Wat meenemen en hoeveel voor 3 weken?

Rokjes kun je best dragen. T is maar net wat je zelf prettig vind. Eigenlijk is hetzelfde als hier in NL, weet je dat gaat klauteren en klimmen, dan zijn rokjes niet zo handig;) Op een eiland zou ik me daar niet druk om maken. 9 van de 10x draag je toch je badpak/bikini er onder. Ik ben een rokjes mens, voel me al snel lomp in een korte broek. Maar op een olifant klimmen of halsbrekende toeren maken op een rots doe ik liever met korte broeklol2
Wat trouwens wel handig is van rokjes, als je terecht komt in een hurk toilet;)

Over hemdjes vs t shirts. Neem beiden mee. Op sommige plekken worden ontblootte schouders niet op prijs gesteld. Maar als ik kijk naar mijn eigen ervaring, heb ik t shirts amper gedragen. Droeg voornamelijk hemdjes hetzij met dikker bandje hetzij spaghetti. Ben eens “perongeluk” in een tempel beland. Droeg een spaghetti hemdje. Uit fatsoen bleef ik buiten wachten. Maar toch mocht ik binnen komen.

Oktober, je moet zeker zonnebrand gebruiken! Eén keer niet gedaan! Gingen snorkelen en dacht er niet bij na dat mijn rug boven water zou zijn. Nou dat heb ik geweten! En ik ben echt een type wat niet snel verbrand.

Mocht je naar Kanchanaburi (River Kwai) gaan, dan weet ik nog wel iemand daar die je goed kan helpen! Hij heeft een reisbureau. Doe me maar een pb indien je interesse hebt.

Das goed om te weten ! Misschien moet ik dan toch ook maar eens wat rokjes aanschaffen lol2lol2 ! Ik haaaaaaaaaaaat hurktoiletten :mad: !

Ben benieuwd Dave Een rokje zal je vast goed staan lol2lol2

Welke maat heb je? Je kan er wel wat van mij lenen! Kun je gelijk testen of het iets voor je is!lol2

Ik ga ook voor het eerst met een rugzak op reis. Zo leuk om jou verhaal te lezen, en al die tips die je krijgt. Ik heb er zelf ook wat aan,bedankt.

Groetjes Yvonne

als je voor het eerst met een rugzak gaat reizen maakt men bijna altijd de fout veel te veel mee te nemen als je naar thailand gaat bedenk dan dat daar alles te koop is en meestal veel goedkoper dan hier ook kan je op elke straathoek je kleding laten wassen voor een paar bath per kilo dus je hebt echt maar heel weinig nodig als je genoeg meeneemt voor een dag of 3 á 4 en je zal niets te kort komen

Oke dankjewel.
Rugtas is gekocht… Pff wat een gedoe dat passen. Teva’s voor gekeken, niet gekocht. Vond ze wel errug duur voor zoiets. Ik twijfel nog. Weet zeker dat ik ze buiten Thailand nooit aandoe haha.
Wandelschoenen doe ik niet. Vind ik een te dure aanschaf voor die paar dagen. Moet nog even kijken welke dichte schoenen ik dan mee moet nemen… Of misschien oude mee, daar weggooien en daar nieuwe kopen voor trektochten?
Afritsbroeken kon ik niet vinden. Heb nogal korte benen. Zijn allemaal te lang. En om een te lange broek te kopen voor iets van 80 vind ik te gek.Dus hoe ik dat moet gaan oplossen weet ik nog niet… Misschien in Thailand?
Ben zelf ook een rokjesmens, dus die ga ik toch meenemen. Als het warm is vind ik dat gewoon fijner dan een korte broek. Ik heb er maar 1 en nu kon ik ook niet echt meer korte broeken vinden… Dus bij de Bever nog maar even kijken en anders in Thailand zelf verder…

Ik las ergens over lakenzakken. Leek me handig, maar zo’n satijnen is 40 o! Pff vond ik nogal duur. Is dat nodig??

Ik wil volgende week achter een rugzak aan,maar dat doe je dus niet in een half uur verneem ik aan jou verhaal.
Ik ben ook meer een rokjesmens,dus neem ik maar wat leggings mee om daar onder te doen. Verder wil ik bergschoenen aanschaffen. Goh bedenk me net dat dat toch wel erg leuk staat onder een rokje,hahahaha

Ik heb nog een vraagje,wat wil jij gaan doen in Ayatthay en Pakchong?

Groetjes Yvonne

Heel charmant hoor!lol2

Lakenzak kan ook van katoen, is ws. wat mindere kwaliteit dan zijde, maar wel een stuk goedkoper :smiley: Zag ze gisteren bij Bever, 1 persoons voor 20 euro ofzo? Bij Decathlon (A’dam) heb je ze vast nog veel goedkoper, maar daar ben ik nog niet geweest. Wil er wel nog een gaan kopen. Lig liever onder een vies laken waar ik zelf al 4 weken onder lig, dan in een bed waarvan ik niet weet wat m’n voorganger er in gedaan heeft :wink:

Waar willen jullie gaan slapen? Echt low-low- budget. Of gewoon gemiddeld? Indien gemiddeld dan mag je heus schone lakens verwachten hoor! En zo niet dan kun je gaan klagen;)

Kun je zelf anders geen lakenzak maken? 2 goedkope lakens kopen, of misschien heb je die nog wel (of je oma;)) en dan die aan elkaar naaien a la een “zak”. Of een één persoons oude dekbedhoes? Oude hoezen zijn vaak dun (versleten) en die laat je na afloop gewoon achter.

Zat net trouwens even te googelen op die zakken, en zag op een forum dat ze het hadden over lakenzakken van de Xenos! €6,- ! Misschien de moeite waard om daar eens te kijken als je er echt één nodig hebt.

Oh Charlyyy, kijk anders eens op Wehkamp ofzo voor korte broeken. Daar hebben ze vaak nog wel wat. Geen idee wat je maat is maar misschien heb je hier wat aan.

Vorig jaar nog last minute shirtjes hier gekocht. Ging ook in Oktober en dacht tijd zat te hebben. Maar er nooit bij na gedacht dat er in September winterjassen in de winkel hangen ipv het zomerspul!

@Yvonne,
Hoi! Die rugzak kopen heb ik niet zo snel over gedaan nee :wink:
Bergschoenen onder een rokje… haha Nee staat wat minder idd.

Zelf zit ik nog steeds met het schoenenprobleem. Echt wandelschoenen kopen voor die paar dagen vind ik zonde. En dan zit je ook nog met het feit dat ze toch echt ingelopen moeten worden :wink:

In Ayutthaya gaan we gewoon de stad verkennen.
Pakchong ga ik denk ik schrappen van mijn lijst… Ik kom er niet meer uit met onze route… Jij dan? Ik hoor niet zoveel mensen over Pak Chong, dus daarom maar geschrapt voor nu…

Neyana, dankjewel voor de Xenos-lakenzak tip. Ik ga daar kijken en anders laat ik het maar zo. Ervanuitgaand dat ze wel schone lakens hebben. Wil wel low budget, maar niet low-low-budget :wink:
En bedankt voor je wehkamp tip! Goed idee!! Ik heb dus hetzelfde, nooit aan gedacht dat er nu geen korte broeken en shirtjes meer zouden zijn… Wehkamp is een goede tip.

Ja klopt inderdaad Wehkamp heeft het hele jaar korte broeken in de verkoop dat is wel lekker heb zelf ook regelmatig daar nog zomerkleding gekocht.

Ik zou gewoon sportgympen meenemen werkt ook prima gewoon iets wat lekker loopt. Je moet die begeleiders eens zien lopen die lopen vaak op slippers of blote voeten. Ik doe ook trekkingen op sportschoenen werkte voor mij altijd prima.

Oké dan ga ik gewoon op gympen ofzo. Ben ik weer wat gerustgesteld :wink:
vanavond eens rustig op wehksmp rondkijken dan.

Ohja moet nog iets met lange mouw. Ik hoorde al blouse is prima, maar las ergens anders over fleece!! Is nogal een verschil. Wat vinden jullie?

Hallo,

Ik heb met het reizen in Azie altijd 1 vestje bij me gehad waar gebruik die voornamelijk voor als ik een shoppingmall in loop waar het soms erg koud is door Airco of als ik naar de film ga. In gebouwen zijn ze in Thailand gek op Airco en die staat altijd op standje zeer koud.
Dus ik zou niet teveel met lange mouwen mee gaan zeulen.

Ik lees mooi mee… Ik heb nl ook veel aan de tips die je krijgt. Ik ga ook voor de sportschoenen ,want ik denk dat ik die bergschoenen thuis niet meer aan doe en ben ook geschrokken van de prijs.

Oke een vestje dus.

Ja handig he Yvonne. Ik vond die schoenen ook teveel kosten. Heb jij wel Teva’s??

Zoiezo is een vest(je) wel handig. Het kan op sommige plekken 'savonds ook wel “koud” zijn. Weet nog wel, op de scooter terug naar het hotel. Dat was best fris, was blij dat ik een vestje bij me had.

Die airco daar is zeker koud! Gevoel dat je in een diepvriezer beland bent;)

Maar misschien heb je ook al wel een vest aan. Althans ik trek vanuit NL een vest aan voor in het vliegtuig. En dikke sokken;)