1 week thailand

Hallo!

Ik ga van 21 t/m 29 januari mijn vader bezoeken, die in Hong Kong woont. Nou heb ik de week erna nog een weekje vakantie en ik denk erover om die te gebruiken om naar Thailand te gaan. Een week is heel kort, maar aangezien ik toch al in de buurt ben vind ik het eigenlijk zonde om daar geen gebruik van te maken. Ik heb ook vietnam, laos en cambodja overwogen maar tickets Hong Kong - Bangkok zijn voor zover ik gevonden heb aanzienlijk goedkoper…
Hebben jullie tips voor wat ik zou moeten doen in deze week? Ik heb niet de intentie om het hele land te willen zien in een week en alles te overhaasten. Liever een klein deel goed, dan kom ik nog wel eens terug :wink:

Groetjes,
Yolande

Wil je bezoeken of uitrusten ?
Je kan tijd winnen door binnenlandse vluchten ( low cost zoals bvb Air Asia ) te nemen i.p.v. trein of bus.
:chin:

Ik wil wat van het land zien, uitrusten doe ik thuis wel weer :wink:

Als je een weekje de tijd heb zou ik lekker in de buurt van BKK blijven. Er is daar genoeg te zien en met dagtripjes vermaak je je zo. Je zou dan ook nog naar het strand kunnen gaan b.v Koh Samet dat is maar een paar uurtjes met de bus en je zit dan op een heerlijk relax eilandje:chin:

1 week…?! Dat is net genoeg om een indruk te krijgen van Bangkok :wink:

:chin:als je van Hong kong komt probeer vroeg in de morgen in Bangkok aan tekomen heb je al weer een dag winst eventueel met de trein door naar het noorden van Thailand een paar dagen en dan weer terug naar Bangkok voor je laatste dagen Thailand. en ben je weer terug in Nederland dan begint bijna zeker de Heimwee(ziekte) naar Thailand hebben velen van ons last van.:thailand::cambodia:

7 dagen in the smoke van BKK voor mij iets teveel ik zou de high spots doen en toch effen naar chiang mai gaan dan heb je toch effen een idee over het andere Thailand ( groen en rust ,landelijk …).
7 dagen Brussel nee dank U lol2

Bezoek het Koninklijk Paleis en de bekendste tempels in Bangkok, ga naar Chinatown, maak een fietstocht door Bangkok. Dagtripje naar Ayutthaya, wellicht nog naar de River Kwai. Genoeg te doen om je een week lang bezig te houden…

één week is eerlijk gezegd “gene vette”!
Zou als ik van jou was,enkele tempels in Bkk bekijken(eventueel op zaterdag of zondag de weekend markt chatuchak gaan bezoeken)
Als dagtrips buiten Bkk,kan men naar ayutthaya(prima te regelen via een reisburautje in kao san road)kost 650bath per persoon,men wordt gehaald en teruggebracht naar het hotel.(inbegrepen de plaatselijke gids alook het middageten)
Vermits je maar één week hebt,zou ik zeker niet de zuiderlijke eilanden aandoen,maar dichter bij Bkk houden.(vb:Koh Samet of Pattaya alsook Hua Hin en Cha Aam zijn maar korte verplaatsingen met de bus.

Mannen en vrouwen van het forum , deze persoon wil wel iets ontdekken en niet naar het zuiden of rustplaats maar 7 dagen in de smog is toch iets teveel volgens mij …Kanchanaburi, Ayuthaya, Chiang Mai maby…toch één van deze niet ?:chin:

Deze persoon wil inderdaad iets ontdekken, dus is 7 dagen Bangkok een mooi begin. Deze stad heeft behalve de smog ook een heel andere zijde die de meeste mensen niet kennen doordat ze bevooroordeeld zijn door verhalen van andere (kortzichtige) reizigers die de smog willen ontvluchten…

1 like

aanvullend omdat ik de post niet meer kon veranderen

Bovenstaande post wil niet zeggen dat ik jou kortzichtig noem.

Ik ben het met Zaan eens. Als je een paar dagen Bangkok wilt doen, is er te weinig tijd over om ook nog even naar het noorden te reizen.
In Bangkok kan je je prima 7 dagen vermaken, er zijn genoeg uitstapjes te ondernemen, zowel in de stad als een dagtour buiten de stad.
Fietstour door Bangkok kan ik evt voor je boeken en na afloop kan je gebruik maken van de ‘fish spa’ en een BBQ (inclusief).

Ook leuk om te doen is een dagtour vanuit Bangkok naar Mahachai, de grootste vismarkt van Thailand. Weinig toeristen, veel locals. Je reist er naar toe in de 3e klasse van de trein, dus ook tussen de locals.

Wow, dank jullie wel voor alle reacties! Ik ben nog even bezig met het uitzoeken voor ombouwen van m’n ticket (had eerst alleen die week hong kong geboekt) en een extra dagje vrij vragen van m’n werk, maar als het allemaal lukt ga ik zeker wat hebben aan jullie tips!

Bedankt voor de tip over de vismarkt.
A.S. Zondag vertrek ik en ga zeker naar de markt toe.