van bangkok naar chiang mai en zwemmen in Phuket

Hi,

In juli 2013 plannen we voor het eerst een reis naar Thailand met onze 2 kinderen (10 en 12 jaar) en de reis begint stilaan vorm aan te nemen. We starten in Bangkok voor een drie of viertal dagen Van daaruit trekken we naar Kanchanaburi en Erawan, en vervolgens zouden we via Sukothai naar Chiang Mai reizen. Na enkel dagen Chiang Mai zouden we via een binnenvlucht naar Phuket nog een aantal dagen genieten op het strand.

1. Voor de rit Bangkok-Kanchanaburi-Erawan-Sukothai-Chiang Mai zouden we een wagen huren. Heeft iemand ervaring hiermee? Lijkt dit een goede optie, of is het openbaar te prefereren? Mij lijkt het niet evident om voormeld parcours met bus/trein te doen.

2. Voor onze strandvakantie twijfelen we tussen een lokatie aan de Andamaanse Zee of de golf van Thailand. We willen echter sowieso naar Ko Phi Phi en de baai van Phangnga, zodat Phuket op het eerste gezicht de beste lokatie lijkt. Ik hoor hier en daar wel zeggen dat de zee in de maand juli op bepaalde plaatsen op het schiereiland Phuket vrij onstuimig kan zijn. Is het dan nog veilig voor te zwemmen?

Bij voorbaat dank voor jullie gewaardeerde input !!

Antonino.

In Juli zwemmen op Phuket? Misschien wel, misschien niet, hou je in ieder geval aan de aanwijzigingen van de lifeguards. En dat geldt voor alle stranden op Phuket.

Autohuur is zeker mogelijk voor deze route. Maar wil je de auto afgeleverd hebben bij jullie hotel in het centrum van Bangkok ? Houd rekening met de verkeersdrukte en de chaos in Bangkok. Deze stad is gigantisch en als je geen ervaring hebt met autorijden hier, kan het in Bangkok erg tegenvallen, helemaal als je de weg niet kent.

Zoals Dave het hierboven al gemeld heeft,je moet over stalen zenuwen beschikken om door Bangkok te rijden met je auto,het verkeer kan daar dikwijls chaotische zijn.
Het verkeer lijkt daar de hele dag muurvast te zitten, als je dat wilt vermijden zou je ook kunnen overwegen om je huurauto op te pikken bij het vliegveld en van daaruit verder te rijden.
Altijd je hoofd erbij houden is vereist in het Thaise verkeer om minder kans te hebben bij een ongeluk betrokken te zijn .
Let ook op bij de zogeheten U-turns, plekken in de middenberm waar het verkeer kan keren alsook aan zijstraten en kruispunten.
Het belangrijkste is dat je heel goed verzekerd bent, first, of full class, liefst met rechtsbijstand. als je het niet nodig hebt is dat verder geen probleem, mocht er iets mis gaan bespaart deze verzekering je heel veel ellende.

Gedeelte van Guote: In juli 2013 plannen we voor het eerst een reis naar Thailand met onze 2 kinderen (10 en 12 jaar) en de reis begint stilaan vorm aan te nemen. We starten in Bangkok .

In Bangkok zelf rijden en ook nog met 2 kids, ik zou zeggen zeker niet doen! regel een rustige chauffeur.

Hartelijk dank voor jullie input!!

Bangkok kan je bezoeken met de taxi . Een auto huren doe je best op de luchthaven , zodat je niet de binnenstad in moet .
Wij hebben ook het traject Bangkok naar Chang Mai gedaan met een huurauto , is best doenbaar
Nadien ook een vlucht naar Phuket , en daar opnieuw een auto gehuurd .

Of je auto via Viengtravel reserveren en deze op het kantoor van Viengtravel ophalen (dichtbij de luchthaven) :smiley:

Hi,

als ik jullie quasi unisono reacties lees is het duidelijk dat we de auto beter ophalen aan de luchthaven, of alleszins buiten Bangkok, alvorens onze reis naar het noorden aan te vatten.

Voor ons stranddeel in Phuket nog weinig reacties: iemand bepaalde suggesties of bedenkingen bij een keuze voor Phuket, of denk je dat er beter alternatieven zijn, wetende dat we graag in de zee zwemmen, en Ko Phi Phi en de baai van Phangnga zeker niet willen missen?

txs!

antonino.

Om twee redenen zou ik niet voor autohuur kiezen: Zoals vermeld het chaotische Thaise verkeer is niet aan te bevelen als je voor de eerste keer naar Thailand gaat. In Thailand gebeuren veel ongelukken, het heeft zo zijn eigen wetten en systemen, en die werken redelijk goed voor mensen die daaraan gewend zijn.

De tweede reden is van een heel andere aard: In de Thaise bussen en treinen zit de “gewone” Thai, en je kunt in de bus of trein mooi observeren hoe men met elkaar omgaat. Tevens gaat er interactie ontstaan tussen je gezin en de gewone Thai.
Aangezien je praat over een van de vriendelijkste volken ter wereld, kan het niet anders dan dat je je in ieder geval gaat vermaken.

De treinreis richting Kanchanaburi moet prachtig zijn, ik deed het gedeelte tussen K’buri en Nam Tok (uurtje) en die was in ieder geval schitterend.

En over Phuket: Je geeft zelf al het antwoord op je vraag: Je wilt Phi Phi en Phang Nga niet overslaan, dus 1+1= Phuket.
Het weer is toch niet te voorspellen, en je zit middenin de regentijd, dus je moet er het beste van hopen.

Hans.

Oww, ik denk dat je zelf ook al wel hebt ingezien dat ivm de leeftijd van je kinderen een verblijf aan Patong Beach
niet is aan te bevelen.

Hans.

Hallo Antonio,
Wij zijn zelf ook aan het zoeken hoe een en ander te regelen. Hebben inmiddels al wel goede mogelijkheden met de trein ondekt.
Kijk eens op “seat61”
groet wim