Er leest ook bijna niemand meer in het vliegtuig ![]()
Interessant punt.
Ga je in Nederland met de auto naar het tankstation dan bestaat het bonnetje voor bijna 2/3 aan belastingen en heffingen. Jackpot voor de staat! Het vreemde is dat bijvoorbeeld de KLM is vrijgesteld van belastingen/heffingen op kerosine. Supervervuiler KLM wordt als ware gesubsidieerd door jou en mij. Ondertussen huilen ze krokodillentranen dat oliestaten hun airlines illegaal ondersteunen (terwijl ze er zelf soort van net zo hard aan meedoen).
Nu hoop je als Nederlander ooit eens iets van dit kromme en hypocriete beleid terug te zien. Al is het maar iets heel kleins… De realiteit is helaas dat je bij de KLeM meer en meer als haringen in een ton zit en met een beetje pech word je “bediend” door moekes en glijers (die vaak al jaren zitten vastgeroest in hun goudomlijnde CAO’tje) met een air dat je überhaupt blij moet zijn dat je met hen mag meevliegen…
inderdaad. En we sponsoren de boeren en het OV. En elkaar. We leven in een (afbrokkelende)verzorgingsstaat; bescherming van eigen zaken/bedrijven en elkaar dwz hoge belastingen. Erg? Of fijn? Interessant voer voor FTM journalisten . En we vinden het erg als de economie niet groeit of KLM (nog maar deels Nederlands) verlies lijdt. Loyaal aan KLM zijn we niet, want we gaan voor de laagste prijs, Qatar/Aeroflot/ Turkish Airlines whatever. En denken; ach als ik niet vlieg, vanwege milieu; dat vliegtuig gaat toch wel.
Van mij mag vliegen echt 2-3x zo duur. Maar ja, iedereen is eraan gewend en vindt het normaal dat je voor een habbekrats in Azie zit, weekendtrips tegen bodemprijzen boekt. Te gek voor woorden en mensen willen niet graag ‘minder’. ik denk dat alleen technische innovaties dwz milieusparende, een oplossing gaan zijn, ooit. Voor die tijd is de wereld al erg verpest geraakt, veel natuurrampen verder en bij onszelf opwarming en zeer natte zomers. We doen het zelf en de armste landen zijn vooral de dupe terwijl ze minder vervuil(d)en. Ach ik weet het ook niet, denk alleen dat we niet goed bezig zijn en ook niet in de vlieg- en reisindustrie.
Overlast van huilende kinderen vind ik erg storend, wel neem ik altijd oordopjes mee. Want je weet het nooit ;-))
Te weinig beenruimte voor lange mensen die dan eigenlijk gedwongen worden om extra beenruimte bij te kopen.
In antwoord op Akuabadu: Zo is het maar net. De persoon met het boek lacht het laatst, dus het best, heerlijk wegdromend in de reis door het boek. Dan hoef je je vanzelf ook niet aan van alles en nog wat te ergeren. ![]()
Stel je in op de vlucht met de gedachte dat als je persé wilt vliegen er nu eenmaal consequenties die misschien minder leuk zijn, bijhoren. Niet altijd wat te zeuren hebben mensen, daar erger ik me aan.
The announcements during watching a movie, the guys who always get up just after landing and the non understandable English announcements from the cabin crew. Special on flights of Turkish airways I would like to step forward and help them to pronounce. Rest of the flight, eyes shut and sleep.
De stewardessen van United Airlines die dik 70+ jaar oud zijn en boos worden omdat je ze vraagt naar de maaltijd die ze vergeten hebben je te serveren. Direct als je op 10km hoogte zit krijg je snel je eten geserveerd. Daarna ruimen ze ook snel af. Je ziet ze niet meer tot 3 kwartier voor de landing wanneer ze snel een "ontbijt"op je tafeltje smijten.
Ik vraag me af: wie gaat wie redden bij een noodgeval? Die dames zijn al lang de 70 gepasseerd!
http://liveandletsfly.boardingarea.com/wp-content/uploads/2015/02/an-old-united-fa.jpg
Yep! En dan vooral in tig talen. Ik ben een paar keer met KLM naar Japan gevlogen. Dan krijg je dus elk bericht in het Engels, het Nederlands en het Frans (Want Air France als code share. Vreemd genoeg zal je op een AF-vlucht geen woord Nederlands horen…). Dan is het even stil. En dan volgt het hele verhaal nog een keer in het Japans. En in één geval ook nog eens in het Chinees. En ben je dus 10 minuten verder terwijl de informatie in beginsel al niet boeiend was.
