Sok konden pakken. Wij vonden dit toen een uitstekende keuze!