Buiten de gewone ergenissen zoals het open- of dichtdoen van het raamluikje heb ik gewoonlijk zware benen bij aankomst.
Men zegt dat je de dag tervoren een aspirine moet slikken voor een betere bloedcirculatie van je benen?
Compressie sokken helpen dan perfect, deze bijvoorbeeld.
Dat wist ik niet Rien,ik heb nog van die lange druksokken van mijn operatie,die kan ik zeker gebruiken?
of laat je benen masseren op je bestemming. heerlijk
Laatst heb ik een goede koptelefoon gekocht: dat scheelt al heel veel tegen schreeuwende kinderen.
Daarnaast asociale mensen die zich gewoon niet kunnen gedragen (rotzooi maken, te vroeg opstaan, duwen om als eerste het vliegtuig uit te komen, etc)
Inderdaad Erik,
een goede koptelefoon (liefst nog met actieve achtergrondgeluidsonderdrukking) doet wonderen
samen met een tablet en een reserve-akku … goed voor uren reis-plezier ![]()
Als je ze toch heb, kun je het zeker eens proberen. Uitdoen kan altijd nog…
De één wil net gaan slapen als de ander ontwaakt. Dus ontstaat er ergernis over het al dan niet open- of dichtdoen van het raamluikje.
Vooral vrouwen nemen rustig de tijd voor een sanitaire pauze. Wanneer het toilet vervolgens ook nog vies wordt achtergelaten, is de ergernis compleet.
Tijdens m’n laatste vlucht geen mensen voor me dien hun stoel naar achteren gooiden, maar wel een hoop mensen met een zeer penetrante zweetlucht.
De beruchte stoel voor je is ook mijn allergrootste ergernis.
Als ik zelf al eens de stoel naar achteren zet (vrij zelden), dan kijk ik eerst achterom of er niet toevallig gegeten wordt en vraag ik of ze het heel vervelend vinden dat ik hem iets naar achteren zet.
Penetrante zweetlucht is ook zo’n fijne ja en krijsende kinderen. Tijdens mijn eerste lange vlucht (iets van 10 uur naar Canada ofzo) zat er een kind in het toestel op niet al te verre afstand van mij die van de 10 uur zeker 8 uur heeft zitten krijsen…
Huilende baby’s :backpack:
Op nummer 1: de mensen die veel te vroeg opstaan en bijna rennen naar de uitgang terwijl er duidelijk wordt gezegd: riemen vast…
Oh en daarna zeker de mensen die zonder te checken hun stoel achterover gooien en je dan je benen breekt omdat de stoel meer kan bewegen dan je ruimte “over” had met je 2 meter.
Ik erger mij het meest aan lange wachttijden tijdens een overstap. Laatste ergernis van dien aard: vijf uur wachten op het vliegveld van Madrid.
Oh ja, de laatste 25 jaar kan ook niet meer slapen tijdens de vlucht.
Iemand nog een ergernis dat mensen te laat aankomen bij het vliegtuig?
Bucklist:
Vliegtuig laten wachten op jou: check
Net kennis gemaakt met Avianca, schijnbaar komt het wel vaker voor dat ze het vliegtuig te vol doen in Cusco en zodoende niet weg mogen.
Uiteindelijk vertrokken en in Lima een overstap naar Ecuador (ook Avianca) met nog 20 minuten over.
Maar in plaats van dat ze je binnendoor laten gaan moet je helemaal uitchecken, de hele aankomst/vertrekhal door, opnieuw door de controle (waar je niet voor mag dringen), door naar immigratie (waar je niet voor mag dringen).
Gelukkig kwamen we bij immigratie iemand van Avianca tegen die had gebeld dat we er nog aankwamen, en die 3 minuten wilden ze nog wel wachten.
Schappelijk, maar ze hadden het veel slimmer kunnen aanpakken
Ik vraag me af of de rest hun vluchten wel gehaald heeft, want de meesten hadden maar 20 minuten (elk een andere bestemming)
Oh, maar de bagage kon helaas niet rennen, die staat nog in Lima XD
Overlast van kinderen, die niet door hun ouders worden gecorrigeerd. Uren lang een kind achter mij gehad die constant tegen mijn stoel trapte, met nodige gekrijs. Herhaaldelijk gevraagd of ze daar alsjeblieft mee wilde stoppen hielp niet helaas ![]()
En mensen die geen deodorant gebruiken. Wat ontzettend vies om naast een stinkend persoon te zitten!
