Phuket, en verder?

Ben na een mooie vakantie twee jaar geleden weer aan het sparen geslagen en ben nu klaar voor Thailand.
De twee jongens zijn nu bijna volwassen (17 en 21), en ik wil ze het zuiden laten zien, zonder voortdurend onderweg te zijn.
De vlucht hebben we geboekt naar Phuket, en ik wil voornamelijk er een strandvakantie van maken, met uitstappen naar plaatsen zodat zij ook meer zien dan alleen strand en zee. We koen hald juni aan, en vertrekken eerste week van juli.
Ik zoek een uitvalsbasis, dit kan een guesthouse zijn, of hotel. Mijn vrouw vind de locatie erg belangrijk.

Heeft iemand suggesties? Ben zelf erg onder de indruk van Koh Pipi, Phuket lijkt me aardig voor de eerste twee dagen, maar niet voor het hele verblijf.
We zoeken de natuur, goed eenvoudig eten, geen disco’s. Ik ben nu de hele dag aan het zoeken, en zie door de bomen het bos niet meer…

Hoi graanvoorvisch,welkom op wereldwijzer!
Nou de Koh Phi Phi eilanden zijn één van de leukste eilanden van Thailand en misschien zelfs heel Azië heb ik me laten vertellen.:slight_smile:
Rond Lo Dalum Bay zijn de meeste accommodaties te vinden en dit is dan ook het populairste strand.
Ook nog ff zeggen dat er veerboten vertrekken dagelijks vanuit Phuket en Krabi, vanaf Krabi twee veerboten per dag 09:00 en 13:30 uur en van Phuket om 9.00 uur, 11:00 en 13:30 uur enkele malen per dag.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd een berichtje posten op het Thailand Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je reisvoorbereidingen!
groet,georgessiam.