Ik ga voor het eerst lastminute naar Thailand voor 3 weken. Ben al overal aan het rondkijken waar ik heen wil. Maar wat moet ik mee voor 3 weken. Ik wil een niet te grote backpack, maar hoeveel liter backpack moet ik aanschaffen?
Welke schoenen? Ik hoor Teva? Wandelschoenen? Dat is al 2 paar. Gewone slippers en als je dan een keer netter wilt? En een afritsbroek, maar moet ik ook nog nettere kleding mee? Jurkje ofzo of blijft het bij korte broeken?
Hoeveel moet je meenemen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Iedereen zegt wat anders.
Wat ik nu zo al bij elkaar had gelegd, weegt echt al best veel. Ik weet wel dat je shampoo en zo ook daar kan kopen, maar ja dan moet je het daar ook meeslepen…
Hoe doen jullie dit??
Ik hoor het erg graag van jullie met ervaringen??
Alvast bedankt!!
Ik neem altijd maar 1 paar teva’s en 1 paar slippers mee. Eventuele dichte schoenen heb ik al bij me aan me voeten. Het ligt een beetje waar je heen gaat. Als je bv veel naar het strand gaat heb je meer als genoeg aan een paar kleine jurkjes en twee of drie bikini’s meer zal je toch niet dragen. Ga je echt op trektocht dan heb je inderdaad ook wat korte/lange broeken etc nodig. Let wel op bij een bezoek aan een tempel dien je wel een lange broek te dragen en bv een truitje met langere mouwen.
Over het algemeen heb je geen ‘‘nette’’ kleding nodig of je moet echt heel luxe willen uit eten bv. Wat shampoo etc betreft koop mini flesjes dat scheelt een hoop extra gewicht en deze kan je makkelijk vervangen.Als ik drie/vier weken ga heb ik gemiddeld 15/16 kilo aan bagage mee.
Ik denk zelf dat je met een backpack van +/- 45/50 liter een heel eind kan komen.
Ik hoop dat ik je wat op weg heb kunnen helpen? Als je meer vragen hebt hoor ik het graag van je.
OKe dat is dus 3 paar schoenen. Maar je dichte schoenen, zijn dat dan gympen of van die echte wandelschoenen? Ik las ook ergens dat gympen niet zo handig is? Maar om nou zowel Tevas als andere schoenen te kopen is ook wel weer wat veel.
Zou 1 lange broek niet voldoende zijn? Ik dacht dat het er altijd erg warm was. En dan voor de lange mouwen een blousje ofzo, want truien zijn toch te warm? Of vergis ik me daarin? Ik dacht ik koop zo’n afritsbroek, sla ik 2 vliegen in 1 klap?
Een backpack van 45/50 liter valt nog mee. Had eigelijk gedacht dat ik meer mee zou moeten nemen en dus een grotere backpack ;-). Daarom vraag ik het maar aan ervaren Thailand-gangers
Ik neem zelf altijd lekker zittende gympen mee nooit geen nette dichte schoenen die draag je daar toch niet Daar heb je gelijk in hoor maar net wat ik zeg als je in de jungle gaat lopen dan zijn teva’s weer niet echt handig dan zijn dichte schoenen gewoon beter. Het grootste gedeelte van mijn trips loop ik op mijn slippers (wel knappe geen plastic) Een afrits broek is natuurlijk prima dan sla je inderdaad twee vliegen in 1 klap.Ik heb zelf altijd 1 spijkerbroek mee en inderdaad ook één afrits. als ze vies zijn en je blijft ergens 2 dagen of langer kan je ze toch heel gemakkelijk laten wassen. Ja joh een bloesje is meer als genoeg.
Haha nee hoor een te grote tas heb je alleen maar last van. Je hebt hier echt meer als genoeg aan. Laat je wel heel goed voorlichten over je tas hoor. Ga bv naar een beversport ofzo niet naar aktiesport etc die hebben er weinig tot geen verstand van en een goede backpack is heel belangrijk. Je moet er niet aan denken dat last krijgt van je rug/schouders door een verkeerde backpack.
