Wat stoort je het meest tijdens het vliegen?

Tja. Als je business class / first class vliegt heb je geen last van krappe zitplek, overvolle cabines en alle andere ergernissen die meestal samenhangen met economy ;).

Hangt ook van je bestemming. En waar je woont Als je eerst 3 uur moet rijden …

Ik vlieg ook niet binnen Europa en als ik vlieg meestal met Aziatische maatschappijen zoals bv Singapore airlines garuda cathay pacific.
En kun je voor een meerprijs ook nooduitgang boeken is betaalbaar heb ik vroeger ook gedaan .
Maar Transavia of tui of KLM kunnen niet in de schaduw staan wat ruimte en service betreft .
Snap dat het krap is maar soms moet je consessies doen om te komen waar je heen wilt .
En irritatie heb ik weinig maakt mijn leven niet gezellig.
En ik weet dat jullie allemaal zeggen dat snap ik met deze classe vliegen maar doe dit ook pas 5 jaar voorheen ook economyclass .
Probeer het vliegen en rijden naar vliegveld het begin van je vakantie te maken dan is het heerlijk .
Nog 2 weken en ik ga weer als mijn koffers het huis uit gaan begint de vakantie .

Ik zit altijd nooduitgang :). Of ik boek premium comfort of zoals laatst bij Eva elite ;). Ik ga zo vroeg mogelijk naar incheck balie en dan heb ik altijd wel betere plek als ik economy vlieg.
En ik zet ff Miles in. Helpt ook.

Moment dat ik deur dichttrek heb ik vakantie :wink:

Uiteraard hangt dat af van je bestemming, maar als je in het oosten van Nederland woont is rijden naar Münster of Bremen aangenamer dan naar Schiphol en qua afstand maakt het weinig tot niets uit. Woon je in Amsterdam of omgeving, is het een ander verhaal. Je hoeft op deze vliegvelden ook niet 3 uur van te voren aanwezig te zijn, zoals op de meeste grote vliegvelden.

Ik erger me nergens aan. Soms kan ik (even) slapen, altijd mijn e-reader bij me, vorige maand “The Graduate” na 50 jaar weer eens terug gezien en ik maak elke 1,5, 2 uur rustige wandelingetjes van voor naar achter. Goed voor de spiertjes. Sommige passagiers kijken je wel eens vreemd aan, de crew begrijpt het wel, als je maar oplet dat je ze niet in de weg loopt. Voor de vorm ga ik af en toe ergens een toiletje in, als er een rijtje staat sluit ik er graag bij aan, laat alle vrouwen beleefd voorgaan, kijk achterin hoe de crew hun serveerwagentjes vult, soms een klein praatje, het doodt de tijd.

Overigens heb ik over United niks te klagen, integendeel, op een ritje naar Washington vorig jaar kreeg ik geloof ik wel 5 blikjes Cola (geen bekertjes zoals bij KLM, nee gesloten blikjes) en een grote lading snacks en koekjes zodat ik er later in mijn hotel ook nog wat aan had. Stewardessen over de 70 is zwaar overdreven, trouwens wat dan nog, meestal zijn het 40-ers en 50-ers, efficiënt maar best aardig, ik weet wel dat ze in de guest-business zitten maar vergeet niet: het is voor hun gewoon een baantje en wij toeristen zijn in de plane de fremdkörpers die maar af en toe in een vliegtuig terecht komen en dan meestal ook nog omdat je vakantie hebt.

Je ergens aan ergeren terwijl je op vakantie bent, ik begrijp er niks van.

Aan mensen die zich overal aan (moeten) storen. Zijn zich ws hun eigen onhebbelijkheden niet bewust.

Waar ik me aan erger tijdens het vliegen is niet zoveel. Wel, wat al veel genoemd is, vervelende en krijsende kinderen, maar ook vieze stoelen waar je dan de hele reis op moet zitten. Zelfs bij KLM is de hygiëne soms een beetje zoek. De schoonste stoelen waren altijd de leren stoelen van Ryanair. Is best puntje ter verbetering. Zeker bij gerenormeerde maatschappijen. En verder…ach valt wel mee

Ik vind vliegen zo geweldig dat ik geen ergenissen ken. Voel mij super gelukkig omdat ik weer in een vliegtuig zit met alles erop en eraan op weg naar alweer een geweldig avontuur.
Als mij nou iets moet storen is dat ik echt héél erg graag bij het raam wil ziten en dat dit soms niet mogelijk is te regelen bij een groepsreis.Dat vind ik dan oprecht een minpuntje
Maar dan ga ik weer eens alleen en is dat weer te regelen
Met een ticket op weg naar het vliegveld is voor mij het ultieme geluk