…en toch een groot deel (oppervlakkig) willen zien. Ik heb in gedachte om naar Bangkok te vliegen en vanuit daar binnen een week (per nachttrein) in Phuket te zijn.
Laat jullie horen! :cheer:
…en toch een groot deel (oppervlakkig) willen zien. Ik heb in gedachte om naar Bangkok te vliegen en vanuit daar binnen een week (per nachttrein) in Phuket te zijn.
Laat jullie horen! :cheer:
Maar wat wil je precies horen dan ??
Er gaat overigens geen trein naar Phuket…
Wat zijn de dingen die ik dan toch echt gezien moet hebben in die week? Daarvan was ik op de hoogte, was een beetje onduidelijk.
Een week is natuurlijk erg kort. Ik zou me dan beperken tot alleen Bangkok en Phuket.
Bangkok zeker zien:
Goedkope vlucht boeken met Air Asia naar Phuket en daar nog paar dagen aan strand verblijven met evt uitstapjes naar Phi Phi eilanden of dagtourtje naar James Bond Island i.c.m. zee-kanoeen.
Wij hebben dit jaar iemand meegenomen voor 6 dagen ter plaatse en zijn gewoon een weekje gaan fuiven in Phuket en dan deze terug op vliegtuig naar huis gezet. pfff dat is zeer kort hoor.
:chin:Waar verlaat je weer Thailand? als je weer vertrekt van af Bangkok zal ik een strand verblijf wat dichter bij zoeken dan Phuket
hua in bij voorbeeld .
een week is zo voorbij .![]()
![]()
Bedankt, hier heb ik zeker wat aan. Is het aan te raden om de trein te nemen ipv te vliegen?
Als je maar zo kort de tijd hebt zou ik gaan vliegen om zo min mogelijk tijd te verliezen. Trein duurt lang en daarnaast moet je ook nog een stuk met de bus om naar Phuket te komen. Tickets van Air Asia of Nok Air zijn niet verschrikkelijk duur, helemaal niet als er een aanbieding is.
Misschien een dagje naar Ayutthaya? kan je in 1 dag afhaspelen,je kan een excursie boeken in elke reisbureau in Bkk,voor deze daguitstap betaal je rond de 650bath! Men kom je s’morgens om 8:am halen met een minibus aan je hotel.In de prijs is het middageten en de plaatselijke gids inbegrepen.
Nu ik ben van mening,dat je beter een plaats zoek(eilandje) dichtbij Bangkok en gemakkelijk te bereiken is met het openbaar vervoer,namelijk Koh Samet.(21/2 uur met de bus)en je zit ook op een eiland.