zo dave ,bij deze heb ik juist mijn stem gezet ,we staan weer nr 1 dat zou zo moeten blijven grtz
Een bruin kleurtje is mooi want zong JAMES BROWN niet:‘SAY IT LOUD I’M BLACK AND I’M PROUD’…
Thx voor je stem Similan ! Thailand staat momenteel op de 1e plaats met 6 stemmen meer als Australie ![]()
Volgens mij ging dit draadje over de vraag wat je favoriete stad is in Thailand. Volgens mij zijn bijvoorbeeld eerder genoemd Koh Chang en Phuket eilanden en geen steden, maar een kniesoor die daar op let.
Whatever ik zie nog maar weinig goeds over mijn favoriete stad Bangkok. Dus laat ik daar maar eens een lans voor breken. Ja Bangkok is druk, veel verkeer, veel uitlaatgassen zoals iedere grote metropool in de wereld, dat weten we nu onderhand wel.
De meeste bezoekers op dit forum baseren hun oordeel op een paar dagen verblijf aan het begin of einde van de vakantie, begrijpelijk. Maar wat heb je dan eigenlijk van Bangkok gezien en ervaren? Het is een stad met 12 miljoen inwoners zo groot als de provincie Utrecht.
Ik woon nu ruim een jaar in Bangkok en ontdek steeds weer nieuwe plaatsen. Ik kan inmiddels aardig uit de voeten met het openbaar vervoer; kwalitatief goed en spotgoedkoop. De taxi’s in Bangkok (uitgezonderd wat zakkenvullers die bij wat attracties proberen toeristen te verleiden tot ritjes voor een vast, te hoge, prijs) zijn de goedkoopste en beste van het land.
Bangkok is een hippe stad met alles op het gebied van kunst, cultuur, uitgaan, shoppen, gezondheidszorg, huisvesting. Vanwege de enorme concurrentie zijn de prijzen laag. Zelfs diep in de provincie heb ik nog nooit een uurtje Thai massage voor 100 Baht gezien. Beperkt je bezoek aan Bangkok zich tot Sukhumvit laag of Silom dan ervaar je dat niet, geef ik toe, maar als je even een klein beetje of the beaten track denderen de prijzen omlaag.
Voor rust en stilte moet je volgens mij per definitie nooit in een stad gaan zitten. Voor het overige is Bangkok the city to be in Thailand wat mij betreft.
Mooi dat je al 1 jaar in BANGKOK veblijft maar let op voor longkanker met al die uitlaatgassen…
Hoe blijf jij 1jaar in THAILAND elke 2maanden nachttrein naar LAOS?
Informatie please want wil ook lang in THAILAND verblijven zonder VISAproblemen en ik ben een BELG…
Hoe mooi of rustiek alle plaatsen in Thailand ook mogen zijn; Bangkok is “the place to be”.
Groet,
Joe
Ik sluit me wel aan bij bij je posting falang. De voorgaande jaren ging mijn stem ook altijd naar Bangkok. De meeste mensen die er komen vinden het idd een vieze, drukke stad maar als je er vaker komt en hier doorheen prikt, dan zie je ook de mooie kanten van deze geweldige metropool.
Bangkok heeft gewoon alles !
Mijn keuze is dit jaar gevallen op Udon Thani, denk dat ik een van de weinigen hier ben die voor deze stad gekozen heeft. Omdat ik regelmatig in Udon kom, ben ik deze stad gaan waarderen. Voor toeristen is er nou niet echt bijster veel te beleven, maar ik vind het er heerlijk en voel me er helemaal thuis.
Er zijn in Deurne/Antwerpen ook heel veel uitlaatgassen volgens mij:tongue: dus dat maakt niet zoveel uit. Ik heb geen gouden verblijfstip voor jou omdat ik af en toe een paar weekjes naar Nederland moet om mijn belangen daar te dienen, zoals nu:hihi:…is alleen goed voor de airmiles, voor het overige nergens voor…
In DEURNE wonen geen 20 miljoenmensen met allemaal van die knetterende vervuilende brommertjes en hangt er gen permanente smog zoals in BANGKOK dat door de warmte blijft hangen vergeet niet dat BANGKOK het hoogste ZELFMOORDCIJFER van AZIE heeft…
Ga dit jaar 2maanden naar INDONESIE veel minder toeristen,gezonde lucht(ga niet naar JAKARTA of BALI want daar kun je niet ademen door al die brommertjes)maar er zijn 18.000 eilanden waar ik kan snorkelen,fietsen,rondtrekken geweldig gewoon en in INDONESIA kan ik
6maanden blijven zonder het land te verlaten…
Gewoon benieuwd hoor, maar mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt ?
goeie vraag dave ben ik ook wel benieuwd naar.
gr van Moira
Chiang Mai of Bangkok. Moeilijk kiezen. Ik hou het toch op Chiang Mai. En graag ook wat positiefs melden uit België s.v.p.
Ton
Stond 3maanden geleden in de ‘STANDAARD’ een ‘kwaliteitskrant’ in BELGIE en hun bron was
NEWSWEEK een kwaliteitskrant uit de USA.
Nou dat vindt ik ook Carton zeker qua cultuur is het een schiterend land ben wel in het noorde van het land geweest khorat,maar ga zeker de volgende keer rondtrekken door het land en zijn mooie eilanden en de mensen
Toen ik in '95 voor het eerst in BKK was, toen wilde ik echt zo snel mogelijk weg uit dat gekkenhuis.
Het mooie aan BKK is dat je iedere keer dat je er bent, restaurantjes, stalletjes, markten en winkeltjes tegenkomt waar je de volgende keer ook weer naar toe wilt. Waarom in Phuket 400 baht betalen als je in BKK het voor 100 kunt krijgen ?
Soms ontdek je dan dat ze niet meer bestaan, maar ook zie je elke keer weer nieuwe opduiken waarvan je weet: Dit is niet de laatste keer dat ik hier was. De Chatuchak markt sla ik nooit over, en een bezoek aan MBK wordt ook altijd ingepland.
De manager van de kledingzaak (Classique Fashion aan Sukhumvit thv Soi 8) waar ik altijd mijn overhemden bestel is zo succesvol dat hij nu zelfs een grote zaak naast zich gekregen heeft die zijn naam even “leent”
(Rajiv Sehgal, de zaak heet Ravi Sehgal) Ja mensen, dat is Bangkok.
De skytrain en metro vergemakkelijken het van A naar B komen, dus het wordt ook in die zin elke keer dat je er bent een stukje leuker.
Hans.
Bedankt hans zal zeker de tip onthouden als ik in bangkok ben
En kho chang is dit niet een van de mooie eilanden van thailand is er al iemand geweest? hoe is het daar,veel packpackers en duikgelegenheden heb ik gehoord en gelezen,en lonley beach ik hoor daar veel goeds over ligt aan de andere kant van het eiland.Ik zou graag wat meer willen weten over hoe een langer verblijf daar is een maand of zo groetjes, Ti-wa-sawasdi