Wat zou het toch fijn zijn als je op je scherm zou kunnen aangeven in welke taal je de announcements wilt horen, en dat je niet lastig gevallen wordt door de rest. Waarbij er dan uiteraard een uitzondering gemaakt kan worden voor belangrijke meldingen. Al neem ik aan dat ingeval van een noodlanding je film sowieso onderbroken zal worden…
En inderdaad is het vaak nauwelijks verstaanbaar. De meeste berichten gaan toch over standaard zaken. Hoe lastig kan het zijn om die gewoon in tekst (desnoods in nog veel meer talen) op je scherm te laten verschijnen? En dan denk ik met name even aan de soms ellenlange opsommingen van gates voor aansluitende vluchten, die zelfs als ze al relevant zouden zijn meestal het ene oor in en het andere weer uit gaan.
Ik stoor me aan niks. Ik ben volledig zen, dat is goed voor je bloeddruk, je hartslag enz. Je stoort je nergens aan, dat is het beste :zon02:
Ik heb een keer op een vlucht gezeten met een niezende proestende en snotterde mede passagier. Lekker al die bacillen die door de AC gerecycled wordt. pff. Het is al ( haast) onmogelijk of even een “frisse neus” te halen en zeker op lange vluchten, maar ik zou er niet graag naast of er voor hebben gezeten. Of jankende kinderen zijn ook vrij irritant.
Ik snap dat als ze baby zijn onvermijdelijk is, maar als je zelf wilt slapen is het toch vrij storend
Gezien de mail die ik kreeg van Marit is het de bedoeling dit oude topic wat nieuw leven in te blazen.
De onfrisse lucht in een vliegtuig is ook mijn grootste bezwaar. Drie jaar geleden voor het laatst gevlogen naar Nederland (woon zelf in Turkije), zat, zoals de poster hierboven, naast een proestende en niezende passagier die geen beschikking had over een zakdoek of iets dergelijks. Deze persoon heeft mij aangestoken en ben daar nog steeds niet vanaf. Ook de temperatuur in een vliegtuig kan zeker met 5 graden naar beneden. De breedte van de stoelen laat ook te wensen over. Nu ben ik niet een van de dunste dus ik zit altijd klem tussen twee armleggers wat mij pijn in mijn lijf oplevert. Af en toe levert dat ook een geërgerd gezicht naast mij op omdat men de indruk heeft dat ik met opzet meer ruimte in neem. Turkish Airlines heeft nog de meest brede stoelen en de meeste beenruimte. Bij KLM krijg ik geheid na een half uur kramp in mijn benen omdat ik ze niet kan bewegen. Ik las van enkele posters over de stoelen die zonder pardon naar achteren gezet worden. Bij KLM is dat helemaal een ramp omdat je dan tijdens je maaltijd het uitschuiftafeltje tegen je maag krijgt aangedrukt en derhalve scheef staat waardoor alles van je tafeltje afglijdt. Voor mij absoluut geen KLM meer. Mijn hoofddoek levert ook vaak onder medepassagiers ergernissen op en krijg dan in het Nederlands de meest afschuwelijke verwensingen omdat men het idee heeft dat ik het toch niet versta. Nu ben ik Nederlandse dus ik versta het heel erg goed. Voor de rest erger ik mij niet aan anderen want ergeren is slecht voor je humeur. En de mensen die het nodig vinden mij verwensingen naar het hoofd te slingeren vanwege mijn hoofddoek, die negeer ik gewoon en doe net of ik het niet heb gehoord.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om bussiness class te vliegen, dat geeft zoveel voordelen, maar helaas, als je alleen een AOW’tje hebt is dat bijna niet te doen. Dus die 3 uur vliegen bijt ik dan even op mijn tanden als ik naar Duitsland vlieg met een klein vliegveld. Beter als naar Schiphol waar het meer als een uur duurt voordat je eindelijk buiten staat. Het is heel relaxt als je vanuit het vliegtuig met nog geen 10 minuten buiten staat, aldaar op het terras kan gaan zitten en genieten van een lekker bakkie koffie met wat lekkers erbij (Vooral in Bremen heb je ruime keus) en dan maar wachten tot mijn zoon of schoondochter arriveren om mij op te pikken. De afstand naar hun huis in Duitsland vanaf het vliegveld is ongeveer even ver als naar Schiphol, maar de reistijd voor hen is wel veel korter. Volgend jaar misschien de sprong maar weer eens wagen als ik niet al te veel wordt geplaagd door een aanhoudende allergie die mij regelmatig ademnood oplevert. Voorlopig verheug ik mij weer op de komst van mijn zoon en schoondochter over 2 maanden en misschien ook mijn kleinzoon als dat uitkomt voor hem. Ik heb altijd graag gereisd en heb veel gereisd en altijd met plezier, maar als je een dagje ouder wordt dan wordt het toch wel een opgaaf, vooral op grote vliegvelden waar je lange afstanden moet afleggen en lang moet wachten bij de controles. Aantal jaar geleden was ik in Kuweit geweest en bij de terugkomst in Istanbul kreeg ik tijdens de lange wandeling door de gangen naar de paspoortcontrole, een astma-aanval. Geen prettige ervaring als je wel lucht kunt inademen maar niet uitademen. Het zou heel fijn zijn als men voor ouderen (met de soms onontkoombare ouderdomsverschijnselen) wat eenvoudige voorzieningen had op de grote vliegvelden, want ook de ouderen willen best nog wel eens reislustig zijn ![]()
Je ergens aan storen is een keuze. Ik weet dat ik 10 uur in een bus zit en stoor me gewoon nergens aan… Tis wat het is en het doel (de bestemming) heiligt de middelen. Ergernis zit tussen de oren.