Het enige wat ik echt haat zijn lange afstandsvluchten waar zomaar ineens de kachel wordt aangezet. Niet iedereen houdt van 27C graden op een plek waar je stil moet zitten en waar geen luchtblazertje boven je hoofd zit zoals bij EasyJet, Transavia en zo voorts. Als reizigers echt niet onder 27C kunnen vliegen, kunnen zij dan geen extra dekens krijgen? Ik heb dat voornamelijk doorstaan met JAL, het voelde als een sauna. Je kunt er niets tegen doen. Hey mag de kachel wat lager zal niks opleveren en alle andere passagiers vinden het waarschijnlijk lekker. Of zijn het gewend als je Japanner bent. Om die reden probeer ik JAL te ontlopen.
Minder erg, eerder vervelend; Opgelopen vertragingen voor/tijdens de vlucht. Ik heb het een keer meegemaakt dat iemand een uur later pas kwam instappen door stremming van security en immigratie. Een uur. Normaal gesproken wordt zonder hen vertrokken, maar het zal er mee te maken hebben dat die reizigers al waren ingecheckt bij de balie en als aanwezig waren aangemerkt. Toen er ook nog geen landingsbaan vrij was en de piloot drie rondjes om de luchthaven bleef vliegen, heb ik bij mijn bestemming al mijn treinen gemist. (werd gelukkig gecompenseerd, maar die uren krijg ik niet meer terug)
Overigens ook een keer meegemaakt dat een vlucht later vertrok, omdat een Aziatische passagier vijf tassen en een pop-up tent mee probeerde te smokkelen door met veel opzet overal op het laatste moment naar binnen te gaan. (Twee middelgrote tassen die samen al één stuk handbagage zouden overschrijden, handtas en schoudertas, plus nog een flink gevulde plastic tas. Daartussen verstopt een klein model pop-up tent)
Nadat ik vorig jaar een wereldreis gedaan heb met 13 vluchten in 20 dagen had ik het helemaal gehad met economy class.
Sindsdien vlieg ik alleen nog maar business class. En ja dat kost iets meer maar dat heeft zoveel voordelen.
Mijn vakantie begint al bij aankomst op de luchthaven… Aparte incheck balie zonder wachttijden, dan via de fastlane door de security check. Daarna op het gemakje een hapje eten en drinken in de business lounge. En dan kort voor het instappen naar de gate waar je als eerste op het gemak en zonder duw en trekwerk mag instappen.
Intercontinentaal probeer ik te vliegen met Qatar Airways en als dat niet lukt dan toch minimaal met One World zodat ik mn miles kan sparen. Binnen Europa vlieg ik met Lufthansa of Star Alliance.
Op de lange afstanden probeer ik een lig stoel te boeken, bij Qatar betekent dit bijna automatisch dat je alleen zit aan het raam. Je zit dan in een soort cocoon waar je van niemand last hebt. De stoel kan je omvormen tot een volledig vlak bed. Eten en drinken is a-la-carte en op het tijdstip dat het jou het beste uitkomt.
Na 12u vliegen kom ik uitgerust op mn bestemming aan waardoor ik niet nog eens een dag kwijt ben om weer te herstellen van 12u geplooid zitten…
Overstappen is ook geen straf, zeker niet in Doha waar de lounge bijna net zo groot is als heel Brussels Airport (bij wijze van he). Met gratis douches, diverse restaurants en uitgebreide relax mogelijkheden (alles gratis).
Voor diverse foto’s van de verschillende vliegtuigen en lounges kun je kijken op mijn pagina : Redirecting...
Vind kinderen het grootste probleem; niet de kinderen maar de opvoeding.
Soms hebben kinderen meer voeding gekregen dan opvoeding.
Vlieg dus maar alleen Business class op lange vluchten ( + 6 uur ); dit is mijn oplossing en heb er geen spijt van.
klinkt duur maar voor bijv. ZO Azië is het PP maar 1200 Euro duurder, mits je wat zoekt voor tickets.
Dan heb je wel 2 meter beenruimte en een bed, buur is niet te zien, 5 gangen diner met metelaen bestek en grote uitklaptafel met kleed, voorrang bij inchecken, voorrang bij instappen, gratis business lounge met gratis drinken en eten, koffers als eerste op de bagageband, je kan meer bagage meenemen ( 40 kg pp en 20 kg handbagage PP ), meerdere toiletten voor 25 mensen.
Kan het iedereen aanbevelen; een reis kost toch al genoeg dus in het jaar wat keuzes maken en je bent van al de voorgaande problemen verlost.
Geld wel voor lange vluchten natuurlijk anders even een paar slikken en je vakantie er niet door laten verpesten.
Je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Gr.
Ton.
dat er alcohol wordt geschonken. Moeten ze afschaffen
en het is te goedkoop. Het mag van mij minstens twee keer zo duur. Tenslotte is het slecht voor het milieu, dat scheelt dan vast veel vliegen. Zelf probeer ik het te beperken; heb al 4 jaar niet gevlogen. Wel kamperen, in Zeeland en op de hei. Volgend jaar ga ik een maand naar Japan, dat dan wel weer…ik ben ook maar een (reislustig) mens.