Van Bangkok naar Phuket met vliegtuig of bus/trein ?

Hallo,

Woensdag 29-07-2009 gaan wij (gezien met twee kinderen van 17 en 15 jaar) naar Thailand voor drie weken. Als eerste verblijven we twee nachten in Bangkok (tips zijn welkom!) en daarna willen we eerst naar Phuket om daar een paar dagen te verblijven en uitstapjes te maken (ook hiervoor zijn alle tips welkom).

Mijn vraag is nu of we het beste een vliegtuig kunnen nemen naar Phuket (air asia) of vinden jullie dat het gewoon een must is om de bus/trein te nemen? We vliegen 18 augustus weer naar huis dus het lijkt mij niet zinvol om de helft hiervan aan het reizen zelf te besteden maar ik kan me ook indenken dat dit nu juist een onderdeel is van het geheel. Maar het gaat hier nu even om de trip van Bangkok naar Phuket.

Wat adviseren jullie? Bedankt!

Gr,
Digibeta

Beste vrienden,als geld geen rol speelt,zou ik het vliegtuig nemen! de reis met bus of trein is al heel vermoeiend op zich.één voordeel als je met trein of bus ga,zie je prachtige landschappen onderweg*Aan u de keuze!prettige reis en veel avonturen.Groetjes:Georgessiam.

Om zo min mogelijk tijd te verliezen, zou ik dit met het vliegtuig doen. Kijk idd eens op de website van AirAsia of NokAir (www.nokair.com).

Treinen gaan er niet naar Phuket, dus dan wordt het of combi trein/bus of bus en het is een erg lange rit.

hallo.

persoonlijk zou ik lekker het vliegtuig pakken…
op de eerste plaats een klein uurtje vliegen.
ten tweede kost het relatief weinig als ik het nog goed weet was het ongeveer 3000 batjes p/p, maar dat was met 1-2-go niet zo’n hele beste maatschap…

en je hebt best kans dat airasia of nokair een aanbieding heeft ivm het gebrek aan toeristen in deze houddehandopdeknip tijd.

je kan bij aankomst naar div maatschappijen gaan in de luchthaven zelf dus aankomen en je binnenlandse vlucht boeken.

suc6 :chin:

qua geld en snelheid het vliegtuig doen…
airasia erg goedkoop en trouwens zeer goede vlucht mee gehad…
ongeveer 20 euro voor een enkeltje phuket.
de trein is ook wel erg leuk om te doen…doe je alleen wat langer over…
bus heb ik geen ervaringen mee…

jeroen

Ik heb deze treinreis nu 3x gemaakt, ik vind het geweldig, maar ik had veel meer tijd. Dus: Waarom niet beide doen ?

Het is gewoon te leuk om te missen: Een treinreis door een stukje van Thailand, liefst in de derde klasse, tussen de gewone Thai in.

BKK- Hua Hin, of Hua Hin-BKK leent zich hier prima voor, een stuk van ong. 4 uur.
Prachtige trip door rijstvelden, nog meer rijstvelden, oliepalmvelden, rijstvelden met weinig suikerpalmen, en rijstvelden met veel suikerpalmen. Veel vogels en prachtige natuur.

Mocht dit niet lukken, dan als alternatief van BKK naar Ayutthaya, kan in een dag,
1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Ayutthaya , daar staan veel oude ruines.

Wat je ook zeker moet doen is een ritje maken in een songthaew, dat kan in Phuket, daar rijden blauwe pickuptruckjes met hun bestemming erop geschreven. Kost weinig, en je ziet nog eens een ander strand. In Hua Hin zijn deze truckjes rood.

ik zou met het vliegtuig gaan ben van de week nog van bangkok naar krabi gevlogen en dat is vergelijkbaar en betaalde 2500 bath voor een ticket das bijna 50 euro op dit moment maar was wel 1 uur later op de plaats van bestemming en als je kans ziet om een windowseat te bemachtigen kies dan voor stoel a want je vliegt een heel eind langs de kust en die zie je heel mooi vanaf die kant van het vliegtuig

groet dirk

groet dirk

Wat je ook zeker moet doen is een ritje maken in een songthaew, dat kan in Phuket, daar rijden blauwe pickuptruckjes met hun bestemming erop geschreven. Kost weinig, en je ziet nog eens een ander strand.

Helaas Hans, in Phuket rijden deze vrijwel niet.

Wel rijden er bussen, tussen Patong en Phuket Town en Kata/Karon en Phuket Town. Dus niet echt de manier om andere stranden te zien. Een tuktuk is daarvoor veel geschikter (en die zijn meestal rood hiert).

De echte songtaews rijden alleen tussen Rawai/Nai Harn en Phuket Town en Chalong en Phuket Town. Misschien ook nog in het noorden van het eiland trouwens.