Ik stoor me nergens aan, kijk m’n filmpje, luister wat muziek lastig idd die mededelingen die je niet kunt verstaan, maar me eraan storen nee, verspilde energie.
dat, al zeggen ze dat t geen opzet is, er altijd NET turbulentie komt als je aan t eten bent… volgens mij doen ze het WEL expres
oja en ergernis na t vliegen: dat mijn bagage WEER eens kwijt is…
Na het eten neem ik een slaappil in,gaat mijn oogmasker op en mijn oordoppen in!!!
Beenruimte (of liever gezegd gebrek aan ) is mijn grootste ergenis en dat je voor iedere scheet moet betalen. Dat verwacht ik bij prijsvechters maar niet als ik de hoofdprijs betaal bij klm. Gebrek aan service ook zoiets. Emirates , Eva air en klm zijn tot nu toe heel prettig maar United , Aeroflot en air Asia waren vreselijk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geen beenruimte (ben 2 meter), ook niet in comfort. Keiharde zitting waardoor je binnen 3 kwartier slapende benen hebt wat de hele vlucht blijft duren. Armleuningen die gemaakt zijn van het hardste plastic known to mankind.
Een zeer koude lucht stroom over je heen die je niet kunt uit zetten. Tui fly die je al de versnaperingen in de eerste 3 uur geeft op een 11 uur durende vlucht en die dan gaan zitten kijken hoe lang je zonder eten kunt. Een stoel waarbij in de slaapstand je hoofd steeds naar voren blijft vallen. Stoelen die zo smal zijn dat als je aan het gangpad zit de stewardessen de hele nacht tegen je aan botsen (als je een beetje een flinke kerel bent)(mede passagier botsen ook wel maar die weten niet beter). Als je bij het inchecken vraagt of er misschien een plaatsje bij de nooduitgang is voor m`n lange benen. En het incheck meisje dan zegt dat die plaatsen al lang weg zijn. Kom je in het vliegtuig zitten er allemaal mensen van maximaal 165 cm op die plekken. Dreamliners die door voorgenoemde eerder als Nightmareliners te benoemen zijn (met de gedemonstreerde geleurde LED lampjes probeert men nog ons onder de indruk krijgen). Een Schiphol zo vol dat er bijna geen doorkomen meer aan is. Zo gezegd, mede passagiers deren mij amper. Maar de luchtvaart maatschappijen die ons willens en weten je slecht behandelen, daar zit mijn ergernis.
Daarom vlieg ik nooit meer naar Schiphol en al helemaal niet met de klm. De meest prettige luchtvaartmaatschappijen die ik tot nu toe heb gebruikt zijn, Royal Jordanian Airlines en Turkish Airlines. Vlieg meestal naar Bremen of naar Münster. Prettige kleine vliegvelden waar je binnen hooguit 10 minuten al achter een lekker bak koffie kan gaan zitten.
Ergeren is een groot woord . Vlieg meestal business of first class en dan heb ik welmoeite met mensen die zich verheven voelen boven het personeel !
Ook heb ik laatst gezeten in een businessclass met 2 ontzettend vervelende kinderen .
Maar daar heb ik iets van gezegd eerst netjes tegen de ouders daarna duidelijk tegen de kids . ![]()
Aziaten met geld is een ramp ![]()