Ik zou echt niet te veel meenemen. Ik denk zelf dat je dichte schoenen het beste mee kunt nemen mocht je een trekking gaan doen en 1 paar slippers.
Kwa kleding ligt er dus ook aan als je naar het strand gaat dan heb je niet echt een lange broek nodig ga je een trekking doen kan het wel prettig zijn.
Het ligt er dus maar net aan wat je van plan bent in Thailand.
Oké dankjewel het wordt allemaal steeds duidelijker.
Zijn teva’s echt handig of zijn gewone slippers ook prima met 1 paar dichte schoenen.
Handdoek is dat nodig? Hebben ze toch in hotels ook of niet? Is alleen maar extra bagage toch??
Ik ga me zeker goed laten voorlichten over de backpack.
Waar ik heen wil is:
Ayutthay (met trein en tussendoor korte stop lopburi) maar misschien ook gelijk dag 1 door naar ayutthay
Pakchong
Chiang mai (wil graag naar de olifanten)
Naar bergvolkeren Pai
Kanchanaburi maar moet nog kijken hoe in te passen en wanneer? Ik weet niet of de river kwai wel moeite waard is qua tijd
Een of ander mooi eiland Kohchang?
Laatste dagen Bangkok
Aantal dagen enzo weet ik nog niet hoe lang je ergens nodig hebt en ook qua reistijd.
Check: www.inpaklijst.nl
Kan je alle gegevens zelf invullen (welk soort reis je maakt, met hoeveel personen, hoe je daar slaapt, ALLES)
handig ding!
En ook vakjes voor, zodat je op het laatste moment ( voor je gaat slapen ) nog kruisjes kunt zetten zodat je alles hebt
Het is misschien even wennen om op de teva’s te lopen maar ik zweer erbij hoor heerlijk het zijn net echte schoenen maar dan open Slippers gebruik ik zelf altijd in de stad en op het strand tijdens het reizen dan weer de teva’s
Ja joh in ieder normaal hotel/guesthouse krijg je handdoeken dus niet meeslepen hoor.
De river Kwai is zeker wel heel mooi om te zien maar daar kan je ook een tussenstop maken. Ik zou er zelf geen dagen meer verblijven. en indien je bv van ChiangMai naar Bkk gaat per trein kom je er langs
Als je een paar dagen strand wil dan is inderdaad Ko Chang of Ko Samet een prima keuze. Zelf ga ik graag naar Ko Samet omdat dit net even dichterbij ligt (is ook maar +/- 2uur) Dan kan je daarna ook weer op je gemak richting bkk en ben je niet zo verreist als je daar weer aankomt.
Leuke reis hoor neem gewoon lekker de tijd. Als ik dit zo lees kom je heel veel mooie dingen tegen Het is gewoon heerlijk om met de flow te reizen als het ergens bevalt blijf je langer en anders om.
Ik heb zelf ook Teva’s ik gebruik ze eigenlijk nooit meer sinds ik nu birkenstocks bij me heb. Ik vind ze ook niet superlekker zitten. Maar goed het is heel persoonlijk. Ik heb dus alleen in gebruik sportschoenen en dus birkenstocks.
Handdoek krijg je inderdaad in je hostel maar als je naar het strand gaat mag je die handdoek niet meenemen dus dan kan het handig zijn zelf een handdoek mee te nemen. Ik ga zelf meestal naar het strand met een sarong die ik in Thailand gekocht heb na onderhandelen kun je die vaak voor rond de 100 a 150 bath kopen. Ik heb er 2 een om op te liggen en 1 om om me heen te dragen.
Ja Birkenstocks! Vind ze ideaal! Ze lopen als een tierelier en ze zijn nog “netjes” ook! Verder neem ik Crocs mee in alle soorten. T weegt niets en heb toch maar maat 36! Haha! Heen doe ik een paar sneakers aan. En doe een paar dikke sokken in je handbagage! Dacht dat m’n tenen er vanaf zouden vriezen in het vliegtuig!lol2
Idd, handdoek niet meeslepen maar daar kopen, of wat moira zegt een Sarong. Je hebt daar ook van die matjes voor een paar baht.
Over shampoo, ga je deze week al heb je tijd? Anders eens vragen bij winkels of ze van die proefdingetjes hebben. Ik heb kort haar en doe makkelijk 2 dagen met zo’n zakje shampoo. Ik bewaar ze het hele jaar door, ze zitten regelmatig in tijdschriften.
Heb je een gangbare maat? Bedenk dan dat alles te koop is! Van jurkjes tot korte broeken.
Als je een trekking gaat maken kijk dan gewoon waar je lekker op loopt en dat het profiel van je schoenen/slippers/sneakers ok is. T kan er nogal glibberen namelijk.
Oh tempel tip, vaak bezochten wij zoiets zonder te hebben gepland. Ik had een legging in mijn tas zitten. Als ik dan een rok droeg die “te kort” was deed ik de legging er onder. Idem met mouwtjes. Met ontblote schouders kom je er namelijk ook niet in. Dus een flodder truitje en legging mee is ideaal. (voor vrouwen;))
Slippers neem ik nooit mee, die koop je gewoon daar voor een euro,
en neem je ook niet meer mee naar huis.
Hierboven werd een opmerking gemaakt over tempelkleding, er zijn in Thailand ook “armsokken” te koop, je ziet ze vooral bij vrouwen die koken of bakken op de markt. Superhip !
Er bestaan microfiber handdoeken, ze zijn handzaam, en nemen HEEL VEEL vocht op, daarna hang je ze in de zon, en ze zijn zo weer droog.
Neem 2 wasknijpers mee, is altijd handig.
Das dus mijn probleem. Ik kan niet lopen op slippers van een Euro. Hoe leuk en hip ik ze ook vind. Krijg er geheid zere benen en pijnlijke rug van. Dus helaas pindakaas, voor mij alleen maar goed (=vaak duur) schoeisel.
Ja die euro dingen zijn inderdaad vreselijk ik sfeer ook bij goeie schoenen zoals dus bv birkestocks wegen trouwens maar 200 gram en ik heb maat 42. Ik heb zelf sportschoenen lichtgewicht bij me komt omdat ik veel sport op reis. Verder had ik dus Teva bij me maar die dingen ga ik denk ik maar weer ergens achter laten vind ze niet zo prettig.
Bedankt voor jullie tips weer. Heb ik erg veel aan! Erg handig van jullie ervaren Thailandgangers.
Sportschoenen en Teva’s ga ik dan maar halen. Eerst maar eens die Teva’s passen. Hele dag op gewone slippers lopen gaat voor mij ook niet werken. Maar goed om te weten dat ze daar zo goedkoop zijn, kan ik ze altijd nog halen. Birkenstocks heb ik zelf wel, maar daar krijg ik blaren van, dus niet geschikt voor Thailand
Sarong koop ik dan daar in Thailand, ook een erg goede tip.
Nog een vraag voor de dames, hebben jullie ook rokjes mee of alleen korte broeken? Toen ik hier thuis sprak over rokjes, werd ik aan alle kanten uitgelachen dat dat niet praktisch is. Maar ik heb maar 1 korte broek, anders zou ik dat daar moeten kopen. Maar om nou op dag 1 meteen te gaan shoppen…
En dragen jullie tshirts of echt hemdjes??
Ohja zonnebrandmiddel, heb ik dat nodig in oktober??
En dat Deet, is dat nodsig op alle plaatsen in Thailand? Anders haal ik dat daar zelf wel. Maar als je het al meteen op moet doen, neem ik hier van huis alvast mee
Rik072, jij zegt de river kwai voor 1 dag? En dan kan ik gelijk die watervallen en die tijgertempel bezoeken? Want dan ligt toch bij elkaar? Bedankt voor je eiland tip.
Weet wel dat als je teva’s aanschaft dat het lastig is met uittrekken dit omdat in Thailand je overal waar je naar binnen gaat je schoenen uit moet doen.
1 rokje is nooit weg maar ik zou praktisch gezien inderdaad meer korte broeken aanschaffen of driekwart broeken zijn ook erg handig. Ik draag geen rokjes dus heb die ook niet. Wat ook kan is een rokje met een legging.
zonnebrand zeker meenemen is hier gemiddeld zo’n 30 graden dus verbranden ga je echt wel ook als de zon trouwens niet schijnt. Verder heb je inderdaad wel deet nodig er zijn hier veel muggen en die kunnen je flink opvreten ik heb er vooral last van als het aan de einde van de dag is dan zijn ze echt super actief.
Jaaaa zonnebrand heb je altijd nodig hoor,zeker op het strand zelfs in de stad kan het nodig zijn.Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan of je snel verbrand maar zeker meenemen.
Deet kan heel erg handig zijn maar je hebt het niet meteen nodig hoor je kan het dus zonder problemen daar halen. Je loopt dan gewoon een apotheek binnen keuze genoeg (en goedkoper)
Ik denk dat dit inderdaad wel mogelijk moet zijn echter is het wel wat veel als je dit wil zien zou ik er 1 nachtje blijven.Maar misschien dat iemand anders een tip heeft hoe het wel kan?
Graag gedaan hoor,het is een leuk eiland lekker relaxt alleen in het weekend kan het er soms heel druk zijn met thai uit BKK. persoonlijk vind ik dit alleen maar extra gezellig
Persoonlijk vind ik de omgeving van Kanchanaburi wel de moeite waard om een paar dagen te verblijven, omdat het een prachtige omgeving is. Mocht je ook nog een beetje sportief bezig willen zijn, dan kan je er ook prima kanovaren of fietsen.
Naast de Tiger Temple en de Erawan watervallen zou je ook de volgende bezienswaardigheden kunnen bezoeken:
[ul]
[li]Muang Singh Historical Park met oude tempels of overblijfselen daarvan[/li][li]de brug over de River Kwai (het is dan wel een replica, aangezien de originele brug destijds gebombardeerd is, maar als je naar K’buri gaat, moet je de brug toch wel gezien hebben)[/li][li]het JEATH oorlogsmuseum[/li][li]de geallieerdenbegraafplaats, best indrukwekkend al die graven met jonge Nederlanders in de tropen[/li][li]Hellfire Pass[/li][/ul]Net als Rik ga ik ook graag naar Ko Samet, niet te ver reizen van Bangkok en er hangt een relaxt sfeertje. Drukste strand is Hat Sai Kaew en hier vind je dus ook de meeste bungalows en restaurants/barretjes.
Zonnebrand heb je ook nodig in oktober, maar kan je overal ter plaatse kopen.
Muggenmiddel met DEET kan je ook gewoon in Thailand kopen en hoef je dus niet vanuit Nederland mee te nemen. Het is niet zo erg dat je meteen als je uit het vliegtuig komt, helemaal ingesmeerd moet zijn met antimuggen-melk
Mooi dan ga ik zonnebrand aanschaffen en Deet haal ik dan in Thailand. Zo wordt ik steeds wijzer
Ik had ook gedacht de River kwai, de Erawan watervallen en de tijgertempel te combineren. Ik dacht ook met 1 overnachting? Misschien zijn er 2 nodig? En daarna door naar het noorden.
Legging onder een rokje is een goede, ook ivm tempelbezoeken.
Hemdjes kan dat wel, of zijn tshirts praktischer. Ik ben weleens naar Turkije geweest met een stapel shirtjes waarvan ik niks heb aangehad omdat het te warm zat in vergelijking met hemdjes. En dat was nu ivm de ruimte in mijn rugzak niet echt de bedoeling om teveel mee te nemen. En tja daar heb ik meestal nog de neiging toe.
Ik wordt thuis al uitgelachen dat ik met 1 rugzak op pad